جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا

حوزه/ دبیر کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا از ارسال ۱۲۰ چکیده مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود آذربایجانی در نشست خبری که به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنفرانس رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا اظهار داشت: تبیین و ساماندهی اندیشه‌های علمی برخورد با ویروس کرونا و بیماری همه‌گیری که ایجاد کرده است می‌تواند نتایج بهتری برای برون‌رفت از این بیماری به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین می‌تواند آسیب‌های اقتصادی، روانی و اجتماعی ناشی از این بیماری را تا حد زیادی کنترل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آذربایجانی بیان داشت: بیماری کرونا در زمینه فلسفه الهی پرسش‌هایی را ایجاد کرده است که قطعاً نیاز به این داریم که اندیشمندان و محققان در رابطه با پیامدهای این بیماری در رابطه با اموری الهیاتی نیز ورود کنند.

وی مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس را مورد توجه قرار داد و گفت: ۱۲۰ چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این میان  ۹۰ مقاله منتخب شدند که حائز ویژگی‌های لازم هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آذربایجانی محورهای کنفرانس را روان‌شناسی، فلسفه و کلام و علوم اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: درمانگری معنوی در کرونا، مراقبت معنوی در برابر این ویروس، مداخله معنوی در مواجهه با کرونا، سبک‌های مقابله‌ای با این ویروس، سلامت معنوی در کرونا، سوگ ابراز نشده و کرونا و رشد معنوی بعد از ضربه موضوعات بخش روان‌شناسی کنفرانس می‌باشند.

وی در خصوص بخش فلسفه نیز گفت: رهیافت معنوی با کرونا در حکمت اسلامی، مبانی فلسفی و کلامی مواجهه با کرونا، سنجش مفاهیم الهیاتی معاصر در مواجهه با کرونا و پاسخ‌های الهیاتی در مواجهه با کرونا موضوعات محور فلسفه این بخش را تشکیل می‌دهند.

دبیر کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا خاطرنشان کرد: در محور علوم اجتماعی نیز بررسی میان‌فرهنگی زیست فرهنگی در مواجهه با کرونا، تبیین‌های اجتماعی معنوی در مواجهه با کرونا، آسیب‌های ناشی از کرونا و مواجهه معنوی با کووید ۱۹، تحلیل آسیب‌های معنوی مواجهه با کرونا از منظر جامعه شناسی، تبیین سرمایه فرهنگی و معنوی جامعه بعد از شیوع کرونا مورد تأکید بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش بین‌الملل این کنفرانس ۹ نفر از اندیشمندان تراز اول دنیا مباحث خودشان را در رابطه با رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا ارائه خواهند کرد.

دبیر کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا اظهار داشت: مجموعه چکیده مقالات و مقالات به‌صورت کامل این کنفرانس برای استفاده کاربردی توسط عموم مردم و نهادهای تخصصی و درگیر با کووید ۱۹ مهم‌ترین خروجی این کنفرانس است که می‌تواند به بسیاری از پرسش‌های الهیاتی، روانشناختی و اجتماعی جامعه در برابر ویروس کرونا پاسخ دهد.

گفتنی است: کنفرانس بین‌المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دانشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha