یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هادیان سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت:تهذیب نفس، نقش مهمی در حفظ آرمانها و ارزشهای اسلام دارد، مهمترین ویژگی افرادی که در زمان علی بن ابیطالب (ع) به جنگ با حضرت پرداختند، بی بصیرتی و استقامت نداشتن در برابر خواسته ها و امیال دنیوی آنان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر، ظهر امروز در برنامه گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه، در جمع هادیان سیاسی اظهار کرد: شب های پربرکت قدر را سپری می کنیم و امید است بتوان از فیوضات این شب و روزها بهره برد.

وی ضمن بیان این مطلب که هادیان سیاسی نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند، افزود: برخی افراد وظیفه و رسالتی بر دوش آنها نهاده شده که باید دارای ویژگی های خاص باشند که بصیرت اهم این خصوصیات است.

امام جمعه خمینی شهر ابراز کرد: هادیان سیاسی که وظیفه آنها روشنگری و اگاهی بخشی به افراد جامعه است باید دارای مولفه بصیرت و بینش کافی از رویدادهای جامعه باشند چرا که بی بصیرتی و نداشتن بینش سیاسی جامعه نشان حماقت و نادانی افراد محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان این روایت ‌که دو گروه پشت علی (ع) را شکستند، افزود: دو گروه نخبگان و خواص جامعه، که هدایت فکری مردم جامعه برعهده آنهاست با دلبستگی به دنیا و بی بصیرتی کمر حضرت علی بن ابیطالب(ع) را شکستند و با آلودگی به دنیا و مادیات، اسلام را به سمت زوال پیش بردند.

این استاد حوزه تصربح کرد:  انقلابی ماندن مهم است؛ چه بسیار افرادی که در مبارزات انقلاب و دوران جنگ تحمیلی حضور پررنگی داشته اند، اما نفس آنها به دلیل وابستگی به دنیا نتوانست حافظ ارزش های آنان باشد.

امام جمعه خمینی شهر افزود: تهذیب نفس، نقش مهمی در حفظ آرمانها و ارزشهای اسلام دارد، مهمترین ویژگی افرادی که در زمان علی بن ابیطالب (ع) به جنگ با حضرت پرداختند بی بصیرتی و استقامت نداشتن در برابر خواسته ها و امیال دنیوی آنان بود.

وی  ضمن بیان تشابه تاریخ حکومت امیرالمومنین (ع) با دوران کنونی و تکرار آن، تشریح کرد: روشنفکران غرب زده ای که فرهیخته اند، اما اهل بصیرت نیستند و برای رسیدن به مطامع دنیوی از هیچ اقدامی فرو گذار نمی کنند، کسانی که دلشان برای غرب می تپد و با عنوان ملی مذهبی وارد عرصه سیاسی شده، ملی گراهایی که خطرشان برای اسلام و نظام اسلامی فراوان است و این افراد نه خواستار دین و نه خواستار مردم هستند، کسانی که دنباله رو خط کسروی ها بودند و الان نیز در جامعه حضور دارند، افرادی که پای چوبه دار شیخ فضل الله نوری کف زدند و خوشحالی نموده و به جنازه شیخ نیز اهانت نمودند، منافقانی که با اعمال خود دل امام (ره) را آزردند و افرادی که امروزه در بدنه حاکمیت حضور دارند و با عملکرد و گفتار خود دل ولی امر مسلمین را خون می کنند، همگی چون زمان حضرت علی ابن ابی طالب(ع) براساس دلبستگی دنیوی مقابل ولی امر خود می ایستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به فعالیت منافقان در دو شاخه اشاره کرد و ادامه داد: شاخه نظامی و شاخه فرهنگی- سیاسیِ نفاق؛ منافقین در شاخه فرهنگی اسلحه به دست نمی گیرند بلکه با استفاده از قلم، سایت، فضای مجازی، تریبون، سخنرانی و مطبوعات، فضای جامعه را بمباران اطلاعاتی کرده و افکار مردم را به سمت و سوی مد نظر خودشان می کشانند.

وی وظیفه مومنان واقعی را افزایش بصیرت و صبر برشمرد و هشدار داد: اکنون و در شرایط کنونی هادیان سیاسی وظیفه دارند مسائل را به خوبی تبیین و آگاهی مردم جامعه را افزایش دهند و از گوشه گیری و کناره گرفتن پرهیز کنند.

امام جمعه خمینی شهر به فعالان و هادیان سیاسی توصیه کرد: لشکرهای سایبری باید فضای مجازی را به دست گرفته و آرمانهای اسلام در سرتاسر جهان نشر و گسترش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: وظیفه مومن تبیین است و برای تحقق این امر نیاز به بصیرت و صبر است.

در این برنامه از ۳۰ نفر از مربیان برتر عقیدتی و هادیان سیاسی سپاه خمینی شهر تجلیل به عمل آمد.

دلبستگی دنیا بزرگترین عامل ایستادن برخی خواص در مقابل ولی امر مسلمین است

دلبستگی دنیا بزرگترین عامل ایستادن برخی خواص در مقابل ولی امر مسلمین است

دلبستگی دنیا بزرگترین عامل ایستادن برخی خواص در مقابل ولی امر مسلمین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha