جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 957836
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
ثبت نام دوره مجازی «اصول مطالعه

حوزه/ محقق حوزه یکی از شاخصه های مهم موفقیت های فردی را توسعه یافتگی و تولیدات علمی در عرصه های مختلف، نرخ مطالعه و کتابخوانی برشمرد و گفت: سیرهای مطالعاتی تاثیر شگرفی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه دارد.

خدیجه نجفی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به سیر مطالعاتی تمدن ساز ۴ با محوریت کتاب «سی روز سی آیه و دانشنامه احادیث پزشکی» اظهار کرد: سیر مطالعاتی در ماه مبارک رمضان مایه انس و آرامش انسان است.

وی در ادامه ماه رمضان را ماه وصال بندگی و ماه بیداری انسان دانست و اضافه کرد: انسان می تواند از ظرفیت این ماه استفاده کند و در کنار مناجات نیز به مطالعه بپردازد چرا که رمضان ماهی است که لحظه لحظه های آن انسان را به تفکر وامی دارد.

مدرس حوزه با تصریح اینکه ماه رمضان مسیر رسیدن به مقام قرب الهی را هموار می سازد، عنوان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، انسان کمالی برتر و بالاتر از خودسازی و قرب الی الله ندارد و از آنجا که انسان موجودی کمال پذیر است از طریق تأمل در خویشتن برای رسیدن به کمال نهایی خویش تلاش می کند از این رو سیرهای مطالعاتی زمینه بیداری انسان، رشد و خودسازی را در وجود انسان فراهم می سازند.

وی خاطرنشان کرد: حیات انسان وابسته به ارتباط با جهان اطراف خود بوده که مطالعه یکی از شیوه‌هایی است که انسان از طریق آن با جهان اطراف ارتباط برقرار می‌کند و اگر بتوانیم با مطالعه ذهنمان را به خواندن عادت دهیم می توانیم در ارتباط گیری با خالق هستی و جهان اطرافمان موفق باشیم.

نجفی در پایان یکی از شاخصه های مهم موفقیت های فردی را توسعه یافتگی و تولیدات علمی در عرصه های مختلف، نرخ مطالعه و کتابخوانی برشمرد و گفت: سیرهای مطالعاتی تاثیر شگرفی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha