جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی

مدیر حوزه علمیه کشور بیان کرد: دوران شکست رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در کنگره قدس شریف که به صورت مجازی در حال برگزاری است،  گفت: در ابتدا به همه برادران و خواهران، علمای گرامی، رزمندگان و مجاهدین دفاع از مقدسات امت اسلامی، فلسطین و قبله اول مسلمانان از طرف خود و حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران و همایش جهانی قدس شریف درود می فرستم و از خداوند متعال قبولی روزه داری ها و عبادات شما را در این ماه مبارک قبول مسألت می نمایم همچنانکه آرزو می نمایم همه ما شاهد آزادی قدس باشیم که خداوند عزت مسلمانان و خواری و ذلت منافقان را در آن قرار داده است.
وی در ادامه افزود: غرور صهیونیست ها به حدی گسترده شد که می خواستند از نیل تا فرات را بگیرند و کل ملت های منطقه را تحت تسلط خود بگیرند تا بتوانند قدرت های منطقه را کنترل کند و سرزمین خود را توسعه ببخشد.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: آنها توان نظامی مهلکی را برای خود ایجاد کردند ولی آنچه در برابر این تجاوز ایستاد روحیه جهادی و فتاوایی بود که از سوی علما در همه جهان اسلام صادر شد. فتاوایی که مبارزه با اشغالگری اسراییل و فلسطین را واجب دانست و این مبارزه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت تا پیروزی نهایی.
رئیس کنگره قدس شریف یادآورشد: این مواضعی که از مقاومت حمایت می کند و رفتار صهیونیست را محکوم می کند، همچنان از سوی شخصیت ها و موسسات دینی دارد به خصوص از سوی مراجع عظام قم و نجف اشرف. بر اساس مواضع حکیمانه رهبر انقلاب و علما و مراجع و مواضعی که آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ اعلام کرد ما نیز اعلام می کنیم که دفاع از فلسطین واجب است. 
وی گفت: امام خمینی(ره) این روز بزرگ را پایه گذاری کرد تا شهدای مقاومت و مسجد الاقصی رابه یاد بیاوریم و فرزندان کشور فلسطین رابه یاد آوریم که به کشورهای دیگر رانده شدند. حضور آنها در کشورشان حقی است که هیچ کسی نمی تواند آن را بگیرد. این حق تا ابد باید بماند. از آن زمان جنایت های زیادی در مقابل دیدگان جهان و با حمایت نیروهای بزرگ و ابرقدرت ها و توطئه برخی کشورهای عربی رخ می دهد. رژیم هایی که 
رژیم صهیونیستی تبانی می کنند. درحالی که کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با اسراییل بودند به شکل مخفی اینکاررا می کردند ولی امروز آنها واقعیت خودرا افشا کردند و برای صهیونیست ها سفارت در کشورهای خود ایجاد می کنند و به همین راحتی مردم آواره فلسطینی را فراموش کردند. 
وی افزود: این گروه خیانت کردند ولی بر اساس وعده خداوند قطعا آنها شکست خورده و رسوا می شوند. کسانی که روابط خود را عادی کردند سزای این خیانت را بر اساس وعده الهی خواهند دید. کسانی که در قلب شان مرض دارند به سرعت به سمت اسراییل رفتند و با آنها آشتی کردند.  خداوند متعال نیز آنها را رسوا خواهد کرد.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امروزه می توان گفت که این جمله که زمان شکست ها تمام شده کاملا تجلی پیدا کرده است و امروز زمان پیروزی ها است. در گذشته می دیدیم که تانک های رژیم صهیونیستی که آنها را ارتش شکست ناپذیرمی نامیدند وارد کشورهای اسلامی می شدند ولی امروز تانک ها به خودروهای انتقال اجساد صهیونیست ها مبدل شدند و امروز موشک های مقاومت در همه اماکن زیر بنایی رژیم صهیونیستی فرومیریزد.
رئیس کنگره قدس شریف یادآورشد: امروز بر همگان روشن شده است که اسراییل از همه زمان ها ضعیف تر شده است. امروز نفوذ مقاومت به استحکامات نقبی رسید که تصور می کردند که همیشه در امان است. توطئه های اسراییل علیه همه پیمان های بین المللی است. آنها به دنبال تحمیل استراتژی آشتی سازی در منطقه هستند و دولت های مزدور نیز شریک جرم آنها شدند.
وی گفت:دومین کار آنها ایجاد تفرقه افکنی است. هدف بعدی آنها تلاش برای تضعیف محور مقاومت از طریق توطئه ها و حیله های روشن و پیچیده ای که دارند است. تغییر میدان مبارزه از فلسطین به جنگ های داخلی از دیگر اهداف صهیونیست ها است و این مساله چیزی است که در جنگ یمن و سوریه و عراق می بینیم که چگونه مستکبرین و مزدوران آنها چنین می کنند. همچنین به دنبال کشتن علمای مسلمان هستند و همچنین سعی می کند که با بمباران محور مقاومت را تضعیف کنند و برخی کشورهای اسلامی نیز عملا اجاره تاسیس سفارت را به اسراییل داده اند. در حالی که آمریکایی ها و صهیونیست ها معتقد بودند که با شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت تضعیف می شود زیرا ایشان رهبری نظامی بزرگی بودند. با این حال ثمره خون پاک ایشان روشن شده است و امروزه نیز این پیچ تاریخی بشارت پیروزی بزرگی را می دهد. وقتی سامانه پاتریوت و گنبد آهنین نمی تواند جلوی موشک های مقاومت را در نزدیک رآکتور دیمونا را بگیرد همه دنیا آنها را به سخره می گیرند.
وی افزود: مردم و حکومت و دولت ما شعار حمایت از ملت فلسطین را سر می زنند. این مساله در قانون اساسی ما نیز به آن تاکید داشته است.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: راه حلی که ایران اسلامی بر اساس نظریه مقام معظم رهبری ارایه کرده است طرح صلحی است که بر اساس منافع کشورهای اسلامی و بر اساس معاهدات بین المللی است. زیرا رژیم صهیونیستی با هیچ قاعده اصیل حقوق بین المللی رژیم مشروعی نیست. قطع روابط اقتصادی وسیاسی و بستن سفارت های اسراییلی در کشورهای اسلامی، دست برداشتن از ذلت ناشی از انفعالات سیاسی از سوی کشورهای اسلامی، حمایت مادی از مقاومت منطقه، ترک مذاکرات مخفیانه و علنی با اسراییل، تشویق کشورهای اسلامی در مسیر قطعا رابطه با اسراییل، کنارگذاشتن اختلافات ملی و مذهبی و همراه شدن در مسیر مبارزه با اسراییل، اعلام سریع
مخالفت با تمام روندهای عادی سازی رابطه با اسراییل، حق بازگشت سوریه به عضویت در اتحادیه عرب از جمله راهبردهای اصلی است که باید در این زمینه انجام شود.
رئیس کنگره قدس شریف یادآورشد: حوزه های علمیه بر اساس راهبردها و رهنمودهای علما و رهبر انقلاب باوردارد که در این مسیر به شکل همه جانبه از قدس شریف حمایت کنند. بر اساس باورهای اسلامی دفاع از قدس را وظیفه اصلی خود را می دانیم و این وظیفه نیز هیچ وقت تمام نخواهد شد. 
وی گفت: فرزندان امت اسلام باید روی چند پیشنهاد تمرکز کنند.  تلاش برای توسعه وحدت اسلامی، توسعه گفتگوی اسلامی، مخالفت با انواع تعصب و خشونت، بر حذر داشتن همه محرک های جریانات تکفیری و... از جمله این پیشنهادات است.

متن کامل سخنان آیت الله اعرافی

برادران و خواهران ارجمند

 سلام علیکم و رحمت الله و برکاته؛

 در ابتدا به همه برادران و خواهران، علمای گرامی، رزمندگان و مجاهدین دفاع از مقدسات امت اسلامی، فلسطین و قبله اول مسلمانان از طرف خود و حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران و همایش جهانی قدس شریف درود می فرستم و از خداوند متعال قبولی روزه داری ها و عبادات شما را در این ماه مبارک قبول مسألت می نمایم همچنانکه آرزو می نمایم همه ما شاهد آزادی قدس باشیم که خداوند عزت مسلمانان و خواری و ذلت منافقان را در آن قرار داده است.

بر خود لازم می دانم از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش بین المللی، سخنرانان و حاضران تشکر نمایم.

برادران و خواهران گرامی به ویژه جوانان باوفای جهان اسلام

اگر بخواهیم آنچه را که هم اکنون اتفاق می‌افتد بشناسیم باید بدانیم در گذشته و به ویژه در هفت دهه گذشته چه اتفاقاتی افتاده است؛ زمانی که ستمگری رژیم صهیونیستی به جایی رسید که بر اساس سیاست استکباری خود، می خواست سرزمین‌های امت اسلامی را از نیل تا فرات تصرف کند و سلطه صهیونیسم غاصب و ظالم را بر ملت‌های منطقه حاکم نمایند تا بتوانند با ایجاد ارتشی نابودگر، جغرافیای خود را در منطقه ما توسعه دهند لذا سعی کردند یک نیروی نظامی قوی و بی رحم را داشته باشند تا به راحتی دست به فساد روی زمین بزنند.

آنچه که توانست جلوی این تجاوز به جهان اسلام را بگیرد همان روحیه جهاد جوانان و بیداری علمای با ایمان و فتواهای مراجع معظم تقلید در حوزه های علمیه و سایر علمای جهان اسلام است که در رابطه با وجوب جهاد با اشغالگران سرزمین فلسطین و همه جای عالم اسلامی صادر گردید و این جهاد تا پیروزی نهایی و نابودی غده سرطانی صهیونیزم از سرزمینهای مقدس اسلامی ادامه خواهد داشت و این فتاوی و موضع گیری های حامی مقاومت و مخالف استکبار همچنان ادامه دارند و مؤسسات دینی و مراجع معظم تقلید در قم و نجف و بویژه موضع گیری های حکیمانه حضرت آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با پاپ مؤید این مدعاست و ما به عنوان حوزه علمیه و با پیروی از مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری با صراحت اعلام می نماییم که دفاع از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با اشغالگران غاصب فلسطین و سایر سرزمین های اسلامی یک واجب شرعی است.

همه ساله در روز جهانی قدس که یادگار با برکت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می باشد، لازم است یادی از برادرانمان و خواهران و فرزندان جهان اسلام و همه کسانی که در راه آزادی مسجد الاقصی و فلسطین شهید شدند بنماییم همچنانکه لازم است مردم عزیز فلسطینی را که مجبور به ترک دیار خود شدند ولی برای بازگشت به وطنشان لحظه شماری می کنند فراموش نکنیم و این حق آنان است که هرگز این حق از بین نخواهد رفت.

از زمان اشغال فلسطین تاکنون همه این جنایت ها جلوی چشم جهانیان و با حمایت قدرتهای بزرگ جهانی و همراهی برخی رژیم‌های عربی و اسلامی از طرف رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد.

 در حالیکه در گذشته گروهها و دولتهای سازشکار سازش خود را با دشمن صهیونیستی مخفیانه انجام می دادند ولی اکنون چهره واقعی آنها برای همه روشن شده است زیرا این رژیم‌ها امروزه دست به علنی سازی روابط خود با صهیونیستهای اشغالگر نموده اند و برای صهیونیست ها دست افشانی کرده و سفارت رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی را بدون هیچ‌گونه حیایی افتتاح می نمایند و وقیحانه می گویند باید صهیونیست ها در وطن خود سکنا گزینند و مصداق این آیه شریف شده که وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ.

اما ای فرزندان امت اسلامی به زودی زود این سازشکاران و اربابان آنها از این کار خیانت آمیز خود پشیمان خواهند گشت و این وعده خداوند است که فرمود: فَتَرَی الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَی أَن تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَی اللَّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُوا عَلَی مَا أَسَرُّوا فِی أَنفُسِهِمْ نَادِمِینَ

و امروز ما شاهد تغییر معادلات منطقه ای هستیم از طرفی فلسطین دوباره به نماد دعوت و مقاومت اسلامی تبدیل می شود و از طرف دیگر محور مقاومت تاکتیک های خود را علیه دشمن صهیونیستی تغییر داده و در حقیقت می توان گفت زمان و دوران شکست ها سپری شده و دوره پیروزی ها شروع شده است. اگر در گذشته شاهد بودیم تانکهای رژیم صهیونیستی که می گفتند شکست ناپذیرند به وسیله ای برای جابجایی اجساد سربازان رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند، امروز شاهدیم که موشک‌های مقاومت مراکز مهم و زیرساختهای رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهند. شکی نیست اینها همه نشانه های پیروزی مقاومت است که کرامت و عزت را به امت اسلامی بازخواهد گرداند. امروز همه پیش‌بینی‌ تغییر کرده است و دشمن صهیونیستی از گذشته ضعیف تر شده است .در داخل رژیم آتش رزمندگان مقاومت به صحرای نقب و کارخانه ها و نیروگاههای داخلی آنها رسیده و امنیت داخلی آنها را بر هم زده است. امروز  با تمامی این پیروزی ها و تغییرات استراتژیک، دشمن به حیله جدیدی که ناشی از استکبار آمریکا و صهیونیسم است روی آورده و تمام پروتکل‌های بین المللی و سازمان ملل متحد و شورای امنیت را زیر پا می گذارد و نخست در تلاش برای توطئه تحمیل راهبرد عادی سازی روابط است که برخی از کشورهای مرتجع منطقه سردمدار آن هستند، ثانیا تلاش برای تفرقه افکنی میان فرزندان امت اسلامی از طریق تشکیل و احیای مجدد گروههای تروریستی و تکفیری را در دستور کار خود دارد، ثالثا از طریق طرحها و توطئه های پیچیده سعی در تضعیف محور مقاومت دارد و رابعا تلاش می کند میدان مقاومت را از فلسطین به درون سایر کشورهای اسلامی منتقل کند که مثال سوریه، یمن و عراق نمونه هایی از همین توطئه هستند وهمچنین زیرساختهای برخی کشورها را بمباران می نماید و علمای بلاد مسلمین را به شهادت می رساند تا جایی که به سرزمین های سوریه تجاوز کرده در حالیکه برخی از کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی  اجازه می دهند که سفارتش را در کشورشان افتتاح نماید و این نهایت ذلت و خواری و سازشکاری می باشد.

 آمریکا و رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان قویترین شخصیت کاریزماتیک و نظامی که وجود آنان را تهدید می کند می توانند مقاومت را تضعیف کنند ولی ما امروز شاهد به ثمر رسیدن خون پاک آن شهید بزرگوار هستیم امروز ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که آثار پیروزی نزدیک در آن نمایان است. و از علائم این پیروزی رسیدن موشک های محور مقاومت به نیروگاه هسته ای دیمونا می باشد در حالی که حتی سامانه پاتریوت و گنبد آهنی نتوانستند جلوی موشک‌های مقاومت را بگیرند و در مقابل آنها به گنبد خشتی مبدل شدند.

از ابتدای پیروزی انقلاب و بر پایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران هم رهبری و هم حکومت و همچنین ملت  فریاد زده و از حقوق ملت فلسطین دفاع نمودیم و این فریاد برخاسته است از مبانی و اعتقادات و فقه اسلامی ماست که بر نصرت و یاری مظلوم و همچنین ایستادگی در مقابل ظالم تصریح دارد و همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی بر این امر تاکید می نماید و ما بار دیگر ما تاکید می‌ نماییم که قضیه فلسطین فقط یک راه حل از دو راه حلی که ذکر کرده ایم دارد و آن راه حل منطبق است با واقعیت و حکم عقل و منطق سلیم و همچنین قوانین بین المللی و کرامت ملت‌های آزاد اندیش.

راه حل اول همان است که جمهوری اسلامی ایران آنرا پیشنهاد نمود و توسط  رهبر انقلاب امام سید علی خامنه ای دام ظله بیان گردید که در بر گیرنده حقوق تمامی ملت فلسطین از همه ادیان و طوایف می باشد و این راه حل به دبیرخانه سازمان ملل نیز ارائه گردید و آن برگزاری رفراندوم آزاد و همگانی که تمامی فلسطینی‌های اصلی در آن شرکت می نمایند تا سرنوشت خود را طبق آنچه که در اسناد سازمان ملل ارائه شده است تعیین نمایند و ما اطمینان داریم که این راه حل منجر به تشکیل دولت فلسطینی در همه سرزمین های فلسطین می شود و به محاکمه همه مجرمین صهیونیست که در دهه‌های گذشته جنایت مرتکب شده‌اند منجر خواهد شد.

راه حل دوم استمرار خط جهاد و مقاومت است که مبتنی بر مبانی عقلی  و فطری انسان و مبانی دفاع مشروع ضد اشغالگر است که این حقی است برای مردم فلسطین سوریه و لبنان که باید با کمک همه کشورهای مسلمان و امت اسلامی این مسیر ادامه و این این حق طبیعی و مسلم هر ملتی است که در برابر اشغالگران سرزمین و مقدساتش مقاومت کندو بر این مبنا لازم است همه کشورهای اسلامی قبول مسئولیت نموده و هر آنچه که در توان دارد ملت فلسطین را در مسیر مبارزه با صهیونیستهای اشغالگر کمک و مساعدت نمایند.

همانگونه که لازم می دانیم امت اسلامی مطالب ذیل را از دولت ها و سازمان های خود مطالبه نمایند.

۱.       قطع همه روابط اقتصادی تجاری و فرهنگی با رژیم صهیونیستی و تحریم تولیدات آن.

۲.       قطع ارتباطات سیاسی و بستن سفارت های اسرائیل در همه کشورها و تاکید بر مبارزه با اسرائیل

۳.       خروج از معاهدات نگین سازش و کنار نهادن سیاست افتتاح سفارت های اسرائیل  در سرزمینهای اسلامی

۴.       ارائه کمک مالی و اقتصادی به مقاومت فلسطین و لبنان و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی

۵.       ترک همه نوع گفتگو و روابط و سازش پنهان و آشکار با اسرائیل

۶.       درخواست اعمال فشار بر همه کشورها جهت قطع ارتباط و کمک به اسرائیل

۷.       کنار گذاشتن اختلافات نژادی ای و مذهبی جهت آمادگی برای مبارزه با اسرائیل

۸.       ابراز انزجار  صریح و واضح از همه نوع سازش

۹.       اعلام رسمی روز قدس به عنوان روز جهانی قدس در همه کشورها

۱۰.     بازگشت سوریه به جایگاه خود در جامعه کشورهای عربی چرا که سوریه از مؤسسین این جامعه می باشد.

حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران و بر گرفته از تعالیم اسلامی و قرآن کریم و سنت نبوی شریف و پیروی از مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری امام خامنه ای دام ظله ایمان دارد که وحدت امت اسلامی می تواند جلوی نیرنگ های دشمنان را بگیرد و در همین جا لازم می دانم نهایت سپاس و قدردانی خود را از مواضع حکیمانه حضرت آیت الله  العظمی سیستانی در ملاقات با رهبر واتیکان و به ویژه تاکید معظم له در رابطه با حقوق ملت مظلوم فلسطین اعلام نمایم لذا بار دیگر تاکید می نمایم حوزه های علمیه و بر مبنای تعالیم اسلامی و رهنمودهای مراجع معظم تقلید مسئله دفاع از فلسطین و قدس و مسجد الاقصی را یک واجب دینی و شرعی می دانند که تا زمانی که اشغالگری وجود دارد مبارزه نیز ادامه است. و به همین منظور لازم است جهت مقاومت و جهاد دست به دست هم بدهیم و از همه امت اسلامی درخواست می نماییم پیشنهادات ذیل را مد نظر داشته باشند:

۱-      از همه برادران و خواهران می خواهیم جهت وحدت امت اسلامی تلاش نمایند

۲-      بار دیگر از همه عزیزان می خواهیم  اختلافات و تفرقه را کنار گذاشته و به گفتگوی اسلامی روی آورند.

۳-      بر دوری از عصبیت و افراط گرایی تاکید می نماییم.

۴-      همگان را از نقشه دشمنان برای برگرداندن گروه‌های تکفیری و داعشی و امثال آنها برحذر میداریم.

۵-      همه مسلمانان و کشورهای اسلامی را دعوت می کنیم تا از مقاومت که در فلسطین و لبنان تجلی یافته حمایت نمایند.

۶-      همگان را به احیای هویت اسلامی و بازگشت به آرمانهای اسلامی دعوت می نماییم.

۷-      از همگان می خواهم از سازش و همکاری با دشمنان اسلام دوری نمایند.

۸-      بر مبارزه با اشغالگری و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی تاکید می نماییم.

۹-      اهانت به شخصیتهای مذاهب و ادیان را مردود دانسته و تاکید می‌کنیم این همان توطئه جدید دشمن علیه وحدت امت اسلامی است.

۱۰-    تاکید می نماییم که قدس پایتخت فلسطین و مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است و محال است مسلمانان آن را فراموش کنند و یقین داریم که به زودی به دامان امت اسلامی باز خواهد گشت.

 در خاتمه بار دیگر از همه امت اسلامی درخواست می نماییم که همه انواع توطئه ها و سازش هارا مردود دانسته و بر ضرورت یاری ملت فلسطین که در مسیر مقاومت  جهت مبارزه با نقشه های امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم قدم برمی دارد تا رهایی آخرین وجب از سرزمین های اسلامی در جهان مانند سرزمین های آذربایجان و در راس آن ها قدس شریف تأکید می کنیم و این یک واجب دینی و اعتقادی و اخلاقی و تمدنی بزرگ است که محدود به زمان یا مکانی خاصی نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    این خبر گزاری حوزه بیش از آنکه زبان رسای طلاب باشد زبان گویای مسئولین حوزه شده