جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم رضوی در شب شهادت ثامن الائمه(ع)

تهیه کننده برنامه سحرگاهی «مهمان خدا»، گفت: این برنامه که به صورت زنده و مستقیم از شبکه تلویزیونی قرآن سیما پخش می شود، برای اولین بار از حرم امام رضا(ع) روی آنتن می رود.

احسان عرب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جزئیات این برنامه زنده تلویزیونی، اظهار داشت: این برنامه در سحرهای ماه مبارک رمضان و از ساعت ۰۳:۰۰ بامداد الی اذان صبح به افق تهران به صورت زنده و مستقیم از ایوان مقصوره حرم امام رضا(ع)، روی آنتن شبکه قرآن سیما می رود تا مخاطبان از آن بهره ببرند.

وی در مورد ویژگی های خاص برنامه سحرگاهی مهمان خدا، گفت: از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه زنده این است که هر شب یک مستند از مشاغلی که در ایام سحر درگیر کار هستند و در کنار خانواده نیستند پخش می کنیم تا شرایط این افراد را پوشش رسانه ای داده باشیم.

تهیه کننده برنامه سحرگاهی مهمان خدا افزود: همچنین هرشب قبل از اذان صبح، یکی از مناجات های برگزیده سال های قبل از مداحان مختلف را پخش می کنیم تا مخاطبان را به حس و حال مناجات در ساعات پایانی شب ترغیب کنیم.

وی گفت: برای پخش دعاهای سحر ماه های مبارک رمضان، دوربین برنامه مهمان خدا هر شب به یکی از مساجد مهم ایران می رود و دعای سحر را با پخش تصاویر این مساجد تقدیم مخاطبان می کنیم.

عرب در مورد حضور کارشناسان مذهبی در برنامه سحرگاهی مهمان خدا هم گفت: برای سه دهه مختلف ماه مبارک رمضان، حجج اسلام و المسلمین حسینی قمی، نظافت و راشد یزدی را دعوت کردیم که به ارائه نظرات کارشناسی پرداخته و خواهند پرداخت.

وی با بیان این که برنامه سحرگاهی مهمان خدا برای اولین بار به صورت زنده از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می شود، گفت: همین که این برنامه در  حرم امام رضا(ع) ضبط و پخش می شود، باعث شده تا پیام های مردمی متعددی به این برنامه دادهه شود و فکر می کنیم در شرایط کرونایی که محدودیت های سفر وجود دارد، این برنامه توانسته، تا حدی از دلتنگی مشتاقان سفر به حرم امام رضا(ع) بکاهد و این مدعا از پیام های دریافتی از سوی  مخاطبان، قابل فهم است.

تهیه کننده برنامه سحرگاهی مهمان خدا با بیان این که هر شب تفسیر قرآن و مسابقه در مورد محتوای صحبت کارشناسان برنامه برای مخاطبان عزیز برگزار می کنیم، در خصوص پخش ادعیه در این برنامه زنده تلویزیونی هم گفت: هر شب در بخشی از برنامه، شرح دعای ابوحمزه ثمالی با اجرای آقای سرلک برگزار میشود و علاوه برآن دعای هر روزه ماه مبارک رمضان را برای مخاطبان پخش می کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص همکاری خوب مدیریت رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی برای ضبط و پخش برنامه سحرگاهی مهمان خدا که به صورت زنده و مستقیم از شبکه تلویزیونی قرآن سیما پخش می شود، گفت: واقعا بیشترین حمایت ها از سوی مجموعه مدیریت رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس با ما انجام شد و ما برای ضبط برنامه هیچ نوع مشکلی نداشتیم.

عرب در پایان سخنان خود، در خصوص تعداد دست اندرکاران برنامه سحرگاهی مهمان خدا که سحرهای ماه مبارک رمضان به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش می شود، گفت: ۷ نفر از نیروها در واحد سیار مستقر هستند و ۲ نفر از عوامل ارسال برنامه و حدود ۸ نفر هم از عوامل خود برنامه هستند که مجموع این افراد در کنار نیروهای خدماتی که برای خود آستان قدس هستند، کمک می کنند تا برنامه مهمان خدا هر شب در ایام سحر مهمان خانه های مردم باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منتظر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    باسلام وآرزوی قبولی طاعات خواهش میکنم اگه امکان داره لطفاً نکاتی رو که کارشناس مذهبی درباره وصیت و ارث درشب بیست ویکم رمضان فرمودند حتمأ دوباره تکرارکنید.