جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد علی اکبر رشاد

استاد رشاد، رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران در بیانیه ای، حادثه تروریستی مکتب سید الشهدای کابل و شهادت ده ها تن از محصلان و معلمان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در پی انفجار وحشیانه‌ی مکتب سید الشهدای کابل و شهادت ده ها تن از محصلان و معلمان این مکتب، بر اثر عملیات تروریستی مزدوران آمریکا، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران، در بیانیه ای آورده است: گروه های تروریستی مدعی اسلام خواهی که بی هیچ توجیه شرعی به این جنایات ضد دینی و ضد بشری دست می‌زنند، جز مخدوش کردن سیمای نورانی اسلام عزیز، تباه ساختن دنیای مسلمین، و سیاه کردن آخرت خود، چیزی فراچنگ نمی‌آورند.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ/ الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ/ أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ (بقره: ۱۵۵ـ۱۵۷)

دهه‌هاست که مردم شریف و مظلوم افغانستان، این پاره‌ی زخمی دیکره‌ی امت اسلام، گرفتار جور جباران و ظلم ظلمت‌پرستان شرقی و غربی بویژه آمریکای غدارند. هر روز خبر حادثه‌ای ناگوار از آن سامان می‌رسد که دل هر انسان آزاده و مسلمان متعهدی را به درد می‌آورد. این بار و اینک فاجعه هولناک عملیات تروریستی مزدوران قسی القلب و انفجار وحشیانه‌ی مکتب سید الشهدای کابل که موجب به شهادت رسیدن دهها تن از دخترکان معصوم و بانوان روزه‌دار بی گناه گشت، داغی سنگین بر قلوب مؤمنین در سراسر جهان وارد ساخت.

دریغا و دردا که نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه نیز یا از کنار این فجایع و وقایع با بی‌تفاوتی می گذرند یا فقط به صدور اطلاعیه‌ای و اظهار تاسفی قناعت می ورزند!

گروههای تروریستی مدعی اسلامخواهی که بی هیچ توجیه شرعی به این جنایات ضد دینی و ضد بشری دست می‌زنند، جز مخدوش کردن سیمای نورانی اسلام عزیز، تباه ساختن دنیای مسلمین و سیاه کردن آخرت خود، چیزی فراچنگ نمی‌آورند.

اسلام دین رحمت و محبت، آیین اخلاق و عقلانیت، و مکتب منطق و مروت است، رسول معظم اسلام (ص) و اولیاء الاهی و مسلمانان راستین، از چنین اعمال جنایتکارانه و بیرحمانه‌ای بیزارند. و آنان که مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند، بحکم قرآن کریم از ربقه‌ی اسلام خارجند و در زمره‌ی کفار و مرتدین از امت بشمارند.

« وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَی عَلَی اللَّهِ کَذِبًا أُولَئِکَ یُعْرَضُونَ عَلَی رَبِّهِمْ وَیَقُولُ الْأَشْهَادُ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ کَذَبُوا عَلَی رَبِّهِمْ أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ/ الَّذِینَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَ یَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ کَافِرُونَ/ أُولَئِکَ لَمْ یَکُونُوا مُعْجِزِینَ فِی الْأَرْضِ وَمَا کَانَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ یُضَاعَفُ لَهُمُ الْعَذَابُ مَا کَانُوا یَسْتَطِیعُونَ السَّمْعَ وَمَا کَانُوا یُبْصِرُونَ/ أُولَئِکَ الَّذِینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا کَانُوا یَفْتَرُونَ/ لَا جَرَمَ أَنَّهُمْ فِی الْآخِرَةِ هُمُ الْأَخْسَرُونَ » (سوره هود: ۱۸ ـ ۲۲)

« و ستمکارتر از کسانی که به خدا دروغ بندند چه کسی است؟ اینان [در قیامت] بر پروردگارشان عرضه خواهند شد، و گواهان [اعمال بندگان در قیامت] می‌گویند: اینان کسانی هستند که بر پروردگارشان دروغ بستند؛ آگاه باشید! لعنت خدا بر ستمکاران باد/ آنان که مردم را از راه خدا باز می دارند و می خواهند آن را [با وسوسه و اغواگری] کج نشان دهند و به آخرت کافرند/ اینان هرگز در زمین، عاجزکننده [خدا] نیستند تا [بتوانند از سیطره او بگریزند]، و آنان جز خدا حاکم دیگری ندارند، عذابشان [در روز قیامت] دو چندان خواهد شد؛ آنان [به سبب فراوانیِ گناهانشان] تاب شنیدنِ [حق را] نداشتند و [با چشم بصیرت، حقیقت را] نمی دیدند./ اینان همه سرمایه خودشان را تباه کردند، و آنچه را همواره به دروغ [به عنوان شریکان خدا به خدا] نسبت می دادند [گم گشته] از دستشان می رود./ اینانند که به خویشتن زیان زده و آنچه را به دروغ برساخته بودند از دست داده‏ اند.»

و در هر حال: این اقدامات در آستانه‌ی خروج نظامی و ظاهری آمریکای اشغالگر از افغانستان، می‌تواند با هدایت آمریکا برای ناامن جلوه دادن و نیاز این کشور اسلامی به حضور مستکبرین صورت گرفته باشد.

این جانب با قلبی آکنده از اندوه، این فاجعه‌ی مولمه را از سوی خود و ارکان حوزه‌های علمیه عاصمه‌ی جمهوری اسلامی، به ملت و دولت افغانستان و بویژه خانواده‌های داغدیده و سوگوار این شهدای مظلوم، عمیقا تسلیت عرض کرده، برای شهدای این حادثه‌ی کارثه، حشر با رسول خدا (ص) و اهل بیت رسول (ع) و برای بازمانگان شهدا صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می کنم، و امید می‌برم مسؤولان امر در جمهوری اسلامی که به پیروی از امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) همواره معارض و خصم ظالمان، و محامی و عون مظلومان بوده است، اقدام مؤثری در دفاع از این مردم ستمدیده صورت دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha