سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معرفی 110 نفر از خواهران طلبه طرح امین هرمزگان برای جذب در آموزش و پرورش

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان از معرفی ۱۱۰ نفر از خواهران طلبه طرح امین مدارس برای جذب در آموزش و پرورش خبر داد.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به  اهداف جذب مربیان و مدرسان طرح امین اشاره کرد و گفت: این طرح سراسری با هدف ورود کارشناسان و مبلغان خلاق و فعال فرهنگی حوزه های علمیه به دبستان ها و دبیرستان های دخترانه برای انجام فعالیت های فرهنگی و تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و حتی تحصیلی دانش آموزان آغاز شده است.

وی ادامه داد: پرونده تعداد ۱۱۰ نفر از مربیان طرح امین و معلمان قرآنی حوزه علمیه خواهران این استان که تعدادی از آنها به صورت ثابت در مدارس بودند و تعدادی هم مربیان جهادی فعال در مدارس و دارای شرایط مصوب و تعیین شده از طرف آموزش و پرورش بودند، برای طی مراحل نهایی به آموزش و پرورش استان ارسال شد. 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: مربیان طرح امین، بانوان طلبه فعال در مدارس دولتی هستند که به عنوان مربی پرورشی و یا کارشناس فرهنگی و یا به  معلم قرآنی با آموزش و پرورش همکاری داشته و در زمینه کار با دانش آموزان به ویژه در مدارس دولتی فعالیت دارند.

عباسی ضمن اشاره به اهمیت حضور بانوان طلبه خلاق و فعال در مدارس برای ارتباط با نسل کودک، نوجوان و جوان امروز و رفع مشکلات اخلاقی اجتماعی و حتی تحصیلی دانش آموزان، بیان کرد: تعداد طلاب مشمول این طرح ۱۹۳ نفر بودند که با توجه به محدودیت ها و شرایطی که در این زمینه وجود داشت،۱۱۰ نفر از آنان از شهرهای بندرعباس، رودان، میناب، بشاگرد، حاجی آباد و سایر مدارس استان، برای طی مراحل بعدی به آموزش و پرورش استان معرفی شدند.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه طرح جذب متشکل از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، حوزه علمیه برادران و حوزه علمیه خواهران استان شکل گرفته و پس از بررسی نهایی، پرونده های دریافتی به وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.  

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پایان بیان داشت: تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی ها و بیان نکات ضروری در این زمینه و اعلام منابع، زمان و مکان آزمون و مصاحبه اندیشیده شده و امید است تعداد زیادی از مربیان طرح امین استان به آموزش و پرورش راه پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 1
    با سلام جذب این نیروها خلاف قوانین جذب این نیروها نوعی بی عدالتی تبعیض با نظر به تعداد طلبه ها..مسیر ورود به اموزش وپرورش فقط فرهنگیان و شهید رجایی هست..
    • سیده IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      سلام علیکم . یک طلبه بیشتر از 5سال برای کارشناسی درس میخواند . مانند دانشجویان دیگر و البته دروس دینی و فلسفی و‌منطقی و عربی و.... البته تخصصی تر .... ویک کودک نوجوان باید با مبانی دینی خود آشنا شود که این کار یک طلبه هست ..