جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز معلم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: معلم در تراز نهج البلاغه از تفکر برای عمل استفاده می کند و این اصل را سرلوحه تعلیم و تربیت قرا می دهد.

به گزارش خبر گزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه استان لرستان در نشست تخصصی شاخصه های معلم در تراز نهج البلاغه، در جمع کادر، اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران لرستان که در فضای مجازی کوثر نت برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان امام علی (ع) و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و مقام معلم، گفت: در طول تاریخ مردان میدان قربانی دیپلماسی شده و این امر برای تحقق اهداف اسلام و انقلاب صورت گرفته و می توان گفت هزینه مرد میدان بودن، شهادت است . 

وی با اشاره به اینکه خداوند پیغمبران را به عنون معلمان بشریت معرفی کرده اند، افزود: خداوند بر مومنان منت گذاشته که فردی از بین خودشان را به عنوان معلم و مزکی معرفی کرده است . 

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه شهید مرتضی مطهری (ره) مداد العلماء را با دماء شهدا عجین کرد، ادامه داد: علمای شیعه در طول تاریخ مرزبانی بوده اند که مانع هجوم شیاطین به اعتقدات و باورهای بشریت بوده و هستند . 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، نهج البلاغه را اقیانوسی بیکران برشمرد و گفت: قرآن و نهج البلاغه دو منبع غنی و الهام بخش برای معلمان هستند. 

وی اظهار کرد: در تعلیم و تربیت ارکان مهمی از جمله معلم، شاگرد و محتوا وجود دارد و از همه مهمتر معلم آغازگر تربیت است . 

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: معلم در تراز نهج البلاغه کسی است که قدر و منزلت خود را بداند و بشناسد و با ایمان بتواند عملش را آباد نماید . 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: بی شک معلم در تراز نهج البلاغه از تفکر برای عمل استفاده می کند و این اصل را سرلوحه تعلیم و تربیت قرا می دهد. 

وی در پایان با اشاره به اینکه رسالت حوزویان پرورش معلمان در تراز نهج البلاغه است، خاطر نشان کرد: امید می رود معلمان با علم و پژوهش بتوانند اهداف والای نهج البلاغه را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha