جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعیت

حوزه / مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در صدد راه اندازی صندوق نیکوکاری حمایت از جمعیت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهندس مهر علی  حق گویان، ظهر امروز در نشست مجازی با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین برگزار شد، به تهدید های کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: هدف راه اندازی صندوق حمایتی جمعیت، کمک رسانی به خانواده های پر جمعیت و تامین هزینه درمان ناباروری از محل کمک های خیرین است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد:  دوران سالمندی دوره خلاقیت و تکامل انسان بوده و دارای منزلتی خاص است، اما در کنار این موضوع مهم باید برای افزایش جمعیت و تکثیر نسل با توجه به امکانات، ظرفیت‌ها و توانایی‌های اقدام شود با درنظر این موضوع که عوامل اقتدار جامعه جمعیت آن است.

وی ادامه داد: اگر برنامه جامع برای جلوگیری از کاهش جمعیت نداشته باشیم، در ۳۰ سال آتی با جامعه‌ای سالمند روبه رو خواهیم شد و دشمنان اسلام نیز از این فرصت استفاده کرده و به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود علیه کشور را عملی کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: امروز فرزندآوری و افزایش جمعیت از مهم‌ترین مسائلی است که کارشناسان ذیربط همواره نسبت به آن تاکید ویژه‌ دارند و این مسئله به‌ قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در چندین سخنرانی بر آن تأکید کرده‌اند.

وی اظهارکرد: نظر قرآن کریم به عنوان منشاء و اساس دین اسلام نسبت به فرزندآوری و تکثیر اولاد مثبت است، چرا که زندگی فرد صالح به خصوص در جامعه اسلامی فواید و آثار مثبتی در پی دارد که از مهمترین آنها می توان به حفظ ارزش های دین مبین اسلام اشاره کرد.

لازم به ذکر است حوزه علمیه خواهران استان قزوین در زمینه امداد فرهنگی و راه اندازی مراکز نیکوکاری، مشاوره رایگان به خانواده های نیازمند و... با کمیته امداد همکاری می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha