جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: توجه به قرآن کریم یکی از برکات نظام اسلامی ما بود که یاس و ناامیدی دشمنان را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی، ظهر امروز در مراسم محفل انس با قرآن که در مدرسه علمیه کوثر خواهران قزوین برگزار شد گفت: نظام حقوقی الهی بر دو رکن استوار بوده و از دو بخش تشکیل شده است یکی قرآن، به عنوان برنامه سعادت بخش زندگی انسانها و دوم نظام حقوقی الهی، نبوت است.

وی خاطرنشان کرد: همانا قرآن انسان ها را به مستقیم ترین و استوار ترین راه ها، هدایت می کند و بشارت می دهد به مومنانی که کارهای شایسته انجام می دهند و برای آنها پاداش بزرگی است.

برپایی محفل انس با قرآن در حوزه علمیه خواهران کوثر قزوین

وی ادامه داد: وجود نازنین حضرت  رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) به عنوان هادی و مایه رحمت است و برای اینکه یک صفات طیبه برای بشریت فراهم شود خداوند سه ماموریت تلاوت، تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت را بر عهده پیامبراکرم(ص) نهاد.

حجت الاسلام حاجی محمدی تصریح کرد: همین قرآن، انسان را به بهترین راه هدایت می کند  و ممکن است کسی از آن بهره نبرد و یا به واسطه قرآن به اوج رسیده و عزت یابد.

حجت الاسلام حاجی محمدی تصریح کرد: همه حقایق در قرآن است، بدین معناست که هر آنچه که در رابطه با هدایت انسان است، کلیات آن در این کتاب آسمانی آمده است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر به قرآن عمل کنیم همه دردهای بشری در زمینه های مختلف درمان می شود، ولی اگر اختلاف داریم به واسطه حسد و تنبلی و بدخواهی و بدبینی است.

حجت الاسلام حاجی محمدی گفت: توجه به قرآن کریم یکی از برکات نظام اسلامی ما بود که یأس و نا امیدی دشمنان را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری همین محفل انس با قرآن نیز یکی از اقدامات شایسته ای است که لازم است ارج نهاده شود، چراکه قرآن کتاب بزرگی است که ما کمتر از آنچه شایسته این کتاب الهی است بدان توجه کرده ایم.

برپایی محفل انس با قرآن در حوزه علمیه خواهران کوثر قزوین

انتتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha