جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مصطفی محقق داماد

حوزه/ آیت الله سید مصطفی محقق داماد رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در نامه ای به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، خواستار ثبت حوزه علمیه قم در این نهاد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مصطفی محقق داماد رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در نامه ای به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، خواستار ثبت حوزه علمیه قم در سازمان یونسکو شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حجت ایوبی

دبیرکل محترم کمیسیون ملی یونسکو

با سلام و تحیات

به استحضار می رساند با نوروز سال ۱۴۰۱ خورشیدی یکصد سال از تأسیس حوزه علمیه قم می گذرد.

حوزه ای که بدون هرگونه گزافه، اغراق و مبالغه بزرگترین مرکز فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی در دانش الهیات در ایران و شاید یکی از درخشان ترین مراکز علمی جهان به شمار می آید.

این مرکز علمی از بدو تاسیس تاکنون موفق به تربیت هزاران فقیه، حکیم، ادیب، مفسر قرآن، مورخ، متکلم و متبحر در اخلاق شده است. همچنین در این مرکز علمی ده ها عنوان کتاب در زمینه های فقه و حقوق اسلامی، حکمت، تفسیر قرآن، تاریخ اسلامی، کلام و ادیان و عرفان و اخلاق تألیف و منتشر شده است.

بر ایس اساس گروه مطالعات اسلامی و فرهنگستان علوم ایران از جنابعالی درخواست دارد که تمشیتی اتخاذ شود تا صدمین سال تأسیس این مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی توسط یونسکو به رسمیت شناخته و ثبت گردد.

با احترام -  سید مصطفی محقق داماد

رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha