جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی بررسی کارکرد ادبیات داستانی امربه معروف و نهی از منکر

حوزه/ حجت الاسلام حسین علاءالدین گفت: فراخوان ملی دریافت آثار داستانی را اعلام کرده ایم که تا آخر خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و تاکنون نیز از سراسر کشور ۲۸۶ اثر در این باب دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین علاء الدین در نشست تخصصی کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما در سال گذشته توفیق پیدا کردیم کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر را با مرکزیت استان البرز تشکیل دهیم.

وی افزود: در بخش شعر بیش از ۲۰۰۰ اثر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر از سراسر کشور برای این کنگره ارسال شد.

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه ادبیات داستانی بیشتر با قشر جوان می تواند ارتباط گیری کند، خاطرنشان کرد: فراخوان ملی دریافت آثار داستانی را اعلام کرده ایم که تا آخر خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و تاکنون نیز ۲۸۶ اثر در این باب دریافت شده است.

وی گفت: در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قطعاً ادبیات داستانی می تواند تأثیرگذار باشد؛ کتابی که در شرح زندگی شهید ابراهیم هادی نوشته شد از نمونه های موفق در این زمینه است.

حجت الاسلام حسین علاء الدین با تأکید بر اینکه یک کتاب رمان مفید هم خودش می تواند آمر به معروف باشد تصریح کرد:  کتاب رمان خوب میتواند مخاطب را هم به یک فرد فعال در احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تبدیل نماید.

وی ادامه داد: تأثیر داستان آنچنان بالاست که خداوند متعال در قرآن کریم از این ابزار برای انتقال آموزه های اسلامی استفاده کرده اند.

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید در زمینه انتقال صفات و کردار نیک علمای اسلام به جامعه تلاش شود تا در قالب رمان و داستان این اوصاف به اقشار مختلف منتقل گردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اغلب موارد نویسنده روی اثری که تولید می کند تعصب دارد؛ در بخش داوری کنگره شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر هرچند که دارای شاخصه های مشخصی است اما خواه ناخواه اعمال سلیقه نیز در آن رخ می دهد و از نویسندگان محترم انتظار می رود آراء داوران کنگره را با سعه صدر بپذیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha