جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

سمیه سالم، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به آمار مشارکت طلاب خواهر و برادر استان سمنان در جشنواره‌ علامه حلی،  اظهار داشت: طلاب خواهر و برادر استان سمنان در مجموع ۴۸۲ اثر علمی پژوهشی را به پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) ارسال کردند که از این تعداد ۱۲۶ متعلق به بانوان است.

وی افزود: کتاب، مقاله، تحقیق پایانی و پایان نامه از جمله آثاری است که در چهار سطح به جشنواره ارسال شد.

سالم، با بیان اینکه جشنواره علامه حلی، در همه استان‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود، گفت: آثار برگزیدگان مرحله استانی برای رقابت به بخش ملی راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در سطح ملی دوازدهمین دوره خود را سپری می کند، به مشارکت طلاب خواهر و برادر در دوازدهمین دوره جشنواره ملی اشاره و تصریح کرد: برادران و خواهران طلبه سمنانی به ترتیب یک هزار و ۷۸۴ اثرو ۷۷۳ اثر خود را ۱۲ دوره جشنواره علامه حلی ارسال کرده اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران سمنان، گفت: آثار راه یافته به مرحله داوری استانی از جشنواره اول تا جشنواره یازدهم، ۱۶۸ اثر و آثار راه یافته به رقابت های کشوری را ۶۹ اثر خواند.

سالم افزود: خانم «منیره تاج‌علی» با مقاله «عوامل سقوط انسان در قرآن و روایات» و «سکینه برزکار» با مقاله «نقش رونق تولید در خودکفایی اقتصادی از دیدگاه آموزه های اسلامی» به صورت مشترک در مقام دوم این جشنواره قرار گرفتند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران سمنان، گفت: مرضیه رجبی با مقاله «فساد اداری و راهکارهای اداری سیاسی مقابله با آن»، مهدیه عبیری با اثر «حفظ آبرو از دیدگاه امام علی(ع)» و محدثه عبیری با مقاله «موانع عبرت پذیری از دیدگاه امام علی(ع) از دیگر برگزیدگان این جشنواره بودند.

وی افزود: فاطمه سبوحی با مقاله «عوامل موثر در دین گریزی جوانان و راهکارهای مقابله با آن از نظر آیات و روایات»، زهرا حیدری نیکورفتار با مقاله «نقش پرخاشگری والدین در شخصیت فردی فرزندان»، منصوره السادات اسماعیلی نسب با «بررسی مبانی فقهی قانون جدید حمایت از کودکان بی سرپرست مصوبه ۹۲» و نسیبه امتی با اثر «نقش تربیت دینی در صیانت جامعه از انحراف نیز در این جشنواره برگزیده شدند.

سالم گفت: محمد حسین اسقانیان نیز با مقاله «آداب حجره و حجره نشینی» از حوزه علمیه برادران استان در این جشنواره برگزیده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha