یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شورای نگهبان

حوزه جامعه روحانیت ولایتمدار استان بوشهر در بیانیه ای حمایت خود را از شورای نگهبان اعلام داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جامعه روحانیت ولایتمدار استان بوشهر در بیانیه ای حمایت خود را از شورای نگهبان اعلام داشت.

در این بیانیه آمده است: شکی نیست که حفظ و صیانت از این تراث مقدس نیازمند مجاهدت و هوشیاری روزافزون تمامی اقشار این مرز و بوم  است و لازم به ذکر است  فقها و حقوقدانان شورای مقدس نگهبان همواره از مخلص‌ترین نیروهای متعهد به اسلام بوده‌اند که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز مورد هجمه‌های بیگانگان و ایادی داخلی آنان حتی مورد انتقاد برخی از خودی ها قرار گرفته اند و در مقابل  همواره مورد تایید امام خمینی و رهبری معظم انقلاب اسلامی و عموم امت بصیر اسلامی ایران بوده‌اند.

هم‌اکنون که جمهوری اسلامی ایران در ابتدای مسیر پرافتخار گام دوم انقلاب اسلامی حضور دارد، هجمه‌ها و حساسیت‌ها علیه شورای نگهبان بیش از پیش شده و اخیراً پس از اعلام نظر شورای نگهبان بر اساس وظیفه  قانونی خود در سال  ۱۴۰۰، هجمه‌هایی بر این نهاد مقدس دیده می شود و حال آنکه شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل نموده است و بی تردید نزد خود حجت های شرعی و قانونی داشته که با آن پاسخگوی این موضوع در محضر خداوند متعال می باشد.

روحانیت ولایتمدار استان بوشهر اعم از خواهران و برادران بر خود لازم می داند در این باره چند نکته را بیان نماید:
۱. حمایت قاطع خود را از اقدام اخیر شورای نگهبان اعلام می دارد و هم‌چنین از شخصیت‌هایی که مورد تایید  شورای محترم نگهبان قرار گرفتند خواستار است که با رعایت شرع و اخلاق اسلامی ،  انتخاباتی در تراز اسلام  و در شأن ملت شریف  ایران رقم زنند ،
۲. در سخنان حضرت امام خمینی «رحمة الله علیه» و مقام معظم رهبری «دامت برکاته» همواره عمل به قانون و حرکت بر مدار قانون اساسی فصل الخطاب اختلافات بیان شده ، از این رو بر همگان به ویژه برخی خواص جامعه که امروز زبان به اعتراض گشوده اند لازم است مصداق عینی عمل به قانون که تبعیت از رای شورای نگهبان است را در سخنان  و رفتار خود آشکار سازند و از طرح برخی نظرات مخالف قانون پرهیز نمایند.

۳. همانطور که رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای محترم شورای نگهبان اشاره فرمودند اعتبار نظر شورای  نگهبان، هم وزن اعتبار اصل قانون اساسی است. از این رو با توجه به این جایگاه خطیر باید گفت این افراد هستند که باید شرایط خویش را با قانون منطبق سازند تا در روند احراز صلاحیت بتوانند رای شورا را به دست آورند نه اینکه شورای نگهبان بر وفق مراد آنان عمل کند.

۴. همچنین اگر کاندیدایی احیاناً اعتراضی به رای شورای نگهبان دارد از طریق قانونی آن مراجعه و جواب آن را از شورای محترم نگهبان دریافت نماید بدون اینکه در فضای رسانه ای و عمومی جوسازی شود. شایان ذکر است که عدم احراز صلاحیت فردی در عرصه ریاست جمهوری، نافی صلاحیت ایشان حسب مورد در سایر مناصب نمی باشد.

و در پایان  ان شاءالله ملت بزرگ ایران هم‌چون گذشته با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، حماسه‌ای دیگر  می آفریند و به دشمنان خود،  قدرت ایمانی و ملی را نشان خواهند داد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
                                                                                            

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha