یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ ساجد نقوی 

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: پیامبر اکرم به صورت سنت و سیره خود چنین گنجی را برای مسلمانان به یادگار گذاشتند که پس از قرن ها از رحلت نیز باعث هدایت بشریت در جهان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در سخنانی به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم و شهادت امام حسن مجتبی گفت: پیامبر اکرم به صورت سنت و سیره خود چنین گنجی را برای مسلمانان به یادگار گذاشتند که پس از قرن ها از رحلت ایشان نیز باعث هدایت بشریت در جهان است. اگر مسلمانان به طور خاص و جهان بشریت به طور کلی از تفکر و بهترین شیوه زندگی و سیره پیامبر اکرم پیروی کنند، می توانند با همه مشکلات مقابله کنند و آن را از منطقه حذف کنند.

وی اهل‌بیت را نجات دهنده جهان بشریت دانست و افزود: اهل بیت پس از رحلت پیامبر، امت را در همه امور برای نجات مسلمانان هدایت کردند و راه حل همه مشکلات فردی و جمعی جهان با اعمال آن ارائه کردند و وظایف خود را به عنوان جانشینان پیامبر به خوبی انجام دادند.

وی گفت: اگر بخواهیم تفسیر عملی سنت پیامبر را ببینیم، باید زندگی نامه امام حسن علیه السلام را مطالعه و مشاهده کنیم زیرا پیامبر اکرم بعد از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) را به گونه ای تربیت کرد که در لا به لای زندگانی حضرت امام حسن(ع)، تصویر پیامبر (ص) ظاهر می شد.

حجت الاسلام ساجد نقوی اظهار داشت: پیامبر اکرم در احادیث به کرامت، مقام و منزلت امام حسن(ع) اشاره کرده است. وقتی در زمان امام حسن علیه السلام فتنه و فساد گسترش یافت و مسلمانان به خون یکدیگر تشنه شدند، در آن زمان امام با پیروی از راه نیاکان خود، راه آشتی را در پیش گرفت و ثابت کرد که اهل بیت حافظان دین اسلام هستند.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان تاکید کرد: در شرایط وسوسه انگیز کنونی و شرایط وخیم، ما اختلافات جزئی را کنار گذاشته و با در نظر گرفتن صدها ویژگی مشترک، راه استقامت را طی کنیم و رضایت خداوند متعال و پیامبران را با پیمودن راه دانش و خرد، تدبیر و تحمل و برادری و وحدت به دست بیاوریم. تنها در این صورت، نجات دنیوی و ابدی امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha