جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالگرد ارتحال امام خمینی پاکستان

حوزه/ توسط نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در پاکستان سمیناری آنلاین به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» سمیناری آنلاین به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) توسط نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین انیس الحسنین خان مدیر دفتر جامعة المصطفی العالمیة در اسلام آباد از سخنرانان و حاضران تشکر کرد و گفت: امام خمینی فقیه و متکلم بود و منشأ همه اقدامات وی تعالیم روشنگرانه قرآن، پیامبر و اهل‌بیت بود. امام خمینی با الهام از آن انقلاب بزرگی در ایران آورد که کم تر از معجزه نبود. مردم آنقدر پیرو ایشان بودند که نوجوانان عمرشان را در شناسنامه زیاد تر می کردند تا بتوانند به جبهه بروند. امام بر قلبها حکومت می کرد و دشمن را می شناخت و می دانست چگونه با دشمن کنار بیاید.

وی افزود: مسئله فلسطین، مسئله اعراب نیست بلکه مسئله جهان اسلام است. اقدامات امام خمینی روح تازه ای در آرمان‌های فلسطین دمید و اکنون چهره زشت اسرائیل در معرض دید جهانیان قرار گرفته است. ان شاءالله قدس به زودی آزاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نسیم حیدر زیدی، مدیر جامعه المصطفی العالمیه پاکستان بخش کراچی هم گفت: سرزمین بیت المقدس سرزمین پیامبران است. پیامبران همچنان پیام اسلام و بشریت را در این سرزمین می رساندند. این سرزمین مقدسی است که خاصان خداوند بر آن سجده کرده اند. از اینجا پیامبر به معراج رفت.

وی اظهار داشت: جامعه جهانی که فعالان حقوق بشر خوانده می شود در برابر جنایات اسرائیل سکوت اختیار کرده است. امام خمینی (ره) اولین نفری بود که حمایت خود را از مظلوم فلسطین اعلام کرد و با برداشتن گام های عملی این امر را نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم سلیم مسئول پژوهش نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة پاکستان هم گفت: امام خمینی (ره) سیاستمدار بزرگ قرن، عارف به تمام معنی و یک رهبر کامل در تمام زمینه های زندگی بود، زمانی که مردم فکر می کردند که دیگر سیستمی به نام خدا و دین به وجود نخواهد آمد، در چنین زمانی امام خمینی (ره) حرکتی را آغاز کرد که هدف آن ایجاد حکومت خداوند در روی زمین بود و همه دنیا راه امام را بستند اما امام خمینی (ره) از تبلیغ اسلام برنداشت و موفق شد.

وی گفت: فلسطین یک مسئله بسیار مهم است. نقش حاکمان مسلمان بسیار عجیب است. عملا هیچ اقدامی از سوی جهان اسلام در برابر جنایات رژیم صهیونیستی برداشته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزا علی نگری رئیس شورای همبستگی ملی گلگت بلتستان پاکستان هم گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب و شخصیتی همه جانبه هست، وی یک شخصیت انقلابی و سیاسی بود و جهان را در برابر استکبار قرار یک جهت داد. وی بنیان نهضت سلطه اسلام بر جهان را بنا نهاد و می‌گفت کسی که شایسته تعظیم در این جهان هست خداوند است. همچنین شعار می داد که نه روسیه و نه ایالات متحده، ابر قدرت فقط خدا.

ثاقب اکبر معاون دبیر کل مرکزی شورای همبستگی ملی پاکستان نیز با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ امام خمینی (ره) اشاره به مشکلات جهان اسلام بود، گفت: امام خمینی مسئله قدس و فلسطین را برای جامعه جهانی تبیین کرد. او ایالات متحده و انگلیس را بزرگترین دشمنان جهان اسلام دانست و آن را خنجری در قلب جهان اسلام قرار داد. نزدیکان امام خمینی (ره) از جمله دکتر چمران با فلسطینیان ارتباط نزدیک داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهنشاه حسین نقوی، امام جماعت مسجد باب العلم کراچی و روحانی برجسته پاکستانی هم گفت: حضرت علی به فرزندان خود دستور داده است که همیشه همراه مظلوم و مقابل ظالم باشند. به دنبال این فرمان، حضرت امام خمینی حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد و یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی، یاری رساندن همیشه به مظلوم است.

وی افزود: مقاومت فلسطین ادامه دارد و ان شاءالله به زودی پیروز خواهد شد. امام خمینی فرموده بود که اسرائیل مانند سرطان است و این سرطان باید هرچه سریعتر ریشه کن شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری، دبیرکل وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به قدس اختصاص داد تا این مسئله زنده بماند و هیچ نیرویی نتواند آن را ختم کند. وی خواستار وحدت میان مسلمانان برای حل این مشکل شد.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) احساس محرومیت فلسطینیان را از بین برد و این مسئله را در سراسر جهان برجسته کرد. امروز یک واکنش جهانی علیه این ستم وجود دارد. اکنون روحیه شهادت طلبی در مردم فلسطین ایجاد شده است بخاطر آن هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند آن را شکست دهد. این فقط به دلیل بصیرت حضرت امام (ره) امکان پذیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اکبر رئیس موسسه منهاج الحسین پاکستان و عضو شورای عقیدتی اسلامی پاکستان نیز گفت: اولین روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ماه آگوست برگزار شد و امام خمینی آن را یوم الله نامید. باید روزهایی را که در آن قربانی های زیادی داده شده است به خاطر بسپاریم. این بار با وجود کرونا، مردم از سراسر جهان برای قدس ایستادند و آن را به شکلی باشکوه برگزار کردند. به لطف تلاش های حضرت امام خمینی (ره)، جهان امروز نسبت به این موضوع گرایش شناخت پیدا کرده است.

همچنین اسدالله بوتو، معاون ارشد سابق جماعت اسلامی پاکستان گفت: فلسطین سرزمین پیامبران است. امروز آن سرزمین تحت آزمایش بزرگی است، صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند، دولت صهیونیستی تأسیس شده است. این کار تنها با حمایت ایالات متحده و غرب امکان پذیر شده است. آنها علیه فلسطینی ها جنایاتی مرتکب شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha