سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام و رهبری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: پیروی از راه امام (ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری، رمز غلبه بر فتنه های دشمن در طول دهه های اخیر بوده است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۱۴ و ۱۵خردادماه، سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ابراز داشت: روز ۱۴ خرداد سال ۶۸، هنگامه ی عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، بدون شک یکی از سخت ترین و اندوهبارترین روزهای تاریخ ملت ماست، چرا که در این روز، مردم ما رهبری شجاع، حکیم، بزرگ، و الهی را از دست دادند که حقیقتاً توانست تحول عظیمی را در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران اسلامی پدید آورد.

وی افزود: البته تأثیرات امام راحل تنها محدود به داخل کشور باقی نماند بلکه در عرصه های منطقه ای و بین المللی و بلکه جهانی، اندیشه و راه ایشان الهام بخش جبهه محرومان و مستضعفان عالم بود، به طوری که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

وی همچنین گفت: البته بلافاصله پس از ارتحال حضرت امام(ره)، انتخاب شایسته خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله امام خامنه ای از سوی مجلس خبرگان به این سمت موجب شد که این اندوه و غم، جای خود را به امیدواری هر چه بیشتر نسبت به آینده بدهد و انصافاً نیز در طول ۳۲ سال پس از ارتحال امام(ه)، با هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، کشور و انقلاب اسلامی بر همان خط و مسیری که پیرجماران ترسیم فرمودند، حرکت کرده و با وجود فشارها و تحریم ها و کینه توزی های دشمنان، به موفقیت های بزرگ و چشمگیری در عرصه های مختلف دست یافته است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: به تعبیر رسای رهبر فرزانه انقلاب، راه و اندیشه و کلام و سیره امام (ره) بهترین شاخص برای ماست، چرا که هر کجا که راه امام (ره) را با استقامت و بصیرت دنبال کرده ایم، در آن موفق بوده و بر دشمن غلبه کرده ایم.

وی گفت: بی شک یکی از شاخصه های اصلی خط و راه امام(ره) که در رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز همواره متجلی بوده، تاکید بر مساله استقلال کشور و نیز استکبارستیزی است و لذا همه کسانی که مدعی پیروی از این راه هستند، نه تنها در گفتار بلکه در رفتار و عملکرد خود باید ملتزم و متعهد به این مساله باشند.

اسلامی بیان داشت: اساساً در آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) که خود امام راحل بزرگترین مروج آن در دوران معاصر بود برای یاری جبهه حق و از آن سو، مقابله با جبهه کفر و باطل باید با همه توان به میدان آمد و این که از قدرت و امکانات ظاهری دشمن نهراسید، کما این که حقیقتاً خود حضرت امام (ره) نیز همین طور بود و با قاطعیت در اوج قلدری های آمریکا می فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه های بسیار مهم خط و مکتب امام (ره)، ناظر به مساله خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار محروم و مستضعف است، کما این که از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خدمت صادقانه به مردم به خصوص محرومان و پابرهنگان، جزو برترین اعمال و عبادات و جزو وظایف مسلم و غیرقابل انکار مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha