دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات، نشانه حساسیت آن ها نسبت به سرنوشت کشورشان است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بر اساس آموزه های دینی و قرآنی، انسان ها نباید نسبت به سرنوشت خود و جامعه شان، بی تفاوت و یا کم تفاوت باشند، اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز مربوط به تعیین سرنوشت، بحث انتخابات و حضور مردم در این مقوله است چه آن که به خصوص انتخاب رئیس جمهور برای مدت چهار سال، به عرصه ها و ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارتباط مستقیم و غیرمستقیم پیدا می کند.

وی افزود: پروردگار عالم در قرآن کریم به نقش انسان ها در تعیین سرنوشت و تغییر وضعیت تاکید می فرماید به این معنا که افراد با انتخاب هایی که در زندگی فردی و اجتماعی انجام می دهد، خودشان تعیین می کنند که در دنیا و آخرت سعادتمند باشد یا این که دچار ضرر و خسران گردند.

این پژوهشگر حوزه سیاست  با بیان این که حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات از جمله مصادیق بارز حساسیت و بصیرت مردم در تعیین سرنوشت جامعه است، گفت: همان طور که امام راحل فرمودند، میزان رأی ملت است و لذا مردم با حضور پرشور و آگاهانه خود در عرصه انتخابات نشان می دهند که نسبت به سرنوشت کشورشان حساس و پیگیر هستند و از سویی در بستر مردم سالاری دینی به دنبال اصلاح امور و حل مشکلات می باشند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره)، تحقق آرمان های اسلام عزیز را در سایه استقرار نظام اسلامی و با مشارکت حداکثری آحاد مردم امکان پذیر می دانستند و رویکرد ایشان در مشارکت سیاسی و انتخابات، حضور حداکثری مردم و انجام تکلیف آن ها بود.

اسلامی همچنین بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز در رهنمودها و بیانات خویش همواره توجه ویژه ای به مقوله انتخابات داشته و دارند، چه آن که ایشان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، این مساله را فرصتی برای تجدید قوای نظام اسلامی برمی شمرند.

وی گفت: اگر به فرمایشات ایشان دقت کنیم متوجه می شویم که از نگاه معظم له، انتخابات مظهر اراده مردم، عرصه بروز همبستگی و وحدت ملی و همچنین شاخص و مولفه ای برای نظام است، چه آن که حضور مردم در انتخابات نیز از نگاه ایشان هم یک حق به شمار می رود و هم تکلیفی دینی و ملی است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین در خاتمه با تأکید بر این که حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی زمینه ساز افزایش عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل است، افزود: از جنبه های مختلف ما نیاز به حضور گسترده مردم در انتخابات داریم و در وهله بعد این که بکوشیم مردم انتخاب اصلح داشته باشیم و گزینه ای از میان نامزدهای تأیید صلاحیت شده، رئیس جمهور کشور شود که حقیقتاً با رویکرد انقلابی و جهادی به دنبال حل مشکلات مردم باشد و با درایت و مدیریت مطلوب و با همکاری و همفکری دیگر قوا، به تدریج از دامنه مشکلات کشور به خصوص در عرصه های اقتصادی بکاهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha