جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامہ ساجد نقوی 

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: در اسلام مفهوم عید در دنیا و آخرت زیباتر، جذاب و مفید تر از سایر ادیان است. عید در نزد مسلمانان در کنار زندگی و نشاط، انجام عبادت خداوند متعال و شکر بر نعمت های اوست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در پیام خود به مناسبت عید سعید فطر گفت: مفهوم عید در ادیان، جوامع، تمدن ها و مناطق مختلف متفاوت و متمایز است که برخی از جنبه های آن قابل توافق و برخی دیگر مخالف هستند. به نظر می رسد مفهوم عید فقط با شادی، نشاط، فعالیت و خوشبختی همراه است اما در اسلام مفهوم عید در دنیا و آخرت زیباتر، جذاب و مفید تر از سایر ادیان است. عید در نزد مسلمانان در کنار زندگی و نشاط، انجام عبادت خداوند متعال و شکر بر نعمت های اوست و کاملاً از مواردی که حرام اعلام شده پرهیز کنند. از نظر مؤمن، روزی عید محسوب می شود که در آن معصیت نکند.

حجت الاسلام ساجد نقوی در ادامه گفت: عید، روز محاسبه است. در این روز، اگر مسئولیت های فردی و جمعی سال گذشته خود را مرور کنیم و نقایص خود را تصدیق کنیم، می توانیم در ادامه، وظیفه اصلاحات شخصی و اجتماعی خود را انجام دهیم و سپس جهان را به یک بهشت ​​زیبا تبدیل کنیم.

وی گفت: جهان اسلام، از جمله پاکستان، این بار عید فطر را در جهانی جشن می گیرند که با یک اپیدمی روبرو است که با اقدامات پیشگیرانه از نظر بهداشتی و همچنین کمک به خانواده آسیب دیده و بیماری همه گیر قابل کنترل است. کسانی که به هر روشی متأثر شده اند مستحق کمک، همدردی و شفقت هستند بنابراین امت اسلامی نباید به هیچ وجه از وظیفه حقوق عبادی غافل شود.

وی ضمن ابراز همبستگی با خانواده های شهدای فاجعه کابل و فلسطینیان مظلوم، با تسلیت به خانواده های داغدیده اظهار داشت: در این ساعت غم و اندوه، همه ملت پاکستان نه تنها در غم و اندوه بلکه در زمینه سیاسی، حمایت دیپلماتیک و اخلاقی است و آماده برای ادامه کار است.

در پایان گفت: مردم باید مسئولیت های خود را برای محافظت از خود در برابر اثرات منفی شیوع جهانی ویروس کرونا انجام دهند و اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha