سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (دوم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۶۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۷۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۱۸ نفر رسید.

تاکنون دو میلیون ۳۳۳ هزار و ۷۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۸۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۸ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

تاکنون دو میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۲۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۵۵ هزار و ۲۳۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۵۹ دوز رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    انقدر که مسئولین از طریق رسانه ها در جهت کرونا هراسی جامعه تلاش میکنند اگر در زمینه های دیگر صرف میشد نتیجه مطلوبتری بدست می امد. کرونا یک بیماری قدیمی است اما بحران سازی ان با شکل جهش یافته کاذب کاملا سیاسی است و اهداف شومی را دنبال میکند و الا باتوجه به کمبود و گرانی غذا و دارو و درمان و نبودن شغل، دروغ بودن دلسوزی مسئولین نسبت به مشکلات مردم را ثابت میکند.