جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که دشمن با جنگ روانی در صدد ایجاد ناامیدی در جامعه است، گفت: روحانیون باید با امیدآفرینی در جامعه، مانع توطئه دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز پنجشنبه در همایش بزرگ روحانیون شهرستان تبریز که در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد، با موضوع «انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت حداکثری و انتخابی در امتداد خون شهدا» با تاکید بر توجه روحانیون به توطئه های دشمنان و ترویج روح نا امیدی در جامعه، گفت: باید به مردم امید صادق و متکی به واقعیت عینی داده شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن با سه رویکرد اساسی در تلاش است تا روح ناامیدی را در کالبد جامعه تزریق کند، افزود: تخریب وحدت ملی، تخریب باورهای کار ساز و مقاوم بخش نظام و تخریب روح امید نسبت به آینده رویکرد اساسی دشمنان علیه ملت ایران است.

وی با تایکد بر اینکه روحانیت در خنثی سازی این تهدیدات رسالت سنگینی دارند، گفت: مشارکت در انتخابات خنثی کننده همه نقشه‌های دشمن علیه ملت ما است، آنها می خواهند با سیاه نمایی و ناامید سازی و تاریک نشان دادن آینده، مردم را نسبت به کشور مایوس کنند که با نقش آفرینی روحانیت باز هم دشمنان ملت ناکام خواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سیاه نمایی و ناامیدسازی را سم مهلک در روح جامعه عنوان کرد و ادامه داد: روحانیت باید با عمل به وظیفه خود در برابر انحرافات مسئولان بایستند، چرا که راز موفقیت نظام اسلامی مقاومت در برابر دشمنان و امیدواری نسبت به آینده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه مشکلات از جمله گرانی و تورم، کم ارزش شدن ارزش پول ملی، تحریم های اقتصادی و مشکلات بازار سرمایه را می دانیم، اظهار کرد: نباید همه مشکلات را پای نظام نوشت، بلکه باید به یاری هم و امید آفرینی در برابر این مشکلات ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تایکد بر اینکه در جریان انتخابات باید روحانیت قاطعانه وارد میدان عمل شود، گفت: مردم به روحانیت اعتماد و اطمینان دارند، از این رو باید با روشنگری و هدایت روحانیت کسی که عاشق نظام، خدمتگزار نظام، دنباله رو آرمان های والای امام(ره)، مقام رهبری و شهداست و امتحان خودش را پس داده، به مسند اجرایی کشور انتخاب کنیم.

وی  گفت: دشمن با جنگ روانی در صدد ایجاد ناامیدی در جامعه است، اما مردم ایران با امید که بزرگترین قوه محرکه انسان است و با شناخت حق از باطل، ایمان به نصرت الهی حماسه انتخابات را خلق خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امید یکی از مفاهیم بسیار نزدیک به خوش بینی و زندگی است که افراد برای جستجوی فردای بهتر باید به دنبال امید و امیدواری باشند؛ امید یعنی انتظار موفقیت و آینده بهتر و دلیلی برای زیستن. وقتی امید در دل ها نشست، اشتیاق زندگی با نشاط در بین مردم افزایش می یابد و در مقابل یاس و ناامیدی بزرگترین دشمن یک ملت است، لذا باید تلاش کنیم یاس و نا امیدی را از دل مردم پاک کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha