شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: جایگاه ریاست جمهوری به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید صیانت شده و پاس داشته شود، بنابراین شورای نگهبان به کف شرایط و حداقل صلاحیت‌ها اکتفا نکند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی با اشاره به اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تا پنجم خرداد، اظهار کرد: شورای محترم نگهبان باید بدون توجه به برخی هیاهوها و هوچیگری‌ها در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مر قانون را مدنظر قرار دهد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: همه میدانیم که جایگاه ریاست جمهوری به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید صیانت شده و پاس داشته شود، بنابراین شورای نگهبان نباید به کف شرایط و حداقل صلاحیت‌ها اکتفا کند و علاوه بر توجه حُسن سابقه و فقدان سوابق سوء، به عملکرد آن کاندیدا و سوابق اجرایی و میزان موفقیت کیفی او نیز توجه کند.

وی ادامه داد: به عبارتی داشتن چهار سال سابقه در مناصب مندرج در قانون کافی نیست، بلکه مهم‌تر از هر چیز سابقه موفق و مؤثر است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: به نظر می‌رسد برای دوره‌های آینده موضوع احراز صلاحیت‌ها در تراز ریاست جمهوری نظام اسلامی باید با دقت و سختگیری بیشتر بررسی و احصا شود. مثلاً توجه به این نکته ضروری است که اگر کاندیدایی پس از احراز صلاحیت در مقطع تبلیغات انتخاباتی مرتکب تخلفات انتخاباتی شود چگونه در همان زمان می‌توان با ابزارهای مؤثر بازدارنده جلوی تداوم قانون‌شکنی او گرفته شود.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: توجه به این نکته لازم است که اگر کاندیدایی در دوره تبلیغات خود وعده‌هایی را داد و پس از انتخاب یا عدم انتخاب از پسِ عمل به وعده‌های خود برنیامد یا با تخلفات متعدد رأی مردم را جلب کرد؛ آیا در دوره آینده نباید جلوی راه‌یابی چنین شخصی در رقابت‌های انتخاباتی گرفته شود؟

وی تصریح کرد: این‌ها انتظارات و پرسش‌هایی است که پاسخ و توجه به آن موجب برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم و امن در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha