سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
همایش ملی مازندران شناسی

نخستین پیش نشست علمی، همایش ملی مازندران شناسی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، امروز به صورت مجازی در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، نخستین پیش نشست علمی، همایش ملی مازندران شناسی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، امروز به صورت مجازی در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمود دیانی، رئیس مؤسسه فرهنگی قران و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری در این نشست علمی با اشاره به این که همایش مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سال گذشته با همکاری بیش از ۶۰ نهاد علمی و اجرایی استان آغاز به کار کرد، افزود: فراخوان مقاله این همایش علمی نیز در سه محور اصلی ارائه شد که خوشبختانه با استقبال گسترده محققان و پژوهشران قرار گرفت.

وی با بیان این که امروز نخستین پیش نشست علمی این همایش ملی با همکاری جمعی از نهادهای علمی و اجرایی استان برگزار شده است، گفت: همچنین قرار است پیش نشست دوم این همایش نیز ۲۶ اردیبهشت به میزبانی دانشکده کشاورزی ساری برگزار شود.

رئیس مؤسسه فرهنگی قران و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری در ادامه سخنان خود افزود: اختتامیه این همایش ملی نیز یکم خرداد ماه همزمان با روز ملاصدرا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام دیانی همچنین به نقش بی بدیل مازندران در رشد و نمو فلسفه اسلامی اشاره کرد و گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) آمادگی دارد در جهت برگزاری بزرگداشت شخصیت بزرگی همچون ملاصدرا نیز گام های مثبتی بردارد.

دکتر کوروش نوذری، رئیس دانشگاه مازندران نیز در ادامه این نشست با اشاره به این که ۱۴۴ مؤسسه آموزش عالی با ۱۵۴ هزار دانشجو در استان فعال است، افزود: دو هزار ۷۰۰ شخصیت فرهیخته و دانشمند مأموریت آموزش، راهنمایی و پژوهش این دانشجویان را عهده دار هستند.

وی کثرت مراکز آموزش عالی در مازندران به نسبت پراکندگی جمعیت به نسبت کشور را بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت عظیم در جهت رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف بهره گرفته شود.

رئیس دانشگاه مازندران با تأکید براین که مسؤولان استان باید روزآمدی علمی را در کنار فعالیت های خود مورد توجه قرار دهند، گفت: باید از جنبه های تبلیغاتی اتاق فکر که کاربردی ندارند پرهیز شود.

وی با بیان این که باید سیکل نادرست تغییرات گسترده در عرصه مدیریت کنار گذاشته شود، افزود: امروز اگر مازندران قرار است حرکت رو به پیشرفتی را آغاز کند ابتدا باید، تعاملات فرهنگی از سوی نخبگان بازتعریف و در جامعه اشاعه شود که صدا و سیما در این خصوص نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha