جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کار طاقت‌فرسا مانع از روزه‌داری معدنچیان مسلمان در بوسنی نشد

حوزه/ کارگران معدن بوسنیایی معتقدند، یافتن بهانه برای کسی که نمی‌خواهد روزه بگیرد آسان است. آنها هر روز سخت و در محیطی گرم کار می‌کنند اما هرگز روزه‌داری را ترک نکرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از independent، معدنچیان مسلمان شهر زنیکا در کشور بوسنی، تمام طول ماه رمضان روزه هستند و تاکید دارند که گرسنگی، تشنگی یا خستگی سدی در برابر روزه‌داری آنان نیست.

 آنها قبل از سوار شدن به آسانسور و عزیمت به تونل‌های معدن، مقادیری غذای ساده با خود به عمق ۵۰۰ متری زمین می‌برند تا هنگام اذان مغرب روزه خود را باز کنند.

در داخل چاه‌های معدن، کسی نمی‌تواند غروب خورشید را ببیند، اما کارگران با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود زمان افطار را تشخیص می‌دهند.

پس از صرف اندکی غذا بلافاصله یکی از معدنچیان اذان می‌گوید و همه قبل از بازگشت به کار دشوار و خطرناک خود نماز اقامه می‌کنند.

یکی از کارگران معدن به نام فواد هادزیچ می‌گوید: خداوند در خطرناک ترین لحظات زندگی‌ از من محافظت کرده و همیشه به من نیرو داده تا احکام اسلام را رعایت کنم. من ۳۰ سال است در این معدن کار می‌کنم و هرسال در ماه رمضان روزه بوده‌ام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha