پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلانتری

حوزه/ در نشست مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با مدیریت حوزه خوزستان بر لزوم تقویت همکاری حوزه و نیروی انتظامی تأکید و مطرح شد که به زودی طرح هر کلانتری یک روحانی در استان خوزستان، اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام صادق غلامعلی تبار، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خوزستان، به همراه حجت‌الاسلام ضغیبی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور،مدیر حوزه علمیه خوزستان و حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

لزوم تقویت همکاری حوزه و نیروی انتظامی

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پو، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، اظهار داشت: تشریف‌فرمایی شما برای بنده بسیار نوید بخش است؛ به جهت اینکه یکی از مکان‌هایی که باید طلاب و روحانیون حوزه علمیه خوزستان روی آن به‌خوبی سرمایه‌گذاری کند پادگان‌ها که مراکز تجمع نیروهای جوان هستند، می‌باشد و حوزه علمیه خوزستان این آمادگی را دارد که برای تمامی پادگان‌های استان خوزستان برای پاسخ به سؤالات و شبهات سربازان و کادر نیروی انتظامی هادی سیاسی اعزام کند.

وی افزود: طلاب و روحانیون حوزه علمیه خوزستان  بسیار مشتاق هستند که در مسائل فرهنگی کمک‌کار نیروی انتظامی باشند و بنده بسیار امیدوارم که در زمان تصدی شما به‌عنوان رئیس عقیدتی سیاسی  نیروی انتظامی استان خوزستان کارهای مشترک خوبی بین دو نهاد حوزه و نیروی انتظامی صورت گیرد.

حضور مبلغین در کلانتری ها برای پاسخ به سؤالات دینی

در ادامه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان، ابراز داشت: فضای ناجا بسیار نیازمند به حضور طلاب متخصص در بین کادر خود دارد و درزمانی که بنده مدیریت مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز را بر عهده داشتم ارتباط خوبی بین این مدرسه و سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در زمان تصدی حجت‌الاسلام رجبی برقرارشده بود و طلاب متخصص مدرسه علمیه ولی‌عصر برای تبلیغ و پاسخ به سؤالات و رفع مشکلات کادر نیروی انتظامی به کلیه کلانتری‌های اهواز مراجعه می‌کردند که البته این طرح به دلیل مشکلاتی ادامه پیدا نکرد.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه علمیه خوزستان مدارس خوبی در اهواز و شهرستان‌ها وجود دارد که آمادگی دارند این طرح را احیا کنند و کلیه کلانتری‌های استان خوزستان را تحت پوشش خود قرار دهند که البته این مطلب نیازمند به انعقاد یک قرارداد و امضای تفاهم‌نامه بین حوزه علمیه خوزستان و عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خوزستان است.

برنامه ریزی برای اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی در استان خوزستان

در بخش دیگر این دیدار، حجت‌الاسلام صادق غلامعلی تبار، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خوزستان، از اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی برای روحانیون کارشناس مذهبی در سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خوزستان به دستور حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، خبر داد و بیان کرد: عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خوزستان بسیار مشتاق همکاری با حوزه علمیه خوزستان می‌باشد ولی متأسفانه در حال حاضر به علت بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌های ما امکان اجراشدن را ندارند که انشا الله با بهبود اوضاع دوباره بتوانیم برنامه‌های خود را از سر بگیریم.

در پایان این دیدار حجت‌الاسلام ضغیبی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز، ضمن استقبال از طرح‌های مدیر و جانشین حوزه علمیه خوزستان، عنوان کرد: در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ظرفیتی وجود دارد به نام ظرفیت طلاب وظیفه که ما می‌توانیم از این ظرفیت کمال استفاده را ببریم؛ چراکه بسیاری از طلاب وظیفه کارشناسان مسائل مذهبی و همچنین مسائل روانشناسی هستند و ما می‌توانیم در کلانتری‌های خود از آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حضور روحانیون خوزستانی در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خوزستان برکات بسیاری داشته و از زمانی روحانیون  در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خوزستان حضور پیدا کردند روحیه‌ی کادر این سازمان بسیار بالا رفته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تبیعض IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    خودشما می توانید درکلانتری ها بعنوان مشاور مذهبی باشید؟
  • عزت IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    1 0
    اخه یه طلبه ازصبح تا عصر چکارکند توکلانتری بغیر اینکه تبدیل شود به یک نیروی نظارتی چیزی دیگری نیست اکر همان جایگاه وقدرت ریس عقیدتی شهرستان را درکلانتری ها داشته باشد بلکه موثر باشد والا جز خفت وذلت طلبه چبزی دیگری ندارد
  • مشاور IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    وقتی در کنارکارکنان که کار زیاد دارند بنشیند چون جایی ندارند می گن حاج اقا ما کار داریم اگر شما کار ندارید بگذارید به کارمان برسیم خداشاهده. این هم یکی از پیامدهای بد حضور مستمر روحانی درکلانتری ها است.
    • هادی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      0 0
      هرجانگاه میکنیم اینطور نظری دادید شما،،،خودتون کار میکنید داخل ناجا