یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: حضرت علی (ع) در عرصه های مختلف زندگی با وجود مشکلات گوناگون، محور و مرجع مردم بود و همه اصحاب به وی رجوع می کردند. 

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی بن ابیطالب (ع) گفت: روز ۱۳ رجب، برای کسانی که به خداوند ایمان دارند، روز شادی است. در آن روز نفس پیامبر اکرم، امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) در داخل خانه کعبه چشم به جهان گشود.

وی اظهار داشت‌: پیامبر اکرم وی را با توجه و عنایت خاصی تربیت و برای پاسداری و اعتلای اسلام آماده کرد. به همین دلیل است که شخص حضرت علی (ع) در عرصه های مختلف زندگی با وجود مشکلات گوناگون محور و مرجع مردم بود و همه اصحاب به وی رجوع می کردند.

وی تصریح کرد: حضرت علی در زندگی خود به جهانیان نشان داد که عدالت و انصاف برای جوامع، دولت‌، تمدن‌ و کشورها بسیار مهم و ضروری است. وی بر عدالت آنقدر تاکید و توجه داشت که گویا عدالت جزئی از وجود آنحضرت است و مردم حضرت را با عدالت می شناختند.

حجت‌الاسلام ساجد نقوی افزود: زندگانی حضرت علی (ع) الگوی مسلمانان است.برای گسترش فرهنگ اسلامی و آموزه های حضرت امام علی (ع) صبر و استقامت را پیش گرفت تا بشریت بتواند زندگی ای رفاه و سالم داشته باشد. مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان پاکستان، ولادت امام عالی مقام (ع) را با صفا و عزت فراوان جشن بگیرند و در پرتو افکار و سخنان وی اتحاد و همبستگی را تقویت‌ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha