پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان با امام جمعه این شهرستان

در مراسمی با حضور امام جمعه اردکان، اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشستی با حضور  حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر،امام جمعه شهرستان اردکان و جمعی از اساتید و مبلغین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) اردکان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام شاکر به روایتی از حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد که حضرت فرمودند: «مَا مِنْ یَوْمٍ إِلَّا وَ مَلَکٌ یُنَادِی فِی‌الْمَقَابِرِ مَنْ تَغْبِطُونَ، فَیَقُولُونَ أَهْلَ الْمَسَاجِدِ یُصَلُّونَ وَ لَا نَقْدِرُ وَ یَصُومُونَ وَ لَا نَقْدِر؛ هیچ روزی نیست مگر اینکه در آن روز فرشته­‌ای در قبرستان به مرده‎­ها خطاب می­‌کند، غبطه چه کسانی را می ­خورید؟ آنها می‌گویند: غبطه اهل مساجد  را می­ خوریم آنها نماز می­‌خوانند و ما توان انجام آن را نداریم و روزه می­‌گیرند و ما توان انجام آن را نداریم.»

وی با اشاره به این روایت به اهمیت استفاده از برکات ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی، طلایی و بی‌بدیل است و باید از این ماه حداکثر استفاده را برد.

امام جمعه اردکان افزود: با توجه به خطبه شعبانیه ، شقی واقعی کسی است که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و گناهانش آمرزیده نشود، بنابراین لازم است با تلاش از فرصت باقیمانده برای اصلاح نفس و بهره‌مندی از ماه رمضان استفاده شود.

حجت الاسلام شاکر در ادامه با اشاره به مقام استاد و معلم، تصریح کرد: اگرچه مبلغان از لحاظ اسم و رسم معلم خطاب نمی‌شوند، اما با تاثیرگذاری در طول تاریخ و در اقشار مختلف وظیفه‌ی معلمی را انجام می‌دهند مانند علما  و شامل عنایت خداوند هستند.

استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط قوی با خداوند از ویژگی‌های مهم برای خدمت رسانی در عرصه تعلیم است.

در پایان مراسم با حضور امام جمعه از اساتید این مرکز تجلیل و تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha