جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه تبیینی-تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان و نخبگان طلاب و فضلای استان فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: رأی تک تک مردم ایران، موشکی به قلب دشمنان است و با رأی خود، مکتب حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه تبیینی-تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان و نخبگان طلاب و فضلای استان فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که در مدرسه علمیه مشکات قم برگزار شد، اظهار داشت: رأی تک تک مردم ایران، موشکی به قلب دشمنان است و با رأی خود، مکتب حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه خواهیم داشت.

وی ابراز داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حال حکومت در تمام دنیاست و اگر شاهد پیروزی در غزه، لبنان، یمن، فلسطین و ... هستیم، حاصل زحمات مکتب حاج قاسم سلیمانی است و ان شاءالله هر روزه شاهد پیروزی های بیشتر در دنیا خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: اگر در این هشت سال، به انقلاب، ظرفیت های نظام، ارزش ها و شهدا جفا شد و شاهد کمبودهایی بودیم، اما خوشبختانه شاهد دستاوردهای بزرگی در دنیا از جمله در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و ... هستیم که حاصل ایستادگی های مقاومت در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: هرکدام از ما، یک ستاد و قرارگاه در مقابل کسانی هستیم که ناامیدی را در کشور گسترش داده و هر روزه شاهد کمبودهایی از سوی آنان هستیم؛ ما باید با تلاش خود، امید را به مردم برگردانده تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم.  

وی بیان داشت: امروز شاهد گسترش موج مناسبی در استان های گوناگون برای موضوع انتخابات هستیم و همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم با حضور مردم در پای صندوق های رأی، انتخابی اصلح برای ریاست جمهوری صورت بگیرد تا شاهد رشد و پیشرفت روزافزون در کشور باشیم.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مسئله انتخابات ۱۴۰۰، از مهمترین مسائلی است که حوزه های علمیه باید برای آن برنامه ریزی داشته باشند تا بتوانیم شاهد تغییراتی در وضع موجود کشور باشیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: از بین رفتن ارزش ها در عرصه های فرهنگی، وجود مشکلات معیشتی، آمار بالای طلاق، اعتیاد و بیکاری، مهاجرت از روستاها به شهرها و ... از مشکلاتی است که امروز در کشور با آن مواجه هستیم.

رئیس قرارگاه حوزوی انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: رویکرد جهانی سازی و حرکت به سمت غربی شدن کشور از برنامه هایی است که شاهد آن از سوی این دولت بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی بیان داشت: امروز سند آتن، سندی برای معماری جهانی است که در کشور ما نیز در حال اجراست و سندی سکولار می باشد؛ امروز ما فقط شاهد سند ۲۰۳۰ در کشور نیستیم؛ بلکه سندهای دیگری نیز در کشور در حال اجراست که دارای مشکلات بسیاری است.  

وی اظهار داشت: معماری ایرانی اسلامی ما، معماری میدان امام اصفهان است که در پیشانی آن، مسجدی زیبا قرار داشته و بازار و تفریح مردم در حول محور آن قرار دارد؛ اما شاهد هستیم که سند معماری سکولار را در کشور حاکم کرده اند.

هر ایرانی با رأی خود مکتب حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه خواهد داشت

رئیس قرارگاه حوزوی انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان ساخت: امروز ۷۰۰ میلیون انسان مسلمان در همسایگی ما وجود دارد؛ ما چه نیازی به آمریکا و اروپا داریم؟ چرا نگاهی به همسایه های خود نداریم و از این ظرفیت استفاده نمی کنیم؟

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: چرا امروز اقبال به سمت چین از سوی برخی افراد، گدایی مطرح می شود؛ اما گدایی و دریوزگی از آمریکا، مشکلی ندارد؟

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی بیان داشت: کتاب «انتخابات؛ تکرار یا تغییر» که از سوی حجت الاسلام راجی نوشته شده است، بسیار زیبا بوده و باید مطالعه شود.

وی اظهار داشت: امروز فاصله فقیر و غنی با حضور این دولت بالا رفته و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد نموده است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز برخی از نخبگان ۱۴ أبرمسئله کشور را گردآوری کرده و راه های حل این مشکلات و مسائل را با نگاه به درون استخراج کرده اند که بسیار قابل استفاده است؛ اما باید افرادی سرکار بیایند که از این راه حل ها استفاده کنند؛ نه اینکه فقط نگاهشان به بیرون از کشور باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: ما باید برای «تغییر» در انتخابات قدم برداریم و تلاش کنیم دولتی کارآمد سرکار بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی اظهار داشت: ما باید در این انتخابات در ابتدا به دنبال مشارکت بالا و سپس مشارکت هوشمندانه و انتخاب شخص اصلح باشیم؛ ما با امیددادن به مردم می توانیم مردم را پای صندوق های رأی آورده تا مشکلات موجود در کشور که قابل حل است را برطرف نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی در پایان به برخی از سوالات دیگر نیز پاسخ داد.

همچنین حجت الاسلام شامی زاده نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آیه ۱۳۹ سوره آل عمران، گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: « وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ/ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!».

وی اظهار داشت: امروز نباید حزن و اندوه ما را فرا بگیرد؛ چراکه خدای متعال فرمود ریشه ها و عمل ایمانی، شما را به درجه بالا رسانده است؛ دشمن تلاش می کند ضعف های ما را زیاد نشان داده و پیروزی های ما را شکست جلوه دهد تا تضعیف شویم.

سخنران این جلسه ابراز داشت: نرم افزار و پایه امروز تمام جهادها، «جهاد امید» است؛ چراکه دشمن هر روز به دنبال گسترش ناامیدی در کشور است و باید با این مسئله مقابله کرد.

حجت الاسلام شامی زاده خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب در سخنرانی های گوناگون خود به جایگاه بلند ملت ایران اشاره نموده و بیان کرده اند: «ملت ایران مظلوم واقع شده؛ لکن ضعیف نیست؛ ملت ایران ملت صبوری است؛ ملت ایران حسینی و عاشورایی وارد میدان شده است؛ بیدار است؛ خسته نیست، ناامید نیست، ملت ایران در دنیا آبرومند است؛ ملت ایران نترس و شجاع که هیچ کس نمی تواند به او دستور بدهد؛ از ملت ایران نگران نباشید؛ ملت به آگاهی سیاسی رسیده است که می تواند بین نظام انقلابی امت و امامت و بین دیوان سالاری تفکیک قائل شود؛ ملت ایران توطئه را می فهمد و خباثت را درک می کند و ملت بیدار است؛ ملت ایران می داند چکار دارد می کند و بلد است؛ امروز هیچ کشوری در دنیا، ملتی به استقلال ملت ایران ندارد».

وی تصریح کرد: ما می توانیم با ملت خود سخن بگوییم؛ باید در میان ملت حضور داشته و با آنان حرف بزنیم؛ ملت ایران در راه انقلاب خون داده و برای کارهای بزرگ قدم برداشته است.  

سخنران این جلسه بیان داشت: ما ایمان، مکتب، افق تمدنی، عمق تاریخی و پیروزی تضمین شده داریم؛ اما دشمن ندارد و این مباحث از ریشه های عظمت ملت ایران است.

حجت الاسلام شامی زاده اظهار داشت: مردم ایران، سرور و ولی نعمت ما هستند و باید با آنان بنشینیم و سخن بگوییم و هم کلام شویم و از برخی گلایه ها نهراسیم.

وی ابراز داشت: بصیرت افزایی از وظایف ماست تا بتوانیم فتنه ها را به همگان شناسانده و با بیان ملاک های کاندیدای اصلح، بتوانیم مسئولی انقلابی و جهادی سرکار بیاوریم.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: ما باید از رهبر معظم انقلاب یاد گرفته و انتخابات را عظمتی برای ملت بزرگ ایران بدانیم؛ چراکه حضور مردم در پای صندوق های رأی به پای اسلام نوشته خواهد شد.

حجت الاسلام شامی زاده تصریح کرد: اگر عظمت ملت، ضعف دشمن و وعده های تخلف ناپذیر را باور نداشته باشیم، نمی توانیم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فعالیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha