جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف بوشهر

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف بوشهر گفت: ثبت نام چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم آغاز شده و این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، علی اکبر مداح رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عصر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان در رده‌های سنی بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.

مداح بادعوت از نخبگان قرآنی بوشهر جهت ثبت‌نام در این رقابت‌ها، افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن و اذان ویژه آقایان بوده و رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ کل آقایان و رشته حفظ کل بانوان دارای مرحله بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: مابقی رشته‌ها در مراحل شهرستانی، استانی، نیمه نهایی و ملی برگزار می‌شود؛ البته رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء در دو بخش بانوان و آقایان تنها در مراحل شهرستانی و استانی و رشته‌های دعاخوانی و همسرایی و همخوانی قرآن هم در دو مرحله استانی ملی برگزار می‌شوند.

مداح با بیان اینکه ثبت‌نام در این مسابقات تنها از طریق سایت و توسط شخص متقاضی انجام می‌شود، گفت: برای گسترش آشنایی با تفسیر عمومی قرآن تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت همزمان در این رشته هم ثبت‌نام کنند. ضمن اینکه شرکت‌کنندگان رشته همسرایی و همخوانی قرآن هم می‌توانند در یکی از رشته‌های انفرادی در مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی به‌صورت تجمیع در چند شهرستان برگزار خواهد شد، در خصوص حد نصاب‌ها نیز گفت: در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و اذان کسب حداقل ۷۵ درصد جمع کل امتیازات برای حضور در مرحله استانی الزامی است و همچنین در رشته‌های حفظ قرآن هم کسب حداقل ۸۰ درصد نمره صحت حفظ و ۷۵ درصد نمره صحت قرائت برای حضور در مرحله استانی ضروری است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه تعداد اعضای گروه همسرایی و همخوانی قرآن هم ۴ تا ۶ نفر باید باشد، اظهار کرد: اعضای گروه‌های راه یافته به مرحله ملی باید همان افرادی باشند که در مرحله استانی اجرا کرده‌اند و گروه‌ها هم حق اجرای آثار اجرا شده توسط خود یا دیگر گروه‌ها در مراحل استانی و ملی سه دوره اخیر را ندارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha