دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در اهواز

حوزه/ مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مدیران، مسئولان و شخصیت‌های برجسته استانی و شهرستانی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد مداح اهل‌بیت حاج احمد طرفی، بانوای گرمش در سوگ امام خمینی و ذکر مصیبت اهل‌بیت مجلس را به فیض رساند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی، استاد حوزه و دانشگاه، ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: هر شخصیتی یا به علمش یا به عملش معروف می شود! اما بعضی از شخصیت‌ها هم بعد علمی آن‌ها برجسته است و هم بعد عملی آن‌ها! و در میان شخصیت‌های تاریخ خداوند متعال در قرن حاضر فرستاده‌ای را برای ملت عظیم‌الشأن ایران آورد که هم ازنظر علمی یک مرجع تقلید، فقیه، فیلسوف، مفسر و یک اصولی متبحر بود و هم ازنظر عملی اسوه تقوا، زهد و بندگی خداوند متعال بوده و به‌عنوان استاد اخلاق در حوزه‌های علمیه مطرح بوده است و آن فرستاده، امام بزرگوار ما یعنی امام خمینی(ره) بوده است.

وی افزود: امام خمینی خورشید تابناکی بوده است که در عصر حاضر درخشید و شعاع درخشش این خورشید تابناک عالم‌گیر شده است و کارهای بزرگی را انجام داده است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها به وجود آوردن انقلاب اسلامی و صادر کردن آن به دنیا، زنده کردن اسلام ناب محمدی و گسترش مکتب اهل‌بیت و بیمه کردن اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی، در پایان به  مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه‌های امام بزرگوار به ملت شریف ایران حضور گسترده و پرشور در انتخابات است؛ تا جایی که به‌صراحت بیان می‌کند که حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است.



انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha