پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از تازه های نشر دین و رسانه مرتبط با انتخابات 1400

حوزه/رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نامزدهای انتخاباتی حرمت دستگاه های مسئول را حفظ کنند، چه برگزار کنندگان انتخابات و چه شورای نگهبان، ما نمی گوییم شورای نگهبان معصوم است، اما به عنوان یک نهاد تعریف شده در قانون اساسی، آنچه را مطرح می کند باید برای همه حجت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در آیین رونمایی از تازه های نشر دین و رسانه مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ که در مرکز پژوهای اسلامی صدا و سیما برگزار شد، گفت: نامزدهای انتخاباتی حرمت دستگاه های مسئول را حفظ کنند، چه برگزار کنندگان انتخابات و چه شورای  نگهبان، ما نمی گوییم شورای نگهبان معصوم است، اما به عنوان یک نهاد تعریف شده در قانون اساسی، آنچه را مطرح می کند باید برای همه حجت باشد.

وی با بیان این که رقابت های انتخاباتی باید در چارچوب نظام باشد در ادامه افزود: کسی که قانون اساسی را قبول ندارد و معتقد به مبانی نظام نیست به کجا می خواهد برسد و با کجا رقابت کند و مردم را به کجا برساند.

نامزدها ساده زیست جهادی و انقلابی باشند

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: نامزدهای ریاست جمهوری باید ساده زیست، جهادی و انقلابی باشند و این برای مردم ما از ضروری ترین ویژگی هایی است که نامزدها باید داشته باشند.

امام جمعه قم در ادامه افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی ایمان داشته باشند و در عین تعامل و ارتباط با دنیا از کیان و نظام اسلامی دفاع کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید بصیر، تیزبین و دشمن شناس باشند، دوست را با دشمن اشتباه نگیرند و کنار دشمن به جای دوست ننشینند و از سر آگاهی برخورد کنند.مشکلات مردم را بدانند، برای حل مشکلات مردم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند و به جوانان بها بدهند.

در مناظرات اخلاق رعایت بشود

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: در مناظرات اخلاق اسلامی رعایت شود، در گذشته شاهد بداخلاقی های فراوانی در مناظرات بودیم که دشمن شاد کن بوده است؛ به جای این که دیگران را تخریب کنند تا خودشان اثبات شوند، کارهای مثبت خود را بیان کنند تا مردم بتوانند انتخاب و قضاوت کنند.

وی ادامه داد: اگر انتخابات انجام شد و کسی پیروز شد یا نشد نباید رفتار قدرت طلبانه داشته باشند و جامعه را دچار یأس و نومیدی و تزلزل کنند، فردی هم که انتخاب نشده است باید به فرد پیروز پیام بفرستد و تبریک بگوید.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم باید شرکت گسترده و فعال در انتخابات داشته باشند، اگر در یک جایی نارضایتی دارند آن را به پای نظام نگذارند، عملکرد اشخاص را به پای نظام نگذارند و از این فرصت طلایی استفاده کنند و با انتخاب خود بهترین ها  را برگزینند و از برکات آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به ضرورت مرزبندی با دشمن در تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی همصدا و همراه با دشمن نباشند و مرز خود را با دشمن مشخص کنند،  شعارهای خود را اصیل، دینی، ملی و با عرق خدمت به مردم و پیشرفت کشور قرار دهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: نامزدها و مردم در عین آمادگی برای حضور حداکثری در انتخابات از طراحی ها و توطئه های دشمن غافل نشوند، وعده های غیر عملی به مردم ندهند و اختلاف سلیقه ها را تبدیل به منازعه نکنند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ملی در تبلیغات ریاست جمهوری تأکید کرد: رسانه ملی از اسراف و تبلیغات بیهوده خودداری کند، رقابت ها را واقعی کند و در قالب مناظرات به نمایش بگذارد و برای هر کدام از نامزدها ولو گمنام و ناشناس سهم مساوی برای تبلیغات ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 5
    حاجي جان هيچ نگران نباش اين دوره بهترين مناظرات را با بهترين نامزدها خواهيم داشت تا كور شود هرانكه نتواند ديد
    • شاید دوست IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      5 0
      ما هم امیدواریم هر کس چشم دیدن برگزاری یک انتخابات با شکوه را ندارد، کور شود... ولی چه مناظره ای؟ به نظرت همه چیز سر جاشه؟