سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

خطیبان جمعه اتمام حجت کردند

امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه امروز هفتم خرداد ماه  که بر محوریت انتخابات تمرکز داشت ،حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را بسیار مهم دانستند و گفتند: شرکت نکردن در انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند و موجب شادمانی دشمنان و بدخواهان نظام و مردم خواهد شد. آنها در خصوص عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها اظهار داشتند : اعضای این شورا به قانون عمل کرده‌اند و نشان دادند که با کسی تعارف ندارند، هر چند که متاسفانه برخی به زیر سووال بردن تصمیم ها و تخریب افراد عادت دارند. خطیبان جمعه نیاز کشور را حضور مدیریتی توانمند و متعهد در عرصه عنوان کردند و گفتند: سرنوشت کشور میدان اتهام زنی و آزمون و خطا نیست و به مدیری احتیاج دارد که علاوه بر شناخت ظرفیت‌ها، برنامه محور و تیم اقتصادی قدرتمندی همراه داشته باشد. آنها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸  اظهار داشتند: آن رهبر گرانقدر با هدایت‌های الهی خود ایران اسلامی را در فراز و نشیب‌های گوناگون راهبری کرده و با موفقیت کشتی انقلاب اسلامی ایران را به سمت ساحل آفرینش تمدن هدایت کرده است. اهمیت وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا ،پایبندی به اخلاق در انتخابات، تبعیت نامزدهای انتخابات از قانون، لزوم حفظ وحدت و همدلی میان مذاهب مختلف اسلامی ،جنگ ۱۲ روزه و مقاومت مردم فلسطین، بیانیه گام دوم انقلاب ، قطع دست مافیای دخانیات ،حل مشکلات جوانان ، بزرگداشت ارتحال امام و پانزدهم خرداد ماه، بهره گیری از توان داخلی ، پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ،انتخابات سوریه  و مشکلات ناشی از قطعی برق از دیگر موضوعاتی بود که ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن پرداختند.

منبع:ایرنا

منتخبان مجمع عمومی شورای ائتلاف شهر تهران اعلام شدند

امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب روز پنجشنبه نتایج انتخابات الکترونیکی مجمع عمومی شورای ائتلاف را اعلام کرد. وی ضمن ارائه لیست اسامی منتخبان مجمع عمومی جهت معرفی به هیات انتخاب برای لیست ۲۱ نفره گفت: در جلسه فوق العاده شورا در روز پنجشنبه با اشاره به اینکه دست هیات انتخاب برای لیست ۲۱ نفره باز باشد ۸۴ نفر ابتدایی که بیشترین رای مجمع عمومی راکسب کرده اند معرفی شدند. در این لیست نام افرادی همچون مهدی چمران، مهدی اقراریان، وحید ایمانی، محمد آخوندی، سید محمد  آقامیری،  مهدی  پیرهادی،  خسرو  دانشجو،  پرویز  سروری، مرتضی  طلایی، ابوالفضل  قناعتی، حبیب کاشانی و سوده نجفی به چشم می‌خورد. ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

اصلاحات به جمع حامیان نامزد انقلابی پیوستند

با توجه به جلسه حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با علی نیکزاد رییس ستاد انتخابات سید ابراهیم رئیسی مقرر شد که ستاد اصلاح طلبان و اعتدالیون حامی رئیسی به ریاست حجت الاسلام زارع فومنی تشکیل شود. زارع فومنی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به حضور مستقل و فراجناحی رئیسی به عرصه انتخابات تکلیف خود می‌دانیم تا از وی به عنوان فردی اصلاح گر برای حل مشکلات کشور عزیزمان حمایت کنیم. وی گفت: از کلیه اصلاح طلبان بزرگ ایران زمین و اعتدالیون دعوت می‌شود تا در این مقطع حساس از تاریخ کشورمان با حمایت از ابراهیم رئیسی گامی بلند در جهت حل مشکلات و تعالی ایران اسلامی برداریم.

منبع:ایرنا

رضایی برنامه‌ کنترل تورم داد

محسن رضایی در گفت و گویی با تشریح برنامه خود در سال اول برای کاهش تورم گفت: اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند ما در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصدی مواجه خواهیم بود و در سال‌های آینده با فوق تورم مواجه می شویم.بنابراین اولویت اول دولت من این است که قیمت‌ها را مهار کرده و گرانی‌ها را کنترل کند. من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا نه زده‌ام و نه خواهم زد. وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای کنترل نقدینگی، هدایت نقدینگی به سوی تولید ملی خواهم داشت، اظهار کرد: جاذبه تولید را از هر کار دلالی به گونه‌ای بالا می‌بریم که تولید ملی مثل یک آهن‌ربا با جاذبه بازدهی‌هایی که به وجود می‌آورد، نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال بکشاند و  در همان سال اول ملت ایران شاهد خواهند بود که افق آینده افق امیدبخشی خواهد بود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در زمینه محیط کسب و کار برنامه، کاهش نرخ سود بانکی و تجارت و صادرات به ۱۵ کشور همسایه برنامه داریم؛ لذا مثل مهار اژدهایی که چند سر دارد، از چند ناحیه به گرانی حمله می‌کنیم تا بتوانیم آن را کنترل کنیم وگرنه با هیچ اقدام یک‌بُعدی، گرانی در ایران تحت کنترل درنخواهد آمد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی کاملاً مبنای دقیق علمی و عملیاتی دارد، افزود: دوتا ۴ میلیارد دلار را صرفه‌جویی می‌کنم که از این دو ۴ میلیارد دلار یعنی ۸ میلیارد دلار به ۴۰ میلیون فرد ایرانی ماهانه به هر کدام ۴۵۰ هزار تومان به صورت نقد یارانه خواهم داد. رضایی با بیان اینکه یارانه پنهان در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۳۸ میلیارد دلار بوده،گفت: بیشتر از چینی‌ها ما در ایران یارانه داده‌ایم. این پول کجا رفته است؟ اگر ما بیش از چین یارانه داده‌ایم، یعنی معادل ۱۳۸ میلیارد دلار یارانه داده‌ایم که اکثر این مبلغ به جیب ثروتمندان رفته است. وی گفت: بنابراین اولین برنامه دولت من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنیم. ۱۰ درصد جامعه ایران که جزو ثروتمندان هستند، ۴ میلیارد دلار یارانه را از گاز، بنزین، گازوئیل، برق و آب به خود اختصاص می‌دهند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خانه‌هایی هست که برق مصرفی یک لوستر آن خانه به اندازه کوچه‌های جنوب شهر ایران است.

منبع:ایرنا

رضایی صندوق ملی صنعت نفت ایران را کلید زد

محسن رضایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ملی شدن نفت، یعنی اینکه مالکیت نفت و درآمدهایش متعلق به یکایک ملت باشد.  رضایی افزود: عده‌ای، ملی شدن نفت را به دولتی شدن نفت، تقلیل دادند به طوری که در عمل مردم نقشی در مالکیت نفت و درآمدهای نفتی نداشته باشند.  وی اظهار داشت: به ملت عزیز، سربلند و صبور ایران می‌گویم دولت «اقدام و تحول» که انشاء الله با رأی شما ملت عزیز ایران تشکیل می‌شود، صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و گازی است، تشکیل می‌دهد و ۳۰ درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیماً به یکایک ایرانیان، ۴۰ درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

زاکانی رویکرد تحولی چهار بعدی ارائه کرد

علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه انتخاباتی اش در ساختمان شهدای رادیو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مهار گرانی‌های افسار گسیخته در دولت تان چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: این موضوع به نظارت مربوط می‌شود و ما با گرانی‌های افسار گسیخته‌ای روبه رو بوده ایم که دولت وظیفه خود را در کنترل قیمت اقلام اساسی مردم انجام نداد. زاکانی اظهار داشت: امسال ۹ میلیارد دلار برای واردات نهاده‌ها کنار گذاشته شده بود و مقرر شد نهاده در اختیار قرار گیرد، اما نبود نظارت بر توزیع موجب ایجاد رانت برای عده‌ای خاص شد و مرغی که باید کمتر از ۱۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسید در مقاطعی به بالاتر از ۳۵ هزار تومان هم رسید یعنی ما پول را دادیم چوب را خوردیم و هم پیاز را. وی خاطر نشان کرد: نظارت بدون حضور مردم و اصناف قابل تحقق نیست و وزارتخانه‌ها نیز باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند، اما ما دیدیم که وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی همدیگر را قبول نداشتند. دولت نباید دعوای خودش را بر سر سفره مردم بیاورد و باید مشکلات مردم را با نوکری حل کند و مردم را در امور مشارکت دهد. زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ارتقای معیشت مردم چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما در برنامه خود چهار رویکرد تحولی داریم که رویکرد اول ناظر به حوزه اقتصاد مدیریت است چرا که هم اکنون اقتصاد ما دولتی است. در این زمینه اساس حرکت ما بر مبنای جهش تولید و رفع موانع پیش روی تولید است که با کمک خداوند و همه متخصصان سعی می‌کنیم مشوق‌های تولیدی داده شود تا تولید حرف اول را بزند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقابله با مفاسد اقتصادی و بروکراسی و برداشتن موانع جدی تولید هدف مقدماتی ماست و در بخش تولید کاری خواهیم کرد که منجر به خلق ثروت و قدرت برای همگان شود و تلاش ما این است که موضوع تورم و اشتغال را به عنوان معضل جدی حل کنیم. زاکانی افزود: عدالت در تولید و توجه به توزیع مناسب می‌تواند ریشه فقر را بخشکاند و نشاط و شادابی در جامعه حاکم کند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه تلاشم این است که از ظرفیت  رسانه ملی و همچنین فضای مجازی استفاده کنم، تصریح کرد: برنامه هایم را از این طریق ارائه خواهم کرد و امیدوارم تجارب ۴۲ ساله ام را بتوانم با زبان سلیس و علمی به عموم مردم مطرح کنم و بتوانم نخبگان جامعه را نیز قانع کنم تا شاهد تحول بزرگی برای ایجاد ایرانی قوی و پیشرفته باشیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دولت تان چه برنامه‌ای برای توجه به جوانان دارید؟ ادامه داد: ما باید کاری کنیم تا امید را در جوانان زنده کنیم و من در مسیر تحولی دولتم اصول ۱۰، ۲۸ و ۳۱ قانون اساسی را با اولویت جوانان مدنظر قرار می‌دهم. زاکانی گفت: در حوزه خانواده، مسکن و اشتغال که به موضوع جوانان مربوط می‌شود، برنامه جدی دارم و تلاشم این است که دغدغه را از جوانان بردارم و بتوانند خودشان را باور کنند. استفاده از فرهیختگان جوان هم موضوع دیگری است که باید از این قشر به عنوان ستون فقرات و لوکوموتیو حرکت دولتم استفاده کنم.

منبع:ایرنا

نامزد انقلابیون شفافیت محض را توئیت کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شفافیت از نکاتی است که یک عده شعارش را می‌دهند ولی ما بنا داریم که هم در حوزه اجرا و هم در حوزه تصمیم‌گیری، شفافیت وجود داشته باشد تا مردم احساس آرامش کنند. رییسی پیش از این پس از بازدید از بیمارستان میلاد در توییتی نوشت: سیاست‌ها و قوانین اجرا نشده‌ای مانند تعرفه‌گذاری برای خدمات پرستاری و حقوق سایر بخش‌های کادر درمان باید اجرایی شود و می‌توانیم هزینه درمانی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

حق‌شناس رئیس شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده شد

محسن مهرعلیزاده، کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، محمدجواد حق‌شناس را به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی خود تعیین کرد. محسن مهرعلیزاده طی حکمی محمدجواد حق‌شناس را به عنوان رییس شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی خود تعیین کرد. حق‌شناس از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و رییس کمیسیون فرهنگی این شوراست.

منبع:ایسنا

قاضی‌زاده هاشمی تیغ جراحی‌ برداشت

یک کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با بیان این که وقت جراحی های بزرگ رسیده است، گفت: هر دولتی که روی کار می آید باید برنامه ضربتی برای مسائلی مثل تورم، بیکاری و بهبود وضع مسکن داشته باشد اما اقدامات اصلاحی میان‌مدت و بلندمدت نیز باید طراحی شود. البته آرمان ثابت است ولی در مسیر موانعی به وجود آمده است. البته ما توفیقات زیادی داشتیم ولی امروز باید غلط ها را بگیریم و دوباره شروع کنیم لذا جوانان پیشتازان این حرکت جدید خواهند بود. باید ببینیم آرمان های سال ۵۷ چه بود. هدف انقلاب و قیام همه پیامبران عدالت است اما متاسفانه امروز ما شاهد وجود دو طبقه در کشور هستیم. یک طبقه اشراف مرفه و ضد مردم که زندگی شان از محل تورمی رشد پیدا کرده که جیب مردم فقیر را زده اند و سایر مردم که مالیات پردازان این طبقه اشرافی هستند. اساس این طبقه بر مبنای تفکر نظام سرمایه‌داری است و نگاهش این است که فقر تولید کن تا حرکت ایجاد شود. وی با بیان این که دولت اعتدال در این زمینه کارنامه خوبی ندارد اضافه کرد: در این هشت سال ما بدترین وضعیت شکاف طبقاتی را به لحاظ عدالت اجتماعی و اقتصادی شاهدیم. این نماینده مجلس آرمان دیگر انقلاب را آزادی عنوان و خاطرنشان کرد: البته با مفهوم آزادی بازی شده، تفکر لیبرال آن را به ولنگاری تفسیر کرده و در مقابل عده ای فکر می کنند دفاع از دین محدود کردن آزادی های فردی است. در حالی که هر گونه توسل به زور در هر حوزه‌ای چه برداشتن خواسته‌های زنان ایرانی و چه امروز بخواهد اتفاق بیفتد نادرست است. جامعه باید عرف اجتماعی و فرهنگی خود را بطلبد و جامعه ما شاخص های ارزنده اسلامی را می طلبد. قاضی زاده هاشمی آزادی بیان را از آرمان های دیگر انقلاب دانست و گفت: با این مفهوم هم بازی شده. این که اسم آزادی بیان را بیاوریم ولی در عمل اجازه حرف زدن به منتقدین را ندهیم لوث کردن این مفهوم است. این رویه باید تغییر کند. آرمان دیگر رفاه است. البته زحمات زیادی کشیده شده و ما بعد از انقلاب میزان زیادی سد، جاده، مدرسه و دانشگاه ساختیم و در شاخص های بخشی رشد زیادی کردیم ولی چون نتوانستیم عدالت را برقرار کنیم و روند پایدار در توسعه اقتصادی ایجاد کنیم سفره مردم نه تنها در کمیت و کیفیت بهتر نشد بلکه مردم به سختی های جدی گرفتار شدند. امروز بچه های جوان جهادی گزارش هایی از گوشه و کنار کشور از جازموریان، سیستان و بلوچستان می فرستند و ما باید خجالت زده باشیم که ۴۲ سال بعد از انقلاب هنوز چنین نقاطی داریم. وی استقلال سیاسی را آرمان دیگر انقلاب ۵۷ عنوان کرد و گفت: امروز ما گرفتار چه شدیم؟ تمام امور داخلی را به خواست بیگانگان پیوند زده اند. ما به لحاظ سیاسی استقلال داریم ولی تصمیم گیری های ما را به دیگران منوط کرده اند. البته ما با بداخلاقی در جامعه بین الملل و قهر و انزوا مخالفیم ولی با مطلوب الاختیار شدن هم مخالفیم. سه اصل عزت، حکمت و مصلحت فراموش شده و دوگانه عزت و معیشت ایجاد کردند که به بهانه معیشت نیز عزت‌فروشی کردند. اینکه با تصمیم رئیس جمهور کشوری نرخ ارز در کشور ما به هم بریزد کجای استقلال است. ما باید تعیین کننده شرایط اقتصاد بین الملل باشیم زیرا یک درصد جمعیت جهان و ۱۰ درصد منابع طبیعی جهان را در اختیار داریم. وی حاکمیت مردم را آرمان دیگر انقلاب دانست و گفت: الان دولت ها در بالادست و پای پلومرغ نشسته اند و مردم را پایین دست و پای نان خشک و آب اندک نشانده اند. وقتی صحبت از مردم می کنیم می گوییم اگر گرفتار شدیم به ما کمک کنند ولی آنها در منافع غریبه اند و نمی توانند تصمیم بگیرند. متاسفانه مسائل مردم در این ۴۰ سال به صورت جدی توسط دولت ها حل نشده و در موضوع تورم، قدرت خرید، خانه دار شدن، ازدواج آسان و شغل در هر انتخابات صحبت شد که نشان می دهد کار اساسی نشده و مسائل باقی است. قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: من یک جراح سر و گردن هستم. به این نتیجه رسیدم که با مسکن نمی شود بیمار را درمان کرد و تومورهای سرطانی باید برداشته شود. وقتی از جراحی صحبت می کنیم حرف از یک عمل غیر عاقلانه نیست. امروز وقت جراحی های بزرگ رسیده است. چرا مشکلات باقی مانده؟ آیا گذشتگان زحمت نکشیده‌اند. البته کارهایی کردند، اما بعضا هم با خطاهای بزرگ هم به لحاظ شخصی و هم در تصمیمات روبرو بودند اما مهمتر از آن حکمرانی و روش اداره کشور غلط بوده است. چرا دولت های ما تقریبا همه دوره شان را ناموفق به اتمام رساندند؟ ما باید به این سمت برویم که مسائل کشور را به صورت پایدار حل کنیم. البته مسائل اضطراری مثل تورم، بیکاری و وضع مسکن وجود دارد که دولت ها باید برنامه ضربتی برای آن داشته باشند ولی اقدامات اصلاحی میان‌مدت و بلندمدت هم باید طراحی شود. وی با بیان این که دولت های ما سکولار هستند، افزود: با این که امام مکتب سیاسی ولایت فقیه را آورد، نظام اداری ما باقیمانده از گذشته است. بانک، کنکور، تامین اجتماعی و همین ها که گلوی مردم را می فشارند نظام های کهنه هستند. صاحبان این تکنولوژی که غرب است از آن عبور کرده اند ولی ما تلاش می کنیم آن را حفظ کنیم. در دوره هایی حلقه های مختلف مثل حلقه علم و صنعت، جماران و ... آمده اند و رانت هایی ایجاد شده و دولت های رانتی غارتی درست شده که ارز ۴۲۰۰ تومانی نمونه واضح آن است. عده ای خود را به شاه لوله منابع ارزی وصل کرده و برای خود ثروت چشمگیر به هم زده اند یا در خصوصی سازی اموالی به قیمت ارزان فروخته شد و حالا باید با ۱۰۰۰ بدبختی پس گرفته شود. اینها مردمی سازی را نابود کردند و اعتماد به بخش خصوصی را نیز از بین بردند. یا فقره بورس که غصه بزرگ ماست اما دولت مردم دولت قانون گرا است که در آن قانون بر اشخاص مسلط است و قوانین باید مهم‌تر از آدم ها باشند. وی یادآور شد: دولت های لاکچری و اشرافی بی اعتنا به مردم هستند، آنها وقتی مردم در سختی هستند قهقه می زنند و مردم را از پشت شیشه اسکورت نگاه می کنند آن هم با حقوق های نجومی و تشریفات فوق العاده، در حالی که دولت مردم، دولتی مردمی است.

منبع:ایسنا

گفت‌وگوی کاندیداها با مردم آغاز شد

تهیه‌کننده برنامه «رئیس جمهور(با دوربین)» که قرار است از شبکه یک سیما روی آنتن برود، اظهار کرد که در این برنامه نامزدها می‌توانند علاوه بر گفت‌وگوی رو در رو با دوربین، فعال‌تر در صحنه حاضر شوند و برای تبیین برنامه‌ها و طرح مباحث از ویدئو والی که در صحنه طراحی شده استفاده کنند. حسن نهضت اظهار کرد که برنامه «رئیس جمهور» شبکه یک، همان گفت‌وگوی رو در روی نامزدها با مردم است. این برنامه ضبطی است که به مدت ۴۰ دقیقه و ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این تهیه کننده گفت: در این برنامه نامزدها می‌توانند علاوه بر گفت‌وگوی رو در رو با دوربین، فعال‌تر در صحنه حاضر شوند و برای تبیین برنامه‌ها و طرح مباحث از ویدئو والی که در صحنه طراحی شده استفاده کنند. بر این اساس نامزدهای می‌توانند به صورت نشسته و ایستاده از فضای دکور و ویدئووال (دیوار تصویری) بهره ببرند. اولین برنامه رئیس جمهور، روز جمعه (۷ خرداد ماه) بعد از خبر ساعت ۱۹ با حضور  امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی‌ پخش می‌شود. شنبه (۸ خرداد ماه) نیز  عبدالناصر همتی، یکشنبه (۹ خرداد ماه) محسن رضایی، دوشنبه (۱۰ خرداد ماه) سعید جلیلی، سه شنبه (۱۱ خرداد) ابراهیم رییسی، چهارشنبه (۱۲ خرداد) محسن مهرعلیزاده و پنجشنبه (۱۳ خرداد) علیرضا زاکانی در این برنامه حاضر می‌شوند.

منبع:ایسنا

مهرعلیزاده کسری بودجه را نشانه رفت

محسن مهرعلیزاده گفت: درخصوص کسری بودجه خوشبختانه راه حل‌های خوبی دارم و برای مثال راه حل‌های سابق مانند آینده فروشی، اوراق مشارکت یا چاپ کردن پول و موارد دیگر را نخواهیم داشت. محسن مهرعلیزاده کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری طی سخنانی با بیان اینکه «می‌توانیم راه را برای فعالیت‌های اقتصادی رقابتی باز کنیم»، اظهار کرد: باید بتوانیم این سهم بیش از ۶۰ درصدی اقتصاد که در دست دولت است را با طی یک روند طبیعی به رقم‌های پائین‌تر و حداکثر ۲۰ الی ۲۵ درصد در طی ۴ سال برسانیم. اگر این روش را پیش ببریم می‌توانیم اقتصاد رقابتی را حاکم کنیم و با اقتصاد رقابتی، تولید رشد کرده و با رشد تولید نیز تورم کنترل می‌شود و با کنترل تورم، نوسانات قیمتی در بازار کنترل خواهد شد. وی افزود: اینها مراحلی است که باید در پی هم در حوزه اقتصاد طی شوند تا بتوانند به آن مقصد مورد نظر برسند. ما امیدواریم با الگوی صحیحی که اتخاذ خواهیم کرد، از پس این کار بربیاییم و قطعاً برخواهیم آمد؛ چراکه با همکاری دوستانم حدود دو سال است که بر روی این الگو که اقتصاد اجتماعی نام دارد، کار کرده‌ایم و این الگو بر اصول صحیح علمی و تجربه شده‌ای در سطح دنیا پایه‌گذاری شده است. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اقتصاد اجتماعی، یک اقتصاد توسعه‌ای همراه با مراقبت‌های اجتماعی است به نحوی که بتواند حمایت‌های اجتماعی از بعد تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، خدمات، بهداشت، هزینه‌های پزشکی و حداقل دستمزد را تامین کند. اقتصاد اجتماعی می‌تواند حداقل‌های یک زندگی اجتماعی را برای مردم فراهم کند و در عین حال مانع توسعه هم نمی‌شود. مفهوم اقتصاد اجتماعی این است که راه رشد اقتصاد را باز می‌کند اما اجازه له شدن اقشار ضعیف در زیر چرخ‌های سنگین توسعه و رشد را هم نمی‌دهد. مهرعلیزاده در ادامه با بیان اینکه ان‌شاءالله از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه انجام خواهم داد این است که ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم، اظهار کرد: این اقدامات با رفع موانع تولید و بخشنامه‌های سریع که بتواند قوانین و بخشنامه‌های ناکارآمد و بعضاً متناقض و متعارض را از بین ببرد و راه تولید و صادرات را باز کند، محقق خواهد شد و اثرات خود را طی ماه‌های اول و دوم در بازار و عرصه تولید نشان خواهد داد. وی ادامه داد: در خصوص اصلاح نظام بانکی، حتی اگر از روز اول عملیاتی شود، باز هم کار خواهد برد. در خصوص کسری بودجه خوشبختانه راه حل‌های خوبی دارم و برای مثال راه حل های سابق مانند آینده فروشی، اوراق مشارکت یا چاپ کردن پول و موارد دیگر را نخواهیم داشت، بلکه با روش‌هایی مانند حذف یارانه های پنهان بدون اثرگذاری در زندگی مردم و اثرگذاری فزاینده در کالاهای مصرفی، پول مردم را به شکل تزریق در تولید و تزریق در تسهیلات تولید در اختیارشان قرار می‌دهیم و موانع را برخواهیم داشت. کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اثر این روش‌ها در چهار و پنج ماه اول دولت خودش را نشان خواهد داد؛ در مرحله اول، توقف تورم و سپس کاهش تورم. مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: با انجام این اقدامات و با باز کردن راه تولید و صادرات، طی سه تا چهاره ماه پس از تشکیل دولت، روند کاهش تورم آغاز خواهد شد. وی در پایان با اشاره به تنوع حضور اقوام و مذاهب در کشور با تاکید بر اینکه توقعات اقوام مختلف ایران برای حرکت در جهت تحقق قانون اساسی خواسته های به حقی است، گفت: خوشبختانه کشور ما رنگین کمان بسیار زیبایی از اقوام متعدد دارد و مجموعه‌ای پازلی از تکه‌های ارزشمند اقوام و مذاهب است؛ اقوام و مذاهب زیبایی های کشور هستند و توقعات آنها نیز خواندن و نوشتن به زبان مادری، انعکاس اخبار به زبان خودشان و توسعه فرهنگ خودشان و همچنین حفظ هویت و ارزش‌های موجود در پیشینه زندگی‌شان است که من معتقدم این مسائل را باید در چارچوب قانون اساسی در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانیم از این رنگین کمان ارزشمند استفاده حداکثری ببریم.

منبع:ایسنا

قاسمی به انقلابیون اعتراض کرد

رستم قاسمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است، گفت: این همان حرفی بود که بنده در این ایام عرض می کردم وبعضی دوستان انقلابی هم رد می کردند! رستم قاسمی یکی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری که پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری کرد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏رهبرمعظم انقلاب فرمودند: مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند و جوانان مبتکر و با انگیزه را مأیوس و کشاورزان زحمتکش را بیچاره می‌کند. این همان حرفی بود که بنده در این ایام عرض می کردم و بعضی دوستان انقلابی هم رد می کردند!»

منبع:ایسنا

جامعه مدرسین از رای شورای نگهبان حمایت کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری و نتایج اعلام شده از سوی این نهاد، حمایت و قدردانی کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: «شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، مورد تایید اینجانب می باشند و وظیفه آنان بسیار مهم و مقدس است. امام خمینی(قدس سره) شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی برخاسته از رای و نظر مردم و براساس محتوا و ماهیتی دینی است. در این راستا یکی از نهادهای موثر و بی نظیر که وظیفه صیانت از ماهیتِ دینی نظام در عرصه قوانین را بر عهده دارد، شورای محترم نگهبان است. این نهاد انقلابی که متشکل از فقهایی صالح و مدبر، در کنار حقوقدانانی فرهیخته است، بار سنگین مسئولیت احراز صلاحیت ها را برعهده گرفته و با تعهد و دقت، آبرو و اعتبار خود را وقف تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی می کند و تبلور این نقش آفرینی ها در احراز و تایید صلاحیت افرادی است که با قصد خدمت پای به عرصه نامزدی انتخابات می گذارند. انتظار مردم بصیر و انقلابی ما همیشه از شورای نگهبان، اقدامات قاطع در چارچوب قانون و وظایف آنها و سیاست های کلی انتخابات است. این رویکرد و توجه عمیق شورای نگهبان به معیارها و ملاک های قانونی و سیاست های کلی انتخابات زمینه ساز ترقی نظام اسلامی در پیشبرد مردم سالاری دینی و تحقق انتخاب درست به وسیله مردم است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لازم می داند نکاتی را در این رابطه با مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی در میان بگذارد. ۱-در نظام جمهوری اسلامی ترکیب نهاد هایی چون قوه مجریه، قوه قضاییه و مجلس در کنار مجموعه هایی دیگر همچون شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساختار اداره و مدیریت کشور را تشکیل داده است و ضربه زدن و تشویش افکار عمومی نسبت به این نهاد ها اقدامی ساختار شکنانه و دشمن شاد کن است، این مجموعه ها نباید مورد تضعیف قرار گیرند. زیرا تضعیف آنها به تضعیف نظام اسلامی می انجامد. ۲- گرچه شورای محترم نگهبان در ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت عموم مردم در انتخابات و فراهم کردن زمینه حضور افرادی مدیر و مدبر نقش مهمی دارد اما آنچه بیش از هرچیز باید از شورای نگهبان انتظار داشت عمل به مرّ قانون و توجه به رسالت اصلی اش می باشد ،زیرا ایجاد شور و هیجان های انتخاباتی و افزایش مشارکت وظیفه مجموعه های دیگر نیز هست. ۳- مردم، رسانه ها، احزاب، جریان ها و کاندیداها وظیفه دارند ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی و شئون اسلامی فضایی امید بخش و شور آفرین را ایجاد کنند تا مشارکتی حداکثری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد. ۴- نامزدهای محترم نیز نقد اصولی و علمی سیاست ها و برنامه های اجرایی را بدون سیاه نمایی پیگیری کنند و با ارائه برنامه ها به معرفی خود بپردازند. اخلاق مداری و تبیین آینده روشن انقلاب اسلامی نیز از جمله موضوعاتی است که مشارکت پر شور و رقابتی را ایجاد می کند. ۵- ایجاد دوقطبی های کاذب بیش از آن که موج آفرین و مشارکت افزا باشد باعث ایجاد شکاف و تفرقه می شود. لازم است این نکته نیز مدنظر نامزدهای محترم باشد که اجرای عدالت، رسیدگی به معیشت مردم،شفافیت و مبارزه با فساد خواست حقیقی این مردم است که باید در مناظرات و دیگر برنامه ها، پاسخ به این خواست ملی مطرح و تبیین گردد. ۶- با توجه به جایگاه قانونی شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی جهان، انتظار است آنان که طی این روزها حملات و هجوم شدیدی علیه شورای نگهبان داشتند به خود آیند و با تکرار این حملات آب به آسیاب دشمنان انقلاب نریزند. امید است همه ی ما با شناخت نقش و جایگاه تاریخی خود برای تحقق حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنیم و بدانیم یک دولت انقلابی مقتدر و توانمند با یک انتخابات پرشور می تواند آرمانها و مطالبات مردم را پیگیری کند و در مسیر تحقق آن گام بردارد.»

منبع:ایسنا

همتی از بانیان وضع موجود برائت جست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود. عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در تویتتر نوشت: «‏برخی افرادی که خود از بانیان این وضعیت هستند می‌گویند عملکرد همتی بخشی از وضعیت فعلی است. من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از  تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود. اگر روند قبلی سیاستهای ارزی و پولی ادامه می یافت با شوک اقتصادی ناشی از کرونا چیزی برای رقابت باقی نمی‌ماند.»

منبع:ایسنا

زاکانی محکومیت 95 را تشریح کرد

ستاد زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه ای به ابهامات مطرح شده پیرامون حکم محکومیت او در سال ۱۳۹۵ پاسخ داد. توضیحات ستاد علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان« پاسخ به شایعه در خصوص ابهام مطرح شده پیرامون حکم محکومیت دکتر علیرضا زاکانی در سال ۱۳۹۵» به شرح زیر است: «انتشار تصویری از رأی دیوان عالی کشور مبنی بر محکومیت دکتر علیرضا زاکانی در سال ۱۳۹۵، به‌عنوان مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره، موجب ابهاماتی در شبکه‌های اجتماعی و هجمه‌های ناآگاهانه و بعضاً کینه‌توزانه به شورای نگهبان شد، از این رو لازم به توضیح و شفاف‌سازی است که این حکم به دلیل شکایت نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت به اتهام نشر اکاذیب صادر شده بود که پس از فرجام خواهی از رأی صادره با اعتراض و درخواست دکتر زاکانی، مورد اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری قرار گرفت و نهایتاً موجب برائت ایشان از اتهامات وارده شد. در رأی قطعی‌الصدور شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور مورخ ۱۳۹۸/۴/۴ مبنی بر نقض دادنامه مذکور و استماع دفاعیات دکتر زاکانی از سوی هیأت منصفه مطبوعات و با اشاره به اینکه ایشان در چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تحقیق و تفحص پس از اطلاع یافتن از مفاسد اقتصادی در جهت دفاع از بیت‌المال و حقوق عامه مبادرت به اطلاع‌رسانی نموده و هیچ‌گونه نفع شخصی در انتشار مطالب نداشته و در جهت مصالح کشور اقدام نموده، رأی سال ۹۵ خلاف شرع بین تشخیص داده شد و به استناد ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری، برائت ایشان اعلام و محکومیت ایشان نقض شد و به استناد ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری حکم بر برائت از اتهام انتسابی (نشر اکاذیب) صادر گردیده است. بر اساس توضیحات فوق استناد منتقدین به حکم سال ۹۵ در خوشبینانه‌ترین حالت از سر ناآگاهی به اعاده دادرسی و حکم سال ۹۸ می‌باشد و دکتر علیرضا زاکانی در لحظه تأیید صلاحیت برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچ‌گونه محکومیت نداشته و از حکم پیشین تبرئه شده است.»

منبع:ایسنا

ستاد زاکانی به جام جم اعتراض کرد

سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی نسبت به تغییر ساعت پخش برنامه این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه جام جم اعتراض کرد. مالک شریعتی با اشاره به برنامه تلویزیونی صحبت با ایرانیان خارج از کشور زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه شب گذشته برنامه ضبط شده صبحت با ایرانیان خارج از کشور آقای زاکانی در شبکه جام جم در زمان بندی اعلام شده یعنی در ساعت یک بامداد جمعه پخش نشد، رسانه ملی در حق این نامزد انتخاباتی اجحاف کرد و باید پاسخگو باشند. وی توضیح داد: ظاهرا صلاح ندیده بودند بخش هایی از این برنامه را پخش کنند و نتوانستند برای اصلاح به زمان بندی اعلامی برسانند، در نهایت این برنامه را بدون اعلام قبلی در ساعت دیگری از بخش اروپا و امریکا جام جم آن هم بدون هیچ تبلیغی پخش کردند، این حق برای ستاد آقای زاکانی محفوظ است که برنامه دیگری در ساعت از پیش تعیین و اعلام شده پخش شود. شریعتی در پایان گفت که اعتراض خود را طی نامه رسمی به کمیسیون انتخابات اعلام می کنیم و حق خود را برای برخورداری منصفانه و عادلانه از فرصت تبلیغات محفوظ می دانیم. همچنین در همین رابطه شریعتی در صفحه توییتر خود نوشت: « اولین تیغ سانسور در پخش برنامه دکتر زاکانی برنامه دیشب ‫زاکانی در شبکه جام جم در ساعت اعلام شده اصلا پخش نشد و بخشهایی از آن بدون تبلیغ و اطلاع رسانی امروز صبح برای رفع تکلیف از بخش اروپایی پخش گردید. چه کسانی فشار آوردند و از چه می ترسند؟! ستادانتخاباتی بطور رسمی پیگیری خواهد کرد.» بر اساس قرعه کشی برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، زمان پخش برنامه علیرضا زاکانی ساعت یک بامداد جمعه از شبکه جام جم اعلام شده بود.

منبع:ایسنا

زاکانی فهرست اموالش را اعلام کرد

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فهرست اموالش را اعلام کرد. علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه اینترنتی تبادل اظهار کرد: دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران تهران داریم و همسرم یک‌خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد، کل دارایی ما همین است و چیزی غیر از این ندارم، خودرو هم ندارم. وی درباره درآمد ماهیانه اش گفت: درآمد هیات علمی به عنوان پزشک متخصص می گیرم؛ هیات علمی ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان می گیرند اما من میزان هزینه کرد برای زندگی ام یعنی ۴.۵ میلیون تومان برای هزینه‌های منزل به خانمم می دهم البته هزینه آب، برق، گاز و تلفن بر عهده من است. مابقی حقوق را صرف کار خیر و امور انقلابی می‌کنم. زاکانی درباره چگونگی هزینه کرد تبلیغات انتخاباتی توضیح داد: بنا ندارم تبلیغ پر هزینه کنم، پول هم داشتم هزینه نمی کردم؛ سال ۹۲ محضر رهبری رسیدم ایشان به بنده فرمودند کسی برای این فکرهایی که تو داری پولی نمی دهد از کجا پول می آوری؟ به ایشان گفتم که با خانمم و سه دخترم متعهد شدیم که خانه مان را برای تبلیغات بفروشیم که ایشان نهی کردند؛ رهبر انقلاب در خصوص تبلیغات در ۱۵ اردیبهشت ۹۲ چارچوب را فرمودند که بر اساس آن کارهایم را انجام می دهم بدین شکل که به مردم بگویم چه کارهایی می کنم و چه کارهایی نمی کنم.

منبع:ایسنا

نماینده مجلس پنبه اصلاحات را زد

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه جبهه اصلاحات ایران علیه شورای نگهبان و ادعای حذف مردم از فرایند انتخابات پیش رو، درباره هدف این جریان از طرح چنین ادعاهایی اظهار داشت: با توجه به عملکرد 8 ساله دولت آقای روحانی و شوراهای شهر همسو با این دولت، مردم سختی‌های زیادی کشیده‌اند و زندگی آنها دستخوش خسارات سنگینی شده است. وی با بیان اینکه به دلیل عملکرد دولت نه چرخ‌های صنعت هسته‌ای به خوبی چرخیده است و نه چرخ زندگی مردم، تصریح کرد: با توجه به همین واقعیت، جریان اصلاحات پیش‌بینی می‌کرد که مردم اقبالی به آنها نشان ندهند و این واقعیت را می‌توان از بین گفتگوهای خود آنها فهمید که سعی کرده‌اند، خودشان را از روحانی جدا کنند و این نشان می‌دهد که عملکرد دولت مورد حمایت‌شان آنقدر بد بوده است که به این نقطه از حمایت رسیده‌اند. عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین، آنها چه نامزد مستقیم در این انتخابات داشته باشند و چه نداشته باشند، اقبالی از سوی مردم ندارند و شکایت مردم از وضع موجود نیز به این معناست که افراد مسبب وضع موجود بر سر کار نباشند، لذا بودن یا نبودن امثال آقایان جهانگیری و لاریجانی، صد درصد هیچ تأثیری در سبد رأی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 نداشته است. شاکری ادامه داد: وقتی 8 سال پای برجام صبر می‌کنند و هیچ کاری در عمل انجام نمی‌دهند و 4-3 ماه مانده به پایان عمر دولت با اقدامات عجولانه سعی می‌کنند توجه افکار عمومی را جلب کنند، اینها یعنی در عمل هیچ دستاوردی نداشته‌اند و می‌خواهند از زیر بار مطالبه‌گری مردم فرار کنند. چینش لاریجانی و جهانگیری، خودزنی اصلاح‌طلبان بود/ می‌خواهند توپ کاهش مشارکت را به زمین شورای نگهبان بیندازندوی در خصوص چرایی عدم  حمایت اصلاح طلبان از چهره‌هایی مانند محمدرضا عارف و سرمایه‌گذاری روی افرادی مانند جهانگیری و لاریجانی اظهار داشت: چرایی و پشت پرده این اقدام آنها باید بررسی بیشتری شود، ولی آن اتفاقی که با انتشار فایل صوتی آقای ظریف برای وی افتاد و چینش افرادی مانند آقایان جهانگیری و لاریجانی، چیزی شبیه خودزنی اصلاح‌طلبان را به ذهن متبادر می‌کند، لذا الان تلاش می‌کنند تا با حمله به شورای نگهبان هم ذهن مردم را از واقعیت عملکرد خودشان منحرف کنند و هم توپ کاهش مشارکت را به زمین شورای نگهبان بیندازند، در حالی که اگر مشارکت مردم کم هم باشد نتیجه عملکرد همین افراد است. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این بار اولی نیست که جریان اصلاحات این ترفند تبلیغاتی را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: بنابراین چه نامزدهای مورد حمایت آنها در رقابت نهایی حضور می‌داشتند و چه نه، در هر صورت جایگاهی در سبد رأی مردم نداشته‌اند. شورای نگهبان به وظیفه قانونی اش عمل کردشاکری با بیان اینکه شورای نگهبان به وظایف قانونی خودش عمل کرده است گفت: انتظار هم همین بود که شورا طبق قانون عمل کند و مانند سابق مسامحه نکند. نماینده مردم تهران با بیان اینکه اصلاح طلبان در حال شیطنت در هفته‌های منتهی به انتخابات هستند تا از زیر بار پاسخگویی به مردم درباره عملکرد خود فرار کنند، تصریح کرد: آنها با زدن چهره‌های کم ضرری مانند ظریف و عارف، طوری عمل کردند که این افراد دیگر هیچ وقت به میدان انتخابات نیایند.

منبع:فارس

زاکانی شایعات انتخاباتی را تکذیب کرد

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با حضور در برنامه اینترنتی تبادل با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که من یار کمکی آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی هستم، اظهار داشت: بیان این موضوع توهین به آیت‌الله رئیسی و من است و به این افراد توصیه می‌کنم که از حرف‌های خود توبه کنند. در مناظرات مشخص خواهد شد که کدام نامزدها کمکی هستند. وی با اشاره به اینکه در سال‌های 92 و 96 در انتخابات ثبت‌نام کردم و علی‌القاعده خودم را اصلح‌تر از بقیه می‌دانستم، افزود: در آن دوران، پرونده‌ای برای من به علت مبارزه با مفاسد اقتصادی در جریان بود و به یک سال زندان محکوم شدم اما در پیگیری‌های مجدد، با رأی قاطع هیئت‌منصفه تبرئه شدم؛ در نتیجه شورای نگهبان صلاحیتم را احراز نکرد. وزارت نفت، یکی از نهادهای امنیتی و برادر رئیس‌جمهور از جمله شاکیان این پرونده بودند؛ هر بار به دادگاه رفته‌ام، برای دفاع از حق ملت بوده است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: حدود 15 پرونده مختومه در دستگاه قضا دارم و معتقدم پرونده‌های پرافتخاری هستند؛ تاکنون معاون رئیس‌جمهور، برادر رئیس‌جمهور و وزیر نفت از من شکایاتی داشته‌اند. زاکانی با بیان اینکه برنامه‌های خود را در سال‌های 92 و 96 به شورای نگهبان دادم، بیان کرد: بعد از عدم احراز صلاحیتم، به شورای نگهبان نامه نوشتم و از این شورا تشکر کردم، شورا نگهبان به وظیفه خود عمل کرد و من هم به تکلیفم؛ به دوستانم گفتم که من قبل از خط مقدم شهید شدم. وی افزود: در آن دوران، سخنگوی شورای نگهبان گفت من در سال‌های 92 و 96 برنامه‌های کاملی به شورا نگهبان ارائه کردم. یک صف طولانی برای علاقه‌مندان به خدمتگزاری در انتخابات 1400 تشکیل شد و به علت انسجام جریان انقلاب وارد میدان نشدم؛ بعد دیدم که بانیان وضع موجود، مجدداً در انتخابات ثبت‌نام کردند و برخی از عناصر این جریان در انتخابات حضور دارند؛ نماد بانیان وضع موجود در میان مردم دیده می‌شود و باید با این پلشتی‌ها مقابله کنیم. نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با بیان اینکه هر 7 نامزد انتخاباتی برنامه‌های خود را به شورای نگهبان ارائه داده‌اند، اظهار داشت: من به هر 6 نامزد دیگر احترام می‌گذارم اما ایده‌های خود را برای تغییر و تحول در کشور مطرح خواهم کرد. یک وجه از عدالت، مبارزه با فساد است و به تعبیر حضرت امیرالمؤمنین، عدالت یعنی هر چیزی سر جای خود باشد. بنا دارم که به مفهوم عدالت تکیه کنم و حرکت خود را در سه‌ضلعی عقلانیت، معنویت و خلاقیت تعریف کنم؛ محصول این سه‌ضلعی، عدالت و صیانت از استقلال و آزادی است. کشور باید ‌توسط همه مردم ساخته شود و تمام ظرفیت‌ها در کنار هم‌معنا پیدا می‌کنند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یازدهم گفت: یکی از کارهای خوب مجلس دهم، تصویب اصل 49 قانون اساسی بود و آیین‌نامه نامه آن نوشته شده است. کشور روی سرمایه خوابیده اما این پول‌ها دست یک عده خاصی است. وی پیرامون محل سکونت و تحصیل دختر خود افزود: اخیراً دروغ‌هایی درباره محل سکونت و تحصیل دخترم توسط برخی از کانال‌های تلگرامی و کاربران در فضای مجازی منتشر شده است؛ بر این اساس ادعا شد که دختر علیرضا زاکانی دوتابعیتی بوده و در کشور سوئیس ساکن است؛ اما واقعیت این است که شایعه دوتابعیتی‌بودن و سکونت دائم در سوئیس صحت نداشته و وی حدود یک‌سالی ‌است که پس از اتمام تحصیل به کشور بازگشته است. دختر من در سال 1395 از رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده است. سپس در رشته «علوم اجتماعی محاسباتی» که معادلی در دانشگاه‌های ایرانی ندارد؛ در دانشگاه EPFL سوئیس و به جهت سابقه ممتاز تحصیلی به‌صورت رایگان مشغول به تحصیل شده است. لازم به‌ذکر است که وی هیچ‌گونه بورسیه‌ تحصیلی از داخل و خارج ایران دریافت نکرده و هیچ تعهدی نسبت به دانشگاه و کشور محل تحصیل ندارد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اضافه کرد: نوه من شناسنامه ایرانی دارد و یک عده‌ای که قدر وطن خود را نمی‌داند به دنبال پاسپورت آمریکایی‌ و کانادایی برای فرزندان خود هستند. زاکانی با بیان اینکه من در 19 سالگی مسئول محور لشکر 27 محمد رسول‌الله بودم، گفت: علاوه بر حضور در دوران دفاع مقدس، زمانی که وارد جریان دانشجویی کشور شدم، جهت آن را تغییر دادم و تأیید آن را از مقام معظم رهبری گرفتم. با تأسیس حزب رهپویان و ایجاد بیش از 270 شعبه رسمی در سراسر کشور، به‌عنوان بزرگ‌ترین حزب کشور انتخابات شد و من به‌عنوان مسئول محوری یک جریان سیاسی بزرگ در کشور انتخاب شدم. بلد نیستم مدام خودم را برجسته کنم.

منبع:تسنیم

رضایی به سن بازنشستگی دست برد

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با رادیو فرهنگ به تشریح برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ پرداخت و اظهار داشت: ما در بخش فرهنگی نیازمند یک تحول و جهش هستیم. باید بگویم مدتی است در بحث اقتصاد و فرهنگ یا متوقف شده‌ایم و یا در بسیاری از زمینه‌ها در حال حرکت رو به عقب هستیم. در حالی که ایران با سابقه تاریخی و فرهنگی خودش می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری در اولین اقدام، سیاست‌های کلی جمعیت که مربوط به نرخ باروری و جلوگیری از سالخوردگی جمعیت است را قانون و آن را اجرایی خواهیم کرد. همچنین از اشتباهاتی که در بدنه وزارت بهداشت و درمان و دیگر وزارتخانه‌ها در جریان است جلوگیری خواهیم کرد و سعی می‌کنیم قوانین و ابلاغات غلطی که در این حوزه وجود دارد را کنار بگذاریم. رضایی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص ساماندهی سالخوردگان داریم، همچنین بازنشستگی را پایان کار نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم این پنجره جمعیتی که از ۱۰ سال پیش باز شده افزایش دهیم و از دو دهه به سه دهه برسانیم. از سوی دیگر سعی می‌کنیم سن بازنشستگی را بین ۵۰ تا ۷۰ سال تعیین کنیم. همچنین برنامه‌های تشویقی و تهییجی برای ازدواج جوانان خواهیم داشت. وی درباره برنامه‌هایش در حوزه آموزش و اشتغال، یادآور شد: یکی از کارهای جدی که ما خواهیم کرد این است که نظام آموزشی کشور را به یک سبد ذهنی حرفه‌ای تبدیل خواهیم کرد.

منبع:مهر

مصادیق جرایم انتخاباتی بیان شد

محمدشریف ابراهیمی بعد از ظهر آدینه در نشست با حضور اصحاب رسانه به صورت مجازی و به میزبانی دادگستری سمنان درباره جرایم حوزه انتخابات، اظهار کرد: خرید و فروش رأی، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رأی در صورت جلسات، تهدید یا تطمیع در امور انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن با شناسنامه‌ی دیگری، رأی دادن بیش از یک بار و اخلال در امر انتخابات در زمره تخلفات انتخاباتی هستند. وی با بیان اینکه کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه‌ها و تقلب در رأی‌گیری و شمارش آرا، تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شوند، گفت: رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، توصیه به انتخاب کاندیدای معین از طرف اعضای شعبه اخذ رأی اعم از مجریان یا ناظران یا هر فرد دیگر محل صندوق رأی به رأی دهنده، تغییر و تبدیل با جعل و یا ربودن و یا معدوم کردن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه و بر رأی و صورت جلسات و تلفکس و تلگراف‌ها باز کردن و یا شکستن قفل محل نگهداری و لاک و مهر صندوق‌های رأی بدون مجوز قانونی دیگر مصادیق جرم هستند. دادستان عمومی و انقلاب سمنان افزود: جابجایی، دخل و تصرف و یا معدوم کردن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی، ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی با اسلحه یا بدون اسلحه در امر انتخابات، دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا به هر نحو غیرقانونی، انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات، انتشار هجو یا هجویه و یا هر گونه محتوای توهین‌آمیز یا تخریب، در فضای مجازی علیه انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتشار هر گونه مطلب از سه روز قبل شروع اخذ رأی تا پایان رأی‌گیری علیه نامزدهای انتخاباتی و یا انتشار مطالبی خلاف واقع دال بر انصراف گروه با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جرم است. ابراهیمی گفت: استفاده غیر مجاز از سایت‌ها و وبلاگ‌ها و اموال و اماکن متعلق به دستگاه‌های دولتی و مؤسسات و نهادهایی که تمام یا بخشی از دارایی و بودجه آنها از اموال عمومی است، به منظور تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و سوءاستفاده از موقعیت شغلی در جهت دهی به افکار عمومی، انتشار محتوای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در فضای مجازی خارج از مدت زمان مقرر برای فعالیت انتخاباتی و استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز جرم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه انتشار هر گونه محتوا مشتمل بر توهین، افترا و نشر اکاذیب علیه نظام، قوای سه‌گانه. سازمان‌های حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات ریاست جمهوری و انتشار هر گونه محتوای دارای طبقه بندی محرمانه و سری مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری جرم است، تاکید کرد: انتشار محتوای خلاف واقع در ارتباط با نتایج بررسی صلاحیت‌ها، شمارش آرا، نتایج انتخابات، انتشار محتوا با هدف دخالت در امر انتخابات یا سمت یا سند مجعول یا به هر نحو غیر قانونی در فضای مجازی و انتشار و توزیع هر گونه محتوای تبلیغاتی از سوی کارکنان ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و نهادها با ذکر سمت خود، له یا علیه هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و انتشار و توزیع هر گونه محتوای تبلیغاتی از سوی مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات له یا علیه هریک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی جرم خواهد بود. دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات، تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز و همچنین اعتصاب جرم انتخاباتی است، گفت: از دیگر جرایم انتخاباتی باید به تحصن، ادعای غیر واقع مبنی بر توقف انتخابات و یا هر اقدامی که به نحوی موجب اختلال در امر انتخابات ریاست جمهوری شود و همچنین سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و… اشاره کرد.

منبع:مهر

شورای امنیت عنان انتخابات عراق را دردست گرفت

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با درخواست عراق برای حضور تیم‌هایی از سوی سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور که ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برگزار می‌شود، موافقت کرد. بر اساس قطعنامه مصوب این شورا، به نمایندگی سیاسی سازمان ملل در عراق و ژانین هنیس- پلاسخارت، فرستاده هلندی این سازمان در عراق اجازه داده شد تا «قبل از آغاز انتخابات پیش رو، یک تیم قوی، منسجم و با اعضای مشخص را به نمایندگی از سوی سازمان ملل و به همراه کارکنان اضافی تشکیل دهد تا در روز رای‌گیری در یک پوشش جغرافیایی تا حد امکان گسترده، بر انتخابات عراق نظارت داشته باشند».به گزارش یورونیوز، شورای امنیت در پاسخ به نامه وزیر خارجه عراق که ۱۱ فوریه فرستاده شده بود، نه تنها با درخواست اعزام تیم ناظران از سوی سازمان ملل موافقت کرد بلکه به نمایندگی این سازمان در عراق اجازه داد تا پشتیبانی لجستیکی و امنیتی لازم برای حمایت از ناظران بین‌المللی و منطقه‌ای دعوت شده توسط دولت عراق را فراهم آورد. اوایل ماه جاری میلادی خانم ژانین هنیس- پلاسخارت مقابل شورا اعلام کرده بود که مردم عراق در جریان اعتراضات گسترده‌ای که به قیمت جان بسیاری تمام شده، خواستار برگزاری این انتخابات شده‌اند و «اکنون زمان آن نیست که این مردم را تنها گذاشت».قرار است در انتخابات ۱۰ اکتبر ۳۲۸ نماینده پارلمان عراق انتخاب شوند و آنها نیز به نوبه خود رئیس جمهور و نخست‌وزیر را انتخاب کنند.

منبع:مهر

همتی برنامه‌ ۴ ساله داد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت‌ها در چهار سال اول، برای جلب آرا در دوره دومشان، از اجرای اصلاحات اقتصادی اجتناب می‌کنند.  عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏‏ دولت‌ها در چهار سال اول، برای جلب آرا در دوره دومشان، از اجرای اصلاحات اقتصادی اجتناب می‌کنند. اجرای برنامه‌های پیشنهادی من، در ۴ سال عملی است؛ لذا درصورت رأی اعتماد مردم، بیش از ۴ سال رئیس جمهور نخواهم بود. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان دوره‌ای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

منبع:شبکه خبر ‎

ایران پیروزی بشار اسد را تبریک گفت

وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت. در این بیانیه آمده است: برگزاری موفق انتخابات و مشارکت گسترده مردم سوریه گام مهمی در استقرار صلح، ثبات، آرامش، بازسازی و شکوفایی سوریه است. در بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تصمیم مردم سوریه، از حق تعیین سرنوشت ملت سوریه و آینده آن کشور بدون هرگونه دخالت خارجی حمایت کرده و پیروزی قاطع رئیس جمهور اسد در این انتخابات را به ایشان و مردم مقاوم سوریه تبریک می‌گوید.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha