جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه علمیه یزد

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جمع حوزویان یزد با تاکید بر این که امام(ره) مردم سالاری و دین را آشتی داد، تصریح کرد: وجوب شرعی حضور مردم در انتخابات که نظر امامین انقلاب است به مردم گفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، در نشست بصیرت افزایی با موضوع «حضور حداکثری در انتخابات» ویژه طلاب و روحانیون یزد  با اشاره به انواع حکومت ها در جهان، گفت: یک نوع حکومت، حکومت فرد بر مردم است که همان دیکتاتوری و پادشاهی نامیده می شود و از بدترین حکومت هاست که حتی مردم حق رای دادن و شرکت در انتخابات را نیز ندارند و هنوز در بعضی از کشورها این نوع حکمرانی وجود دارد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور افزود: نوع دوم حکومت، حکومت حزب و گروه بر مردم است که عده ای در قالب حزب و گروه قدرت را به دست گرفته و بر مردم حکومت می کنند.

وی در مورد نوع سوم حکومت ها، گفت: دموکراسی و مردم سالاری نوع سوم حکومت هاست که در ظاهر زیبا و جذاب است و در بسیاری از کشورها این نوع حکومت برقرار است ولی ضعف های فراوانی دارد از جمله اینکه خدا در قانون گذاری نقشی ندارد و لذا قوانین مبتذلی از جمله همجنسگرایی را وضع می نماید. این نوع حکومت به ظاهر مردم سالاری است ولی در عمل اقلیت زور و تزویر بر جامعه حکمرانی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با آشتی دادن مردم سالاری و دین و مشخص کردن قلمرو هر کدام، نوع جدیدی از حکومت را اجرایی کرد. در این نوع حکومت کلیه قوانین کشور باید اسلامی باشد و تطبیق قوانین کلی دین بر مصادیق نیز بر عهده نمایندگان مردم است که توسط مردم در انتخابات مشخص می شوند.

وی افزود: حکومت جمهوری اسلامی اجرایی شد و جهت منحرف نشدن، ضامن هایی از جمله ولایت فقیه و شورای نگهبان و ... قرار داده شد و از لحاظ دینی تمام قوانین اسلامی و از لحاظ مردمی نیز بیشترین انتخابات را بعد از انقلاب برگزار کرده است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور در پایان گفت: انتخابات و حضور مردم در صحنه همواره پشتوانه اصلی انقلاب و کشور است؛ در انتخابات امسال  باید تمام تلاش خود را انجام داده تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم؛ وجوب شرعی حضور مردم در انتخابات که نظر امامین انقلاب است به مردم گفته شود و همچنین با بیان ملاک ها و معیارهای کاندیدای اصلح مردم را در انتخاب اصلح یاری کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha