جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه سرنوشت کشور میدان آزمون و خطا نیست، گفت: با صرف وعده دادن و صحبت کردن نمی‌توان انتظار داشت مشکلات مردم برطرف شود، بلکه نیاز به رئیس جمهوری داریم که برای حل مشکلات مردم ضمن داشتن برنامه‌ای مبتنی بر واقعیت‌ها و شناخت ظرفیت‌های کشور از تیم قوی در کنار خود بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، یکی از مصادیق رعایت تقوا را اخلاق مداری در فضای انتخاباتی دانست و اظهار داشت: همه ما باید در این ایام مراقب باشیم که با تخریب دیگران، دچار بی‌تقوایی و قضاوت‌های نادرست نشویم.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه احراز صلاحیت‌ها شورای نگهبان به مر قانون عمل کرد، گفت: افرادی که صلاحیت آنها برای شورای نگهبان احراز نشد و به این نظر تمکین کردند، قانونمداری خود را نشان دادند و باید از آنها تقدیر کرد، اما متاسفانه عده‌ای به اشتباه به دنبال تخریب این نهاد مقدس هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت باقی مانده تا برگزاری انتخابات باید در مسیر حضور حداکثری حرکت کنیم، مطرح کرد: در جواب افرادی که نظرشان شرکت نکردن در انتخابات است باید بگوییم این عدم حضور نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بر مشکلات کشور نیز می‌افزاید.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد وطن دوست و انقلابی باید نسبت به آینده کشور حساس باشد، عنوان کرد: شرکت در انتخابات زمینه ساز تقویت دولت در عرصه دیپلماسی و امنیت داخلی و خارجی و همچنین عصبانیت دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در همدان عدم شرکت در انتخابات را زمینه ساز خوشحالی قاتلان شهید سلیمانی برشمرد و ابراز کرد: درست است که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو می‌باشد و مردم نیز گلایه‌های به حقی دارند، اما راهکار حل این مشکلات، قهر با انتخابات نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آن هستند تا با عدم مشارکت، آدرس غلط به مردم بدهند، گفت: آنچه برای مردم مهم است، آن است که فردی بر سر کار بیاید که تمام فکر و توانش حل مشکلات باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه سرنوشت کشور میدان آزمون و خطا نیست، اظهار داشت: با صرف وعده دادن و صحبت کردن نمی‌توان انتظار داشت مشکلات مردم برطرف شود، بلکه نیاز به رئیس جمهوری داریم که برای حل مشکلات مردم ضمن داشتن برنامه‌ای مبتنی بر واقعیت‌ها و شناخت ظرفیت‌های کشور از تیم قوی در کنار خود بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در مدیریت کشور سهم داشته باشند، گفت: ما نیازمند دولتی انقلابی و جوان هستیم که با حضور در کنار مردم، دارای برنامه اقتصادی مناسب برای حل مشکلات معیشتی کشور باشد.

نظر رهبر معظم انقلاب نسبت به مجلس، افتخاری بزرگ برای نمایندگان است

امام جمعه همدان به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از قوانینی که توسط مجلس تصویب شد، قانون دریافت مالیات بر خانه‌های خالی بود که می‌تواند بر حل این مشکل موثر باشد.

وی با بیان اینکه قوانین خوبی هم در حوزه کشاورزی تصویب شده است، خاطر نشان کرد: با صرف تدوین و تصویب یک قانون، مشکلات حل نخواهد شد و آنچه برای رفع مشکلات لازم است، اجرای درست قوانین و وجود نظارت بر اجرای آن است.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب عملکرد نمایندگان فعلی مجلس را مطلوب ارزیابی کردند، افتخاری بزرگ برای نمایندگان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    بالاخره ما نفهمیدیم که این اصطلاح مُرّ قانون چه صیغه ای است که وارد ادبیات سیاسی کشور شده و حال مردم را به هم می ریزد. اعلام عدم احراز صلاحیت افرادی چون جهانگیری و لاریجانی که پرونده ای مشحون از رفتارها و مواضع غلط و ناپسند و ناصواب می باشد، یکی از شاهکارهای شورای نگهبان به شمار می آید اما آیا احراز ناموجه و جانبدارانۀ صلاحیت فردی که از دادن جواب به یکی از هزار نامه و شکایت مادر پیر و شهید دادۀ بنده یا از روی عجز و یا از روی غرور و نخوت، شانه خالی نموده است نیز عمل آن شورا براساس مرّ قانون است که امام جمعۀ محترم همدان با اّب و تاب تمام بر روی آن مانور می دهند؟.