پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامہ ساجد نقوی 

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: قدرت های فتنه انگیز می خواهند که فرقه گرایی، تعصب و افراط گرایی در پاکستان حاکم باشد. راه حل تمام تهدیدهای داخلی و خارجی پاکستان این است که مردم بیدار و متحد شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، به مناسبت ۲۳ مارس، روز پاکستان گفت: مردم خواستار پاکستانی هستند که اهداف آن را قائد اعظم محمد علی جناح تعیین کرده بود و اهداف و اصول آن دنبال شود اما امروزه بیانیه دموکراسی رو به افول است، حقوق مدنی سلب می شود و این  نگران کننده است.

وی گفت: باید راه حلی برای نجات کشور از تمام چالش ها در نظر گرفته شود و لازم است برای حل مشکلات داخلی و خارجی باهم متحد باشیم.

وی با اشاره به اهداف قیام پاکستان افزود: تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی در پاکستان، اجرای نظام دموکراتیک اسلامی، گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی، گسترش زبان اردو و حفاظت از آن، آزادی مسلمانان، بهبود اقتصادی مسلمانان، و ایجاد فضای صلح در منطقه از جمله اهداف و اصول قیام پاکستان است.

وی تاکید کرد: قدرت های فتنه انگیز می خواهند که فرقه گرایی، تعصب و افراط گرایی در کشور حاکم باشد. باید با در نظر گرفتن این قدرت ها به جلو حرکت کنیم و راه حل تمام تهدیدهای داخلی و خارجی پاکستان این است که مردم بیدار و متحد شوند.

سید ساجد علی نقوی به مناسبت جشن جهانی نوروز اظهار داشت: عید نوروز با سنت های مختلف در هر منطقه و مذهب، جشن گرفته می شود، در این روز ھا باید عهد ببندیم که برای صلح جهانی و امنیت و رفاه بشریت قدم برداریم و پشتیبان یک دیگر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha