یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 961890
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
تصاویر/ نشست تخصصی بررسی کارکرد ادبیات داستانی امربه معروف و نهی از منکر

حوزه/ در نشست تخصصی کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر از کتاب داستانی «دره گوزن ها» نوشته حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در نشست تخصصی کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر از کتاب داستانی «دره گوزن ها» نوشته حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری و با موضوع مذاکرات چندساله دولت با کشورهای غربی در قالب داستان و به شکل تمثیلی رونمایی شد.

حجت الاسلام حسین علاء الدین در ابتدای این آیین به معرفی مختصری از کتاب «دره گوزن ها» پرداخت و ضمن ارائه خلاصه ای از محتوای این کتاب گفت: این کتاب در مورد جامعه ای یا گله ای از گوزن هاست که در مواجهه با جامعه ای از گرگ ها قرار گرفته و آنان را با زبان و مذاکره می خواهند به انجام اعمالی مجاب کنند که نهایتاً به از دست رفتن شاخ های گوزن ها که ابزار دفاعی آنان است می انجامد.

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در این داستان پیر یا بزرگ گوزن ها آنان را از همکاری و پذیرش تقاضای گرگ ها باز می دارد اما آن ها به نصیحت های آن پیر گوش فرا نمی دهند و در ادامه داستان اتفاقات تلخی برایشان  رخ می دهد.

حجت الاسلام مختاری نویسنده کتاب «دره گوزن ها» سپس در تشریح درون مایه آن گفت: این داستان ناظر به وضعیت امروزی کشورمان است؛ فریب ها و نیرنگ های دشمنان در طول سال های اخیر را سعی کرده ام در قالب داستانی جذاب و تمثیلی ترسیم نمایم تا به نحوی بازنمای فریب کاری های دشمنان نظام اسلامی در جریان مذاکره های طولانی مدت در طی این سال ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha