پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر با مدیر جدید حوزه علمیه خواهران کردستان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان گفت: نگاه به مسئله پژوهش از یک نگاه مقطعی و سطحی به سمت نگاهی فراگیر و تخصصی تغییر رویه دهد و تنها با این تحول است که می توان زمینه ارتقا علمی مدارس علمیه را در کشور به وجود آوریم.

حجت الاسلام اصغر صفرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، گفت: تمامی اختراعات، ابداعات و پیشرفت های جهان بشری چه در بُعد فیزیکی و چه معنوی و فرهنگی همه نشأت گرفته از پژوهش و تحقیق است.

معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه پژوهش باعث توسعه علوم انسانی و تجربی می شود، اظهار کرد: بشر امروز جایگاهی که دارد را مدیون و وامدار پژوهش است، از این رو دین مبین اسلام و بزرگان همواره بر اهمیت پژوهش تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام صفرزاده بیان کرد: آن دسته از طلاب که به مقوله تحقیق و پژوهش بها می دهند از آینده بسیار روشنی در مسایل دینی و فقهی برخوردار خواهند بود. بنابراین باید نگاه ما به مسئله پژوهش از یک نگاه مقطعی و سطحی به سمت نگاهی فراگیر و تخصصی تغییر رویه دهد و تنها با این تحول است که می توان زمینه ارتقای علمی مدارس علمیه را به وجود آوریم.

وی ادامه داد: پژوهش و تهذیب همواره مکمل هم هستند؛ تهذیب به انسان به ویژه طلبه انرژی و روحیه ادامه کار را می دهد و پژوهش نیز زمینه باورشدن تهذیب را نهادینه می کند.

حجت الاسلام صفرزاده خاطرنشان کرد: از اساتید حوزوی درخواست داریم که دو مقوله مهم و کلیدی «پژوهش و تهذیب» را در کنار هم نگاه کنند و این دو مهم را به عنوان دو بال پرواز علوم دینی قلمداد نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha