دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: حوزه های علمیه، اکنون مهمترین وظیفه ای که بر عهده دارند، همانا ایجاد حس برادری و اخوت در بین مذاهب اسلامی است زیرا با رسیدن به این مهم بسیاری از مشکلات جهان اسلام برطرف می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، اظهار داشت: خداوند مسیر درست و واقعی را توسط رسول اکرم (ص) به مسلمان نشان داده است و اجازه نداد که از راه راست خارج شوند و امروز نیز این هدایت جامعه اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با استفاده از قرآن و منابع دینی انجام می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: رسول اکرم (ص) در دوران رسالت خویش همواره در برابر بسیاری از کجروها و دشمنی ها مقاومت کردند و فرهنگ ایستادگی را در جامعه اسلامی نهادینه ساختند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت‌پور ادامه داد: شیطان با استفاده از دوستانش که همان کشورهای مستکبر هستند به دنبال این است که اجازه ندهد جهان اسلام یکی شود و وحدت به معنای واقعی در آن حادث گردد لذا برای همین منظور گروهک های تروریستی و جنایتکار را در جهان اسلام ایجاد و حمایت می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: حوزه های علمیه اکنون مهمترین وظیفه ای که بر عهده دارند، همانا ایجاد حس برادری و اخوت در بین مذاهب اسلامی است، زیرا با رسیدن به این مهم بسیاری از مشکلات جهان اسلام برطرف می گردد.

رسالت حوزه های علمیه در کردستان بسیار مهم و تاثیرگذار است

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام پیام عبدالملکی، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کردستان اظهار داشت: کردستان به عنوان استانی فرهنگی ظرفیت‌های بسیار بالایی برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی دارد و باید قدر این فرصت را به خوبی بدانیم.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران کردستان ادامه داد: استان کردستان به علت مجاورت با مرزها و نیز وجود برخی از نحله ها و گروه های عقیدتی تاکنون َآسیب های فراوانی را در این زمینه دیده است، بنابراین رسالت نهادهای فرهنگی همانند حوزه های علمیه در این خطه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: بنابراین شایسته است که همواره بین حوزه های علمیه برادران و نیز حوزه های علمیه اهل سنت استان کردستان یک تعامل سازنده و همیشگی برقرار باشد.

فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تداوم راه پیامبران است

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمود صفی زاده؛ مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز در سخنانی گفت: امروز سالروز آزادسازی خرمشهر از دست دژخمیان است و این روز باید برای گروه های مقاومت در جهان و منطقه به یک الگو و نماد مهم تبدیل شود.

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران استان کردستان تاکید کرد: فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تداوم راه پیامبران و اوصیای الهی می باشد و حوزه‌های علمیه خواهران پدیده عظیم و مبارکی است که در کردستان از ویژگی خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام صفی زاده با اشاره به اینکه خواهران طلبه در کردستان سفیران اهل بیت علیهم السلام هستند، عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران به عنوان یک مرکز و کانون فرهنگی شناخته می شوند که خوشبختانه تعامل خوبی با جامعه و مردم داشته و دارند.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران کردستان خاطرنشان کرد: با وجود این باید گفت که حوزه علمیه خواهران کردستان نیازمند توجه بیشتر است و باید مسئولان حمایت های خاص خود را از این مرکز دینی و فرهنگی داشته باشند تا شاهد تحول بیشتری در این استان باشیم.

برپایه این گزارش، در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام محمود صفی زاده، حجت الاسلام پیام عبدالملکی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کردستان معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha