سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست مجازی «فرصت استثنایی شب قدر»

حوزه/ توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) امری حائز اهمیت است که در سایه آن می‌توان از سد مشکلات مادی و معنوی گذر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، نشست مجازی «فرصت استثنایی شب قدر» با حضور حجت الاسلام مجید جعفرپور، محقق و نویسنده، به همت مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) مقصود آن امام بزرگوار از شب قدر را حضرت زهرا (سلام الله علیها) دانسته و تأکید کرد:  توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) امری حائز اهمیت است که در سایه آن می‌توان از سد مشکلات مادی و معنوی گذر کرد.

وی با اشاره به اعمال وارد شده درباره شب قدر گفت: شب‌زنده‌داری، زیارت امام حسین(علیه السلام)، دعا و طلب عافیت، خواندن نمازهای مخصوص آن شب از اعمالی است که ائمه (علیهم السلام) به آن سفارش کرده‌اند.

این نویسنده حوزوی با اشاره به آیاتی از قرآن که درباره فضیلت شب قدر نازل شده است، خاطرنشان کرد: نوع و لحن آیات در این باره حاکی از این است که دست یافتن به معنای حقیقی شب قدر بسیار دشوار و فراتر از سطح ادراک توده مردم است .

وی افزود: زمینه شناخت و شهود حقیقت شب قدر به صورت اندک برای شماری از اهل سیر و سلوک فراهم آمده است که با مطالعه در آثار بزرگان می‌توان به آن دست یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha