شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مهمانی خدا برای بندگانش بسیار نورانی و مملو از کرامت بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در خیابان شهدا برگزار شد، با تبریک عید بزرگ مسلمین گفت:  خدای متعال ما را به تقوا دعوت کرد و خودش را نیز اهل تقوا معرفی کرد.

وی تصریح کرد: انسان با خداوند عهد و پیمان دارد تا معبودی جز خدا را نپرستد و خود را در عهد و پیمان های با خدا حفظ کند و این یکی از مصادیق محکم تقواست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بعد از یک ماه با برکت و سراسر بندگی، امروز عید فطر اعلام شد که آن را به همه مومنان تبریک عرض می کنم. ماه مبارک رمضان با سحرخیزی، ملاقات با قرآن، مناجات و مواسات گذشت و برکات بسیاری داشت.

خطیب نماز عید فطر خاطرنشان کرد: خدا را شکر می کنیم که نماز عید فطر به صورت متمرکز در قزوین و نقاط دیگر استان برگزار شد و این همدلی و تمرکز در برگزاری نماز عید فطر، توصیه جدی دین است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: مهمانی خدا برای بندگانش بسیار نورانی و مملو از کرامت بود و از خداوند میخواهیم دستمان را بگیرد تا آن چه بدست آورده ایم را از دست ندهیم و این انس با قرآن که در ماه رمضان افزایش می یابد را در طول سال حفظ کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: آیات قرآن چشمه‌های رحمت حق هستند و ریشه های انسانی ما با چشمه های رحمت حق جان می گیرد و انسانیت انسان با قرآن شکوفا می شود و همت کنیم تا این شکوفایی را ماه مبارک آینده نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی کشتار دختران دانش آموز در افغانستان را به ملت مظلوم این کشور تسلیت گفت و تصریح کرد: شهادت مظلومان این کشور که قربانی ترور شدند را تسلیت عرض می کنم و از خدا می خواهیم شر اشرار و ظالمان و جنایتکاران آمریکایی که همه این فجایع به آنها بر می گردد را از سر مسلمانان کوتاه کند.

 وی ادامه داد:  خیلی امیدواریم غده سرطانی صهیونیستی به زودی از میان برود و نامی از آن باقی نماند. ما خودمان را همدرد مردم مظلوم فلسطین می دانیم، کودکان، مردان و زنانی که مقاومت می کنند و سیلی انتقام بر صورت صهیونیست ها نواخته‌اند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مردم فلسطین تا چند سال پیش با سنگ در مقابل صهیونیست ها مقاومت می کردند اما امروز شاهدیم هر روز قدرتشان ارتقا می یابد و سلاح هایشان پیشرفته تر می شود و خدا را شاکریم که به آیه "واَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة" عمل می شود.

خطیب نماز عید فطر بیان کرد: زمانی صهیونیست ها برای تمام منطقه برنامه داشتند اما امروز کار به جایی رسیده دور خودشان دیوار کشیده اند و ان‌شاءالله آن دیوار با سیلی انتقام بر چهره کریه آنها ریخته خواهد شد تا آنجایی که هیچ اشغالگر صهیونیستی در هیچ جای جهان روی آسایش و امنیت را نبیند.

تشویق به عدم حضور در انتخابات دسیسه‌ای شیطانی است

 وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری از وظایف جدی ماست و همه می باید سرباز رهبر و دین باشیم تا تعداد شرکت کنندگان در انتخابات افزایش یابد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این مسیر بیدار باشیم و بصیرت داشته باشیم تا آن کسانی که با کلمات فتنه‌انگیز درباره انتخابات صحبت می کنند و خون شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی ها و هزاران شهید دیگر را نمی بینند و یکه تازانه بر مرکب هوا و هوس سوار شده و نغمه شیطانی سر می دهند را مراقبت کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: هر کسی باعث شود یک نفر کمتر در انتخابات حضور پیدا کند و مردم را به عدم حضور تشویق کند، نغمه شیطانی است. ما وظیفه داریم برای حضور در انتخابات حماسه آفرینی کنیم.

 وی ادامه داد: در باب شوراها افرادی را انتخاب کنیم که اهل این کار، امانتدار، پاک دست و دارای روحیه صداقت و خدمتگزاری باشند و مبادا خودمان را به دام کسانی بیندازیم که چشم طمع به بیت‌المال داشته باشند و نیت خدمت ندارند و برای سوء استفاده وارد این عرصه می‌شوند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مسائل بهداشتی را حتما بیشتر رعایت کنیم تا این ویروس از مردم ما و دنیا دست بردارد و مردم روی آسایش و سلامتی ببینند و برای بیماران کرونایی، غیر کرونایی و فقرا دعا کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha