جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: ظلم بر مردم فلسطین برچیده می شود، چنانچه در همه جا این ظلم ها پایان یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب امروز در دومین کنگره مجازی قدس شریف، گفت: خداوند متعال بیان می کنند که ما تورات را نازل کردیم که راه بشر را روشن کنیم، ولی برخی از علمای یهود در آن حکم کردند. 

وی افزود: خداوند بیان می کند که ما برای آنها نوشتیم که در مقابل نفس، نفس و در مقابل چشم  چشم است یعنی قصاص را تعیین کردیم. کلمه «دم» در متون مقدس یهودی بارها به کار رفته است که در پی مقابله با کشتار است. قانون یهودی قتل را بزرگترین جنایت می داند و در تعدادی از کتب مقدس یهودی، فساد و قتل را بزرگترین گناه می دانند. 

نماینده رهبری در سازمان حج و زیارت بیان کرد: تورات قوم لوط را افرادی شرور و مفسد می داند زیرا آنها را قاتل می داند. در این کتاب آمده است که هر کسی خون انسانی را بریزد باید خون آن را ریخت زیرا هیچ کسی حق ندارد جان کسی را بگیرد. 

وی گفت: در متون مقدس یهودی آمده است که خون زمین را آلوده می کند و کفاره ای به جز خون آن خون ریز نمی تواند آن را پاک کند. اسلام نیز افشای گناه را غیر از جایی که ظلمی صورت گرفته روا نمی دارد. امام علی(ع) می فرمایند که یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید و ظلم با همه اشکال آن محکوم است. ایشان می فرمایند که ظلم موجب تاریکی در قیامت است و چه کسی ظالم تر از کسی که به خداوند افترا ببندد؟!

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهارکرد: ظلم به شخص، ظلم به خود یا همان ظلم فردی و ظلم اجتماعی و از جمله آنها ظلم در حق ایتام از جمله این ظلم ها است. روشن است که ظلم که به ملت ها از مهمترین ظلم ها است و آنچه در فلسطین شاهدیم از بزرگترین ظلم های تاریخ است.

وی افزود: ظلم بر مردم فلسطین برچیده می شود، چنانچه در همه جا این ظلم ها پایان یافته است. خداوند بیان می کند که ما کاری کردیم که ظالمان در زمین فروبروند. خداوند بندگان خود را در مقابل ظالمان حفظ می کند و به همین دلیل قدس شریف نیز در مقابل ظالمان حفظ می شوند. 

نماینده رهبری در سازمان حج و زیارت بیان کرد: خداوند به کسانی که مورد ظلم قرار گرفته اند حکم به جهاد و جنگ می داند. خداوند در آیه دیگر می فرماید که مپندارید که خداوند از کاری که ظالمان کردند غافل است بلکه پس از فرصتی که برای برگشت به آنها داده می شود قطعا انتقام را از آنها خواهد گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha