دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برنامه های فرهنگی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: مدارس باید پایگاه تشویق و ترغیب مردم در انتخابات برای انتخاب فرد اصلح و بیان شاخصه های فرد اصلح باشد نه موضع گیری های شخصی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ در نشست مجازی با معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان گلستان بیان کرد: حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ، کانون تربیت عالمان ربانی و سربازان روحانی امام زمان(عج) بوده‌اند که به‌ عنوان وارثان پیامبران، در راه اعتلای دین خدا و گسترش پیام آسمانی اسلام کوشیده‌اند و انسان‌های خودساخته ای تربیت کردند.

وی افزود: با توجه به رسالت بزرگ حوزه در پرورش دانشمندان مهذب دین و پاسداران ربانی مرزهای حقیقت و معنویت، لازم است طرح و تدبیر روشنی برای ارتقای سطح معنوی طلاب و توسعه اخلاق محمدی(ص) در میان حوزویان به ویژه طلاب مبتدی فراهم آید.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به «توسعه اخلاقی حوزویان» به‌عنوان یک هدف ‌غایی و یک کلان پروژه، نیاز به یک طرح جامع و برنامه روشن احساس می‌شود که این کار به عهده یک مدیریت فرهنگی-تربیتی است، اگرچه در مسائل تربیتی، تمام مسئولین حوزوی باید تلاش کنند زیرا یک طلبه مهذب و کم سواد، حداقل به جامعه و حوزه ضرر نمی‏رساند.

حسینی واعظ با بیان اینکه آماده‌سازی جامعه برای تمدن سازی اسلامی و تربیت جامعه مهدوی و آمادگی جامعه در این زمینه، نیازمند طلاب مهذب و باسواد است، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با توجه به فشارهای مادی و مادیت، بر مسئله تهذیب جوانان بسیار تاکید کرده‌اند که علت رشد عرفان‌های کاذب و پیداکردن طرفداران آن، همین مسئله است.

وی اذعان کرد: کارهای روزمره ما را به نتیجه اخلاقی و مطلوب نمی رساند، بلکه ما را به خطر نزدیک می‌کند، مباحث اخلاقی با برگزاری یک برنامه محقق نمی شود بلکه با اخلاق، رفتار و کردار باید این رفتار صورت پذیرد.

استاد حوزه خواهران به کلام امام علی(ع) در حکمت ۷۳ نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند: «کسی که خود را در مقام پیشوایی و امام مردم قرار می‌دهد، باید پیش از آن که به تعلیم دیگران بپردازد، به تعلیم خویش بپردازد و باید تأدیب کردن او به علمش، پیش از تأدیب کردن به زبانش باشد. کسی که معلم و ادب کننده خویشتن است، به احترام سزاوارتر است، از کسی که معلم و مربی مردم است». 

حسینی واعظ به آداب طلبگی اشاره کرد و گفت: نتیجه تمام برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی باید به تربیت بینجامد زیرا ما در جنگ فرهنگی و جنگ نرم هستیم و باید دغدغه زیادی در زمینه مسائل فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث تواصی، به مناسبت های ملی-مذهبی خرداد اشاره کرد و با اشاره به انتخابات، گفت: باید در راه تشویق و ترغیب به حضور پرشور در انتخابات تلاش کنیم و انتخاب اصلح را در نظر داشته باشیم و مدارس باید پایگاه تشویق و ترغیب مردم در انتخابات برای انتخاب فرد اصلح  و بیان شاخصه های فرد اصلح باشد نه موضع گیری های شخصی.   

استاد حوزه خواهران با بیان اینکه دشمن بر ناامیدی مردم تمرکز کرده است، گفت: جامعه خالی از امید، جامعه‌ای مرده است؛ وظیفه ما امیدبخشی به جامعه و توصیه به تواصی به معنای کمک کردن به یکدیگر است «انّ الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha