سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هرمزگان

حوزه / حجت‌الاسلام میرزایی گفت: مردم در چهل و سه سال گذشته نشان دادند که همواره در کنار انقلاب هستند و مسائل و مشکلات کشور و دولت ها را به پای انقلاب نخواهند نوشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی، در برنامه تا انتخابات با حوزه علمیه، با اشاره به اساس ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران در دو قالب جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده و این دو همواره در کنار یک دیگر هستند.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: بر اساس جمهوری و اسلامی بودن نظام، هر اندازه مشارکت مردم بالاتر باشد، جمهوریت مصداق عینی پیدا کرده و مقبولیت عمومی نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

این کارشناس سیاسی، گفت: ذات جمهوری اسلامی مشارکت در تمام زمینه ها است و مردم همواره در جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه ها در امورات اداره کشور دخیل هستند و این مشارکت معطوف به انتخابات ها نیست.

وی، با اشاره به مسئله رفراندوم خاطرنشان کرد: عده ای مسئله رفراندوم را مطرح می کنند در صورتی که این نظام با همین رفراندوم توسط خود مردم پذیرفته شده و اساس جمهوری اسلامی و جمهوریت مشارکت حداکثری است و از پایه بر همین اساس بنا نهاده شده و مردم با مشارکت و رای بالای خود نظام جمهوری اسلامی را پذیرفتند و همواره در تمام انتخابات ها نیز مردم حضور و مشارکت بالایی داشته اند.

این کارشناس سیاسی اجتماعی افزود: مردم در چهل و سه سال گذشته ثابت کرده اند که مسائل نظام و اسلام را پای ضعف مدیریتی افراد نمی نویسند، شما در انتخابات مجلس سال ۹۶ و یا دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری حضور مردم در تمام نظرسنجی ها بسیار پایین بوده است و این مسئله را نظر سنجی سازمان صداو سیما نیز اعلام کرده بود، اما یک ماه مانده به انتخابات مشارکت و حضور مردم بسیار افزایش یافت مردم ما ضعف مدیریتی دولت مردان را از انتخابات مجزا می دانند و با تمام گله های به حقی که در حوزه های مختلف دارند حضور پیدا خواهند کرد و سرنوشت خود را به انتخاب دیگران گره نمی زنند و خود نیز مشارکت و نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی مسیر را برای ما مشخص و برای رهبران جامعه نیز مسیر را تدوین کرده است، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری برای امامین انقلاب، بسیار با اهمیت بوده و همواره در سخنانشان بیان کرده اند که دو موضوع در انتخابات داری اهمیت بالایی است یکی حضور حداکثری و سپس انتخاب اصلح؛ از این رو تا زمانی که مشارکت حداکثری نباشد انتخاب اصلح نیز تحقق نخواهد پیدا کرد. زمانی می‌توانیم بگوییم که تمام مردم جامعه رئیس جمهور را قبول دارند که با رای قاطع خود آنان انتخاب شده باشد.

حجت‌الاسلام میرزایی، با اشاره به وعده‌های دولت های یازده و دوازدهم گفت: اساساً رای آوری دولت یازدهم و دوازدهم بر داشتن تحریم ها و رونق اقتصادی بوده و با این شعارها رای آورده اند؛ اما آنچه که شما در حال حاضر مشاهده می کنید هیچ کدام از شعارهای انتخاباتی آنان محقق نشده و وضعیت مردم نیز از گذشته بدتر شده است و یا مشکلات مختلفی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند که نشأت گرفته از وعده های دروغین مسؤلین است؛ به همین دلیل مردم عزیز در انتخابات به شعار ها و وعده های مطرح شده دقت کنند.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به وعده عزت به پاسپورت ایرانی گفت: برخی از دیپلمات های ما وعده عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی را می دهند، اما زمانی که در جلسات شرکت می کنند، در موضع گیری های آنان هیچ دست برتری مشاهده نمی شود و تا کنون نیز هر تعداد نشست و مذاکره برگزار شده، نه شاهد عزتی بودیم نه پیش برد اهداف جمهوری اسلامی محقق شده! در واقع این مرد میدان بود که توانست پشتوانه محکمی را برای دیپلمات های ما در منطقه ایجاد کند.

وی در پایان گفت: فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه حکایت از صحبت هایی دارد که جای تعجب فراوانی را برای همگان ایجاد کرده است؛ مگر می شود ما میدان را خالی کنیم و فقط به مذاکره دلبسته باشیم! جدای از صحبت های مطرح شده آیا نظرات شخصیِ فردی که در این هشت سال گذشته هیچ اقدام موثری در جهت بهبود وضعیت مردم و بهبود چهره بین المللی کشور نکرده، اقدام صحیحی بوده!؟

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha