جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطین

حوزه/ معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: روز قدس منحصر به مکان و سرزمین خاصی نیست، چه آن که دفاع از مظلومان فلسطینی، جریانی فراملیتی و فرامذهبی است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمود فلسطین پاره تن اسلام است و لذا برای هر مسلمان حق طلبی که دغدغه دینی و انسانی دارد، باید مساله قدس و فلسطین، اولویت نخست باشد.

وی افزود: بحث دفاع از مظلوم یک تکلیف دینی و انسانی است و این طور نیست که فکر کنیم تنها محدود به سرزمین یا ملیت یا دین خاصی می شود بلکه هر انسان عدالت خواهی در مسیر دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم قدم برمی دارد و به طریق اولی ما مسلمان ها باید این گونه باشیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: هر چند که شیوع ویروس نحس کرونا باعث شده امسال نیز مثل سال گذشته نتوانیم در اجتماعات و راهپیمایی های بزرگ شرکت کنیم، اما این مساله باعث نشده که ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی از رسالت خود در جهت حمایت از فلسطین مظلوم غافل شوند.

وی بیان داشت: سال گذشته شاهد بودیم که مردم ما به خصوص در فضای مجازی و عرصه های رسانه ای، حضور فعال و بانشاطی در راستای مقابله با جنایتکاران صهیونیستی داشتند و بلندتر و رساتر از همیشه، ندای حمایت از قدس شریف را سر دادند و امسال نیز قطعاً چنین است.

ظهیری همچنین افزود: در طول بیش از چهار دهه پس از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس، این روز به یکی از نمادهای کلیدی تقویت وحدت و همبستگی در جهان اسلام تبدیل شده و ان‌شاءالله این عامل وحدت به عنوان خاری در چشم دشمنان تا اضمحلال کامل رژیم اشغالگر قدس باقی خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha