چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان از خانواده های شهیدان حسین و امیر کشوری دلاور و شهید علی اصغر الله قلی زاده تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان، به همراه مدیر کل بنیاد شهید و فرماندار همدان، ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد و گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر با حضور در منزل شهیدان حسین و امیر کشوری دلاور و شهید علی اصغر الله قلی زاده با خانواده ایشان از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و شهدای آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه شهدا تربیت شده‌ دامن پر مهر مادران بودند، اظهار داشت: مادران، توانستند فرزندانی تربیت کنند که در زمان دفاع از میهن و نیاز کشور، به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه شهدا دارای توجه خاصی به مسائل معنوی بودند، گفت: در پرتو همین معنویت است که انسان خاکی به انسان الهی تبدیل و بر تاریخ و دیگران تاثیرگذار می‌شود.

وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های فراوان ایثار، معنویت و فداکاری رزمندگان اسلام را به دنیا نشان داد و همه آنها را مبهوت این روحیه و اراده کرد و امروز هم همان روحیه می‌تواند کشور را در مقابله با فشارهای دشمن بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید ادامه دهنده راه آنان باشیم، تاکید کرد: شهدای ما در تمام میدان‌ها، با همین روحیه و ایمان بالا جنگیدند و این صحنه‌های زیبا از جوانان رزمنده، یک درس بزرگ برای همه نسل‌ها است.

وی با بیان اینکه این رشادت‌ها درس بزرگی برای امروز ملت ایران و برای همیشه‌ تاریخ است، خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی هم ما با دست خالی به میدان آمدیم، اما با دلی سرشار از ایمان و عشق، با دستگاه تا دندان مسلّح دشمن، جنگیدیم و بر آن پیروز شدیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه همه مردم و به خصوص مسئولان در مقابل خون‌های پاک شهیدان مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، گفت: همه ما در قبال خون‌های مطهر شهیدانی که جانشان را برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کرده‌اند مسئولیم و امیدواریم در قیامت بتوانیم پاسخگو خون پاک این شهدا و خانواده معظم شهدا باشیم.

غفلت از شهدا، ضرر در دنیا را به دنبال خواهد داشت

مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید استان نیز در این دیدارها ضمن گرامیداشت شهدای آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را با بصیرت و ولایت مداری از دین اسلام و میهن دفاع کردند و با عزت کشور را حفظ کردند.

وی تکریم و گرامیداشت یاد و نام شهدا را عامل مهمی برای زنده نگهداشتن راه و مسیر نورانی شهدا دانست و گفت: اگر از این مسیر غفلت کنیم خود ضرر خواهیم کرد، چرا که شهدا هستی خود را دادند تا ما در آرامش زندگی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید همدان ضمن ادای احترام به شهدای والامقام دفاع‌مقدس بویژه شهدای آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت:  بزرگ‌ترین رسالت نسل حاضر در برابر ایثار بی‌مثال غیور مردانی که با بذل جان‌شان از شرف و کیان ایران اسلامی دفاع کردند حفظ انقلاب، انقلابی ماندن و تبعیت از ولایت است.

وی افزود: شهیدان درس‌های از رشادت و ایثارگری در راه اعتلای دین و پیروی از ولایت را به ما آموختند و امروز نیز وظیفه داریم ادامه دهنده راه و منش آنها باشیم.

تقدیر امام جمعه همدان از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر+عکس

تقدیر امام جمعه همدان از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر+عکس

تقدیر امام جمعه همدان از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر+عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha