پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین: انتخابات خوب و با مشارکت بالا برای رئیس جمهور منتخب در ابعاد داخلی و خارجی بسیار موثر خواهد بود و قدرت او را در تصمیم گیری و مدیریت بهتر تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا  صبح امروز در دیدار با  مدیران  ومعاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با موضوع انتخابات، گفت: انتخابات یک موضوع اساسی و جدی است و انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بسیار ویژه تری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری در طول چهار سال سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی از نظر اجرایی بر عهده رئیس جمهور و دولت قرار داده می شود و اهمیت این جایگاه به اندازه ای است که باعث می شود حتی گاهی روسای قوای دیگر هم از پست خودشان صرف نظر کرده و برای ریاست جمهوری کاندید می شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: رئیس جمهور یا به عبارتی بالاترین مقام اجرایی، بیشترین اختیارات دست اوست لذا این انتخابات می تواند از همه انتخابات های دیگر مهم تر باشد.

وی ادامه داد: در عرصه انتخابات ۲ بحث جدی و اساسی وجود دارد، موضوع اول بحث انتخابات خوب است و دیگری بحث انتخاب خوب. ممکن است انتخابات بسیار خوبی برگزار کنیم ولی انتخاب خوبی نداشته باشیم.

 وی  اظهار کرد: مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع کاملاً تاکید داشته اند که انتخابات خوب از انتخاب خوب از منظری مهم تر و با ارزش تر است به دلیل اینکه در حقیقت انتخابات خوب پیش مقدمه انتخاب خوب است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: انتخابات خوب و با مشارکت بالا برای رئیس جمهور منتخب در ابعاد داخلی و خارجی بسیار موثر خواهد بود و قدرت او را در تصمیم گیری و مدیریت بهتر تقویت می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به ویژگی های انتخابات خوب اشاره و خاطرنشان کرد: برای برگزار شدن یک انتخابات خوب باید چندین مولفه اجرا شود که این مولفه ها شامل مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات، رعایت اخلاق، حضور و صلاحیت در انتخابات، توجه به فتنه گران و مقابله با آنها و اعتماد به حاکمیت و حسن ظن به آنها می شود که در صورت وجود مشکل در هر کدام، انتخابات با چالش های اساسی رو به رو خواهد شد.

وی به اهمیت تنوع سلیقه های در انتخابات اظهار کرد: تنوع سلایق صحیح است، اما اگر منجر به اختلاف در هدف شود به هیچ وجه معقول و قابل پذیرش نیست و با این موضوع در تمامی کشور ها برخورد می شود.

وی ادامه داد: دشمنان امروز ۲ هدف اساسی را برای تاثیرگذاری بر جمهوری اسلامی دنبال می کنند که این دو هدف شامل تزریق ناامیدی در توده ی مردم  و تهدیدات امنیتی  است که هر دوی آنها از سوی فتنه گران هم دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه های مختلف دارویی، دفاعی، پزشکی و سایر موضوعات پیشرفت های خوبی داشته که باعث امیدواری شده است و نباید با توجه کردن به بیگانگان و دشمنان، ناامیدی را در درون خود به وجود بیاوریم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha