پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه

نخستین جلسه «مرکز راهبری اقتصادمقاومتی» به میزبانی معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و عضوکمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نخستین جلسه «مرکز راهبری اقتصادمقاومتی»، پیش از ظهر امروز به میزبانی معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و عضوکمیسیون اقتصادی مجلس، در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر واعظ، دکتر بخشی، دکتر طغیانی، دکتر حیدری  و حجت الاسلام صادق زاده فال در زمینه آب و مباحث زاینده رود و حجت الاسلام نبوی از فولاد مبارکه  و معاون پژوهش حوزه علیه اصفهان برگزار شد.

ابتدای این جلسه پیرامون چگونگی راه اندازی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی در حوزه علمیه اصفهان  و نحوه تعیین معیارهای و شاخص ها بحث و تبادل نظر شد.

از جمله پیشنهادات اساتید و تخصص حاضر در جلسه می توان به  نگارش تفاهم نامه بین حوزه و دانشگاه در اقتصاد مقاومتی، تمرکز و توجه به یک مسئله خاص اقتصاد مقاومتی مثل اصلاح الگوی مصرف و فعالیت عمیق بر روی فقط و فقط یک موضوع از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، راه اندازی کتابخانه اقتصاد مقاومتی  و برگزاری کارگاه های آموزشی اشاره کرد.

شناسایی مراکز فعال استان در اقتصاد مقاومتی، راه اندازی کانال مجازی در شبکه اجتماعی برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر، همکاری و اتصال بیشتر چنین جلسات با مراکز فعال صنعتی بزرگ استان، ایجاد کرسی درس خارج فقه با موضوع اقتصاد اسلامی  و تولید محتوا از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

حجت الاسلام جلالی در پایان عنوان کرد: تعیین مبانی و شاخص های مناسب اقتصاد مقاومتی، تبیین و ترویج شاخص ها، تولید محتوای غنی در عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد پیوستگی  و ارتباط بین موضوعات اقتصاد مقاومتی از جمله وظایف تعیین شده برای مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه اصفهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha