دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 962299
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی گفت: رئیس‌جمهور باید شجاع، انقلابی، جهادی، متخصص، دلسوز مردم و فساد ستیز باشد و امیدوارم فردی رئیس‌جمهور شود که مورد وثوق رهبری و ملت بوده و بتواند بر دردهای مستضعفین جامعه آلامی ببخشد.

حجت‌الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تسلیت رحلت امام خمینی(ره) به بیان  بعد فساد ستیزی که یکی از ابعاد برجسته شخصیتی امام (ره) بودند پرداخت و اظهار داشت: عدالت فضیلتی است که تحول در جان آدمی و جوامع بشری منوط بدان است این فضیلت در وجود انسان، به‌عنوان فرد، استقامت و اعتدال را می‌آفریند و در جوامع بشری نیز مولد استقامت، برابری، اعتدال و آزادی است.

وی افزود: فقدان عدالت در جامعه باعث پیدایش تبعیض، ستم و فساد و فقدان وفاق عمومی می‌شود درنتیجه جامعۀ سالم تبدیل به جامعه‌ای مبتنی بر نابرابری، تبعیض، بی‌عدالتی و ناهمگون می‌گردد و جامعه‌ای که از تبعیض و بی‌عدالتی آکنده گردد، از فضیلت، وفاق و همبستگی فاصله می‌گیرد و به‌سوی ازهم‌پاشیدگی و اضمحلال می‌رود.

حجت‌الاسلام طباطبایی، با اشاره به اینکه ایران‌ معاصر پیوسته‌ از فساد برخی‌ رجال‌ حکومتی‌ در عصر قاجار و یا پهلوی‌ اول‌ و دوم‌ رنج‌برده‌ است، بیان کرد: اسراف، تجمل، دزدی، رشوه‌ و در یک‌کلام‌ فساد خاندان‌ سلطنتی‌ و مقامات‌ بلندپایه‌ جامعه‌ آن‌ روز؛ دلیل‌ اصلی‌ بحران‌ موجود در کشور به‌ شمار می‌رفت و به‌جرئت‌ می‌توان‌ فساد مالی‌ حکومت‌ پهلوی‌ را یکی‌ از دلایل‌ شکل‌گیری‌ نهضت‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دانست که صاحب‌نظران‌ داخلی‌ و خارجی‌ نیز بر این‌ مطلب‌ تأکید بسیار دارند.

وی تصریح کرد: عامل‌ اصلی‌ اعتراضات‌ مردمی‌ و بزرگان‌ دینی‌ چه‌ در عصر قاجار و چه‌ در حکومت‌ رضاخان‌ و پهلوی‌ دوم، ساختار استبدادی‌ و فساد مالی، به‌ همراه‌ اختناق‌ و مفاسد اخلاقی‌ بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) از زمان مطرح‌شدن بحث ولایت‌فقیه به مقوله فساد پرداخته و اساس حکومت را مبارزه با فساد تلقی کرده و مهم‌ترین وظیفه انبیاء را برقراری نظام عادلانه اجتماعی از طریق قوانین اسلامی می‌دانستند که همه شئون فردی و اجتماعی را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: امام (ره) یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل حکومت اسلامی را برقراری قسط و عدل و اجرای احکام الهی می‌دانستد که این موضوع نقطه مقابل فساد در مفهوم عام آن است بر همین اساس ایشان هیچ‌گونه مسامحه‌ای را در خصوص فساد در جامعه اسلامی نمی‌پذیرفتند.

حجت‌الاسلام طباطبایی، روز ۱۴ خرداد را میثاق مردم با امام امت و بیعت با نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دانست وبیان داشت: ۱۴ خرداد، روز یاس و ناامیدی بدخواهان انقلاب  بوده که مکرراً اعلام می‌کردند با رفتن امام راحل(ره)، کشتی این انقلاب بازمی‌ایستد ولی دیدیم که نقشه همه بدخواهان نقش بر آب گردید.

وی افزود: ۱۴ خرداد روزی است که خداوند توفیق داد کشتی این انقلاب به دست فقیه اسلام‌شناس، دشمن‌شناس، زمان‌شناس و ظلم‌ستیز یعنی ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای داده شد و این کشتی به زیبایی در حال حرکت می‌باشد.

حجت‌الاسلام طباطبایی، با اشاره به ایام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ابراز داشت: این دور از انتخابات، مهم و تکلیف شرعی بوده و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، مورد تأکید مقام معظم رهبری است و همه باید به امر ولی زمان توجه و شوری دیگر بیافرینیم و بار دیگر با حضور خود نقشه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب را نقش بر آب نماییم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در پایان گفت: رئیس‌جمهور باید شجاع، انقلابی، جهادی، متخصص، دلسوز مردم و فساد ستیز باشد و امیدوارم فردی رئیس‌جمهور شود که مورد وثوق رهبری و ملت بوده و بتواند بر دردهای مستضعفین جامعه آلامی ببخشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha