یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طلاب غیرایرانی در محکومیت جنایات تروریستی در افغانستان

حوزه/ مسئول مجمع فرهنگی بیت ام البنین(سلام الله علیها) افغانستان گفت: امروز نیز جهل به سراغ بسیاری از مردم افغانستان و به خصوص مسئولان کنونی افغانستان آمده است که شرایط را مهیا برای وقوع چنین مصیبت هایی آماده می کند؛ ولی بدخواهان بدانند که دسیسه ها و اختلاف افکنی های آنها ره به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین وحیدی، در مراسم بزرگداشت شهدای مکتب سید الشهدای غرب کابل که به همت انجمن علمی- فرهنگی شهید هاشمی نژاد، مؤسسه رسانه ای مقداد، مجمع طلاب و علمای طلاب بامیان، انجمن فرهنگی- تبلیغی امام حسن عسکری(علیه السلام)، تشکل پرواز، انجمن فرهنگی رهروان فاطمی طلاب جامعة المصطفی در مدرسه علمیه شهابیه برگزار شد، ابراز نمود: یکی از فجایعی که به گواه قرآن کریم در تاریخ همواره روی داده است، موضوع جهل است که در فصول متعدد تاریخ منجر به جنایت های وحشتناکی شده است که فاجعه و جنایت به خون کشیده شدن کودکان دختر بی گناه کابل نیز ریشه در آن دارد.

وی افزود: قرآن کریم در خطابی به قوم لوط، جهل را موجب گمراهی آنها می داند و در آیاتی نیز با سرزنش برادران یوسف(علیه السلام)، جهل و نادانی آنها را موجب گمراهی آنها معرفی می کند. همان گونه بنی امیه نیز حکومت خود را بر مبنای جهل مردم بنا نهاد و تا جایی که توانست با قطع کردن پیوستگی سیره اهل بیت(علیهم السلام) با احادیث و سیره نبی(صلی الله علیه و آله) جهل را به سراغ مردم آورد.

مسئول مجمع فرهنگی بیت ام البنین(سلام الله علیها) افغانستان با ابراز این که امروزه جوامع شیعی و قوم هزاره افغانستان از موفق ترین اقوام افغانستان هستند و پیشرفت علم و دانش در میان این قوم روزافزون است، بیان نمود: و از این روست که با مواد منفجره به سراغ مکتب خانه ها و مدارس این مناطق رفتند و آن ها را هدف قرار گرفته است تا ترس، دلهره و جهل را به سراغ این مردم نجیب آورند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی شرایط سیاسی کنونی افغانستان را مورد توجه قرار داده و خاطرنشان کرد: امروز نیز جهل به سراغ بسیاری از مردم افغانستان و به خصوص مسئولان کنونی افغانستان آمده است که شرایط را مهیا برای وقوع چنین مصیبت هایی آماده می کند؛ ولی بدخواهان بدانند که دسیسه ها و اختلاف افکنی های آنها ره به جایی نخواهد برد.

وی اضافه نمود: فساد اداری و گمراهی در بین مسئولان باعث فراموشی مردم افغانستان توسط دست اندرکاران حکومتی شده است؛ جای تأسف دارد که در بین برخی از شخصیت های ذی نفوذ افغانستان، حربه شیطانی کلام زیبا و شعارهای تهی جای کردار و رفتار نیکو را گرفته است و کمترین توجه به مردم مظلوم کشور می شود.

مسئول مجمع فرهنگی بیت ام البنین(سلام الله علیها) افغانستان، در پایان، اظهار نمود: خداوند متعال همه شهدا و درگذشتگان این حادثه تروریستی را مورد رحمت قرار دهد و آنها را با حضرت سید الشهداء(علیه السلام) و شهدای کربلا محشور بگرداند.

گفتنی است: در پایان این مراسم، بیانیه ای در محکومیت این اقدام شنیع و جنایت توسط طلاب با مضامینی همچون مهمان بودن شهدای این حادثه در سفره رزق الهی، پویایی هرچه بیشتر چراغ علم و دانش در بین اقوام افغانستان و نهراسیدن از چنین اقدام های تروریستی، درخواست شناسایی، دستگیری و صدور اشد مجازات برای عوامل این جنایت بود که با تکبیر پی در پی حاضران تأیید و تأکید گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha