شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علمای سوریه

حوزه/ علمای اسلامی و روحانیون مسیحی و شمار زیادی از معلمان قرآن در حمایت از انتخابات، قانون اساسی و تأکید بر وحدت ملی سوریه در مسجد اموی تجمع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای اسلامی و روحانیون مسیحی و شمار زیادی از معلمان قرآن در حمایت از انتخابات، قانون اساسی و تأکید بر وحدت ملی سوریه در مسجد اموی تجمع کردند.

در این تجمع، محمد عبد الستار السید وزیر اوقاف سوریه، "افرام معلولی" اسقف اعظم ارتدوکس های انطاکیه و روم، شیخ یاسر ابو فخر رئیس اداره دینی مسلمانان موحد و سایر اسقف ها  و روحانیون مسیحی سخنرانی کردند.

همچنین شیخ بشیر عبد الباری مفتی دمشق، محمد شریف الصواف رئیس موسسه "شیخ احمد کفتارو"، حسام الدین فرفور رئیس موسسه الفتح الاسلامی، حجت الاسلام سید عبد الله نظام رئیس هیئت علمای پیروان مذهب اهل بیت(ع) در سوریه و خلود السروجی رایزن وزارت اوقاف در این مراسم سخنرانی کردند.

حاضران در این تجمع بر مشارکت گسترده در انتخابات و حمایت از قانون اساسی در بازگرداندن جایگاه سوریه به عنوان قدرت کارآمد در محیط عربی و منطقه ای تأکید کرده و گفتند: مشارکت گسترده در انتخابات باید پیامی به جهانیان باشد مبنی بر اینکه ملت سوریه سال های طولانی را با جنگ تروریستی دست و پنجه نرم کرد و یکپارچه از وطن خود دفاع نمود.

ملت سوریه با کمال آزادی رأی خود را در صندوق آراء می اندازد

علمای سوریه اشاره کردند: ملت سوریه با کمال آزادی و شفافیت برای انتخاب رهبری قدرتمند که بتواند به حمایت از کشور ادامه دهد و توطئه ها و خطرات را کنار بزند و وحدت سوریه و حاکمیت آن را حفظ کند و برای انسجام و وحدت ملی سوریه تلاش کند، رأی خود را در صندوق آراء می اندازد.

حاضران در تجمع علمایی تأکید کردند: 26 ماه جاری میلادی، سوریه شاهد لحظات تاریخی و ملّی خواهد بود و ملت سوریه به مسئولیت اخلاقی، دینی و قانونی خود در قبال کشور خود عمل می کنند و با این کار بر استقلال در تصمیم گیری تأکید می نمایند.

سوریه در مرحله حساسی قرار دارد و لزوم مشارکت در انتخابات

علمای سوریه در پایان بیان داشتند: سوریه در مرحله حساسی قرار دارد، لذا انتظار می رود که تمامی مردم سوریه در انتخابات شرکت کرده و رهبری حکیم را انتخاب کنند که بتواند کشور را به ساحل امنیت برساند و آن بازسازی کرده و پیروزی های ارتش سوریه را تکمیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha